تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815535544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به انگيزه پخش سينمايي «عجيب تر از داستان» وقتي روياها رنگ واقعيت مي‌گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: به انگيزه پخش سينمايي «عجيب تر از داستان» وقتي روياها رنگ واقعيت مي‌گيرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

«عجيب‌تر از داستان» فيلمي در ستايش زندگي است. اين فيلم زندگي را در ادبيات مي‌بيند و نشان مي‌دهد زندگي هر يك از ما مي‌تواند يك اثر برجسته ادبي باشد. فيلم در ظاهر داراي قصه فانتزي، رومانتيك و كمدي است ولي در اصل داستان اخلاقيات و زندگي انسان معاصر است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، «عجيب‌تر از داستان» از ساخته‌هاي كارگردان فيلم شناخته شده «بادبادك باز» است؛ كارگرداني كه در رويا زندگي مي‌كند و تلاشش اين است كه به روياهايش رنگ واقعيت بزند.

مارك فورستر كارگردان فيلم «عجيب تر از داستان»، هيچ گاه نمي‌خواهد كه با فيلم‌هايش مردم را الكي سرگرم و سرخوش كند و به اصطلاح گولشان بزند.

«عجيب تر از داستان» محصول سال 2006 آمريكاست كه در مدت زمان 113 دقيقه ساخته شده‌است.

** داستان فيلم

فيلمنامه «عجيب‌تر از داستان» را زاك هلم به نگارش درآورده‌است؛ فيلمنامه‌نويسي جوان كه برخي مجلات آمريكايي از او به عنوان يكي از 10 فيلمنامه‌نويس آينده‌دار امريكا نام مي‌برند. فيلم يك درام فانتزي و رومانس است كه داراي دو قصه است و در ادامه با يكديگر مرتبط مي‌شوند. داستان فيلم درباره «هارولد كريك»، كارمند منظم و وظيفه شناس اداره ماليات است. از طرفي «كارن ايفل» بعد از 10 سال بالاخره در حال اتمام رمان آخر خود است.كارن دنبال يافتن روشي براي كشتن قهرمان داستان خود است. قصه كارن به طرز عجيبي روايتي از زندگي واقعي هارولد كريك است. هارولد با شنيدن صداي كارن در فكر خود مبني بر اين كه به زودي خواهد مرد تلاشي را براي تغيير سرنوشت آغاز مي‌كند.

** درباره فيلم

قصه فيلم در نگاه اول يك داستان كليشه‌ايي با شوخي‌هاي معمولي جلوه مي‌كند اما زماني كه هارولد متوجه صدايي در ذهن خود مي‌شود كه در حال روايت زندگي او است، فيلم از يك قصه معمولي به يك قصه عجيب، به داستاني فلسفي و استعاري از زندگي انسان تبديل مي‌شود. فيلم مارك فورستر در حقيقت ويژگي‌هاي عميق انساني را نشانه رفته، مرز خيال و واقعيت را مي‌شكند و خيال را به واقعيت عيني تبديل مي‌كند.

«عجيب تر از داستان» در عين حال كه ساختاري مدرن دارد، اما بازگشتي موفق به كلاسيك‌هاي موفق سينماي هاليوود و سينماي قصه‌گو است. «عجيب تر از داستان» در عين داشتن موضوعي فلسفي، روايت ساده‌ايي دارد. مارك فورستر در اين فيلم از خلق سكانسهاي خسته كننده و طولاني اجتناب مي‌كند وسعي مي‌كند در طول فيلم صرفا به بيان واقعيت هاي زندگي بپردازد.

** ناگفته‌هاي فيلم

- فيلم داراي پاره‌اي صحنه‌هاي غير اخلاقي و خشونت بار است به نحوي كه در انگليس، سوئيس، كره جنوبي و ايرلند براي مخاطب زير 12 سال نامناسب شناخته شده‌است. در سوئد و آلمان هم براي بينندگان زير 6 تا 7 سال غيرقابل تماشا تشخيص داده شده‌است.

- فيلم با بودجه 38 ميليون دلار ساخته شد و در هفته نخست نمايش در آمريكا 13 ميليون دلار فروش داشت.

- سينمايي «عجيب تر از داستان» در آكادمي فيلم هاي علمي تخليلي آمريكا نامزد دريافت پنج جايزه بوده‌است. اين فيلم نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب و انجمن منتقدان فيلم لندن هم بوده‌است.

** بازيگران فيلم

«ويل فرل»، هنرپيشه كمدي هاليوود در سينمايي «عجيب تر از داستان» بازي كرده و به اعتقاد اغلب منتقدان بهترين بازي‌اش را انجام داده‌است. «داستين هافمن» نيز با ايفاي نقش پروفسور هيلبرت، اهميت اين نقش را افزايش داده و از يك نقش فرعي به نقشي غير قابل حذف و تاثير گذار تبديل كرده‌است. بهترين و تاثير گذارترين بازي را از «اما تامپسون» در نقش كارل ايفل شاهد هستيم و در لحظه به لحظه بازي او احترام به ادبيات و زندگي ديده مي‌شود. كوئين لطيفه و مگي گيلنهال ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

** درباره كارگردان

مارك فورستر متولد سال 1969 آلمان است و در سوئيس بزرگ شده است. اوايل دهه نود ميلادي وارد كلاس‌هاي فيلمسازي دانشگاه نيويورك شد. بعد از فارغ التحصيل شدن از اين مركز، زندگي و فعاليت هنري خود را در آمريكا شروع كرد. فرزند كوچك يك خانواده چهار فرزندي است كه همه آنها پسر هستند. رسانه‌هاي گروهي مي نويسند او در شرايطي كه به شدت نياز مالي داشت (و يا قرض گرفتن از دوستانش روزگار مي گذراند) پيشنهاد دريافت 500 هزار دلار براي كارگرداني يك فيلم سينمايي را رد كرد و گفت فيلمنامه ضعيف آن باعث بي آبرويي وي در عالم سينما مي‌شود.

فورستر اولين فيلم خود «لونگرها» را در سال 1995 كارگرداني كرد و با سومين فيلمش «ماشتريال» در سال 2001 (كه اسكار بهترين بازيگر زن را براي هالي بري رنگين پوست به ارمغان آورد) به شهرت زيادي رسيد. دو فيلم بعدي او«درجست وجوي ناكجاآباد»(2004) و «بمان»(2005) است.

** پخش از تلويزيون

فيلم سينمايي «عجيب تر از داستان» پنج شنبه (24 بهمن ماه) در قالب برنامه «سينما يك» از شبكه اول سيما پخش شد؛ تكرار اين فيلم سه شنبه (29 بهمن ماه) خواهد بود.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 726]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن