تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير منطقه 7 شمال‌غرب كميسيون حقوق بشر اسلامي:جمع‌آوري مدارك نقض حقوق بشر در غزه وحشت رژيم صهيونيستي را رقم زد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير منطقه 7 شمال‌غرب كميسيون حقوق بشر اسلامي:جمع‌آوري مدارك نقض حقوق بشر در غزه وحشت رژيم صهيونيستي را رقم زد
خبرگزاري فارس: دبير منطقه شمال‌غرب كميسيون حقوق بشر اسلامي گفت: تلاش براي جمع‌آوري مدارك نقض حقوق بشر در غزه، موجب وحشت رژيم صهيونيستي شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، وحيد كاظم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 2 هزار حقوقدان شمال‌غرب كشور با استناد به قوانين و مقررات بين‌المللي عليه 24 تن از سران و فرماندهان جنايتكار جنگي رژيم صهيونيستي اعلام جرم كردند.
وي افزود: اين متن به امضاي حقوقدانان، اساتيد و فارغ‌التحصيلان حقوق دانشگاه‌هاي چهار استان و وكلاي كانون وكلاي شمال‌غرب كشور رسيده است.
كاظم‌زاده گفت: در اين لايحه عليه شيمون پرز، ايهود اولمرت، ايهود باراك، زيپي ليوني، ژنرال آيدون هوستان، ژنرال شولاي هاروم، ژنرال يووال هالاميش، سپهبد گابي اشگنازي، يووال گالانت، ژنرال آموس يادلين و مباشران، معاونان، عاملان و آمران جنايات ارتكابي از هر درجه، رتبه و مقامي كه باشند، اعلام جرم شده است.
وي با بيان اينكه متن اين اعلام جرم در ساير استان‌ها نيز به امضاي حقوقدانان رسيده است، تاكيد كرد: دفتر منطقه هفت كميسيون حقوق بشر اسلامي به نمايندگي از طرق حقوقدانان، وكلا و نهادهاي حقوقي همچنين سازمان‌هاي غيردولتي و نهادهاي ديگر حقوق بشري شمال‌غرب پيشتاز تهيه و جمع‌آوري امضا براي اين اعلام جرم شده است.
كاظم‌زاده اظهار داشت: در كنار اين اعلام جرم، اسنادي جمع‌آوري شده است كه ثابت مي‌كند رژيم صهيونيستي از جمله در جنگ 22 روزه به كرات مرتكب جنايات جنگي شده و از سلاح‌هاي شيميايي مانند بمب‌هاي فسفري استفاده كرده است.
عضو شوراي راهبردي و سياستگذاري موسسه بين‌المللي سفيران صلح اظهار داشت: براساس كنوانسيون‌هاي متعدد بين‌المللي از جمله كنوانسيون‌هاي ژنو، چند نهاد قضايي و دادگستري بين‌المللي و از جمله دادگاه لاهه، دادگستري بين‌المللي و دادگاه جنايتكاران جنگي سازمان ملل صلاحيت رسيدگي به جنايات جنگي را دارند.
وي اظهار داشت: درخواست محاكمه سران رژيم صهيونيستي روز به روز از سوي حقوقدانان و نهادهاي مختلف حقوق بشري از جمله نهادهاي فلسطيني در حال افزايش بوده و طبق اخبار موجود، 300 سازمان بين‌المللي و حقوقي از 40 كشور در تلاشي همسو به جمع‌آوري اسناد و مداركي درباره نقض حقوق بشر از سوي رژيم صهيونيستي در جنگ 22 روزه غزه اقدام كرده‌اند.
كاظم‌زاده گفت: به نظر مي‌رسد با افزايش اينگونه حركت‌ها براي محاكمه سردمداران رژيم صهيونيستي به اتهام ارتكاب جنايات جنگي در غزه، وحشت تمام نهادهاي امنيتي‌ و سران اين رژيم را فرا گيرد.
براساس اين گزارش، متعاقب اين اعلام جرم و شكايت تعدادي از قربانيان اين جنايات و برخي سازمان‌هاي غيردولتي (NGO) طي حكمي از سوي هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه، سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران به عنوان دادستان اين پرونده و فرخزاد جهاني بازپرس شعبه 14 دادسراي ناحيه 28 تهران به عنوان بازپرس ويژه اين پرونده منصوب و رسيدگي به اين شكايات به طور رسمي آغاز شده است.
انتهاي پيام/ش20

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن