تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804921742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه دومين سفر استاني رييس جمهور به يزد، مديركل اداره فرهنگ‌ و ‌ارشاد استان: دولت نهم عزم استاني را با عزم ملي هماهنگ كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در آستانه دومين سفر استاني رييس جمهور به يزد، مديركل اداره فرهنگ‌ و ‌ارشاد استان: دولت نهم عزم استاني را با عزم ملي هماهنگ كرده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: در دولت نهم آقاي احمدي نژاد موفق شد با بردن هيات دولت به استان‌ها مخصوصا در دو سفر، عملا عزم استاني را با عزم ملي هماهنگ كند.

حجت الاسلام احمد عجمين در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)-منطقه يزد؛ اظهار كرد: راجع به ضرورت سفرهاي استاني و اينكه اعتباراتي كه معمولا براي مصوبات اين سفرها در نظر گرفته مي شود، ممكن است اين سوال مطرح شود كه اين اعتبارات در صورت نبود اين سفرها نيز به استان تخصيص مي‌يافت و اگر اختصاص پيدا مي‌كرد ديگر چه لزومي به اين سفرهاي استاني بود.

وي ادامه داد: دو عزم استاني و ملي براي اداره جامعه وجود دارد؛ در عزم ملي بايد در سطح ملي براي همه كشور تصميم‌گيري شود و طبيعي است كه عزم ملي در هيات دولت تصميم گيري مي‌شود. در عزم استاني مسوولين استان تصميماتي را در سطح استان خود مي گيرند. قبل از دولت نهم عزم ملي و عزم استاني گاهي باهم هماهنگ نبود به اين معني كه بسياري از تصميماتي كه در استان گرفته مي شد براي پيگيري در عزم ملي دچار مشكلاتي بود؛‌ زيرا هيات دولت در مركز صلاحديد كلان كشور را در نظر مي گرفتند و معمولا نگاه استاني ضعيف بود.

عجمين گفت: اما در دولت نهم آقاي احمدي نژاد موفق شد با بردن هيات دولت به استانها مخصوصا در دو سفر، عملا عزم استاني را با عزم ملي هماهنگ كند و در نتيجه اتفاقات مبارك و خوبي افتاد.

وي در خصوص مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري به استان يزد با اعلام ابن خبر كه 94 درصد از مصوبات اجرايي شده است گفت: از مجموع 12 ميليارد ريالي كه در نظر گرفته شد 11 ميليارد ريال جذب شد كه در نتيجه مي توان ادعا كرد 94 درصد از مصوبات سفر اول اجرايي شده است.

وي موارد مصوبات سفر اول در تاريخ 24 اسفند ماه سال 1385 را شامل دو بخش الف و ب خواند گفت: در بخش الف 9 مصوبه به تصويب رسيد.

عجمين ادامه داد: اولين مصوبه درخصوص پرداخت بدهي دستگاه‌هاي اجراي بود كه در اين بخش توانستيم جلسات كاملا عملياتي‌اي را برگزار كنيم و توانستيم راهكار اجرايي پرداخت در حدود 100 ميليارد ريال اجاره‌هاي معوق اوقاف را در طول زماني اتخاذ كنيم.

وي اظهار اميدواري كرد: اين مصوبه امسال و سالهاي آتي عملياتي شده و اين ديني كه نسبت به مجموعه اوقاف است ادا شود.

وي افزود: دومين مصوبه ساخت پروژه‌هاي ملي تالار مركزي، ‌پرديس سينمايي و موزه هنرهاي معاصر بود كه اساسا براي اجرايي شدن اين پروژه ها اقدامي صورت نگرفته بود و و فقط اسمي بر روي كاغذ بود. در حال حاضر در رابطه با تالار مركزي موفق به تامين زمين،‌انجام طرح مطالعاتي، ارجاع به ماده 32 و تخصيص اعتبار شده‌ايم و در حال حاضر پيمانكار مشغول به كار است.

وي گفت: تالار مركزي به مساحت 13 هزار متر مربع با دو مجموعه سالن موسيقي و تئاتر با 1300 صندلي ساخته خواهد شد كه در مجموعه استان بي سابقه است. اين پروژه 100 درصد اجرايي شده است و حداكثر تا 3 سال آينده اين تالار به بهره برداري مي‌رسد.

وي هم‌چنين از انجام طرح‌هاي مطالعاتي موزه هنرهاي معاصر و پرديس سينمايي خبرداد.

وي گفت: مصوبه سوم اختصاص مبلغ 10 ميليارد ريال براي تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي بوده است كه در اين خصوص صد درصد اعتبارات از ناحيه اعتبارات استاني و از ناحيه اعتبارات ملي 85 درصد جذب شده است.

وي ادامه داد: مصوبه چهارم اختصاص مبلغ 4 ميليارد ريال براي مرمت و تعمير مساجد و بقاع متبركه است كه 30 ميليون تومان اضافه بر مصوبه جذب شده است.

حجت‌الاسلام عجمين همچنين از جذب يك ميليارد و 500 ميليون ريال جهت فعاليتهاي فرهنگي و هنري و توزيع آن در سطح استان و شهرستانهاي آن خبر داد و گفت: به عنوان مثال 23 ميليون تومان براي شهرستان ابركوه اختصاص يافت.

وي در همين راستا افزود: اعتباراتي كه سال گذشته در شهرستانهاي استان توزيع شد در طول تاريخ 30 سال گذشته بي سابقه بوده است.

وي مصوبه ششم را اختصاص تعداد 40 هزار كتاب مازاد بر سهميه استان عنوان كرد و گفت: اين تعداد كتاب كاملا دريافت و 50 درصد آن بين كتابخانه هاي عمومي و 50 درصد بين كتابخانه‌هاي مدارس و تخصصي و غيره توزيع شده است.

عجمين تجهيز هر تعداد مجتمع فرهنگي و هنري كه از محل اعتبارات استان احداث مي گردد را مصوبه هفتم عنوان كرد و گفت: اين مصوبه نيز اجرايي شده است و به طور كلي و هميشگي است.

وي مصوبه هشتم را اختصاص مبلغ يك ميليارد 500 ميليون ريال براي تجهيز و تعمير خانه هنرمندان عنوان كرد و گفت: خانه اي در وسط شهر با صلاحديد خود هرمندان استان براي خانه هنرمندان در نظر گرفته شد.

وي گفت: مصوبه نهم اختصاص مبلغ سه ميليارد ريال از محل اعتبارات بند نون است كه به طور كامل هزينه و به موسسات قرآني اهدا شده است.

عجمين بند ب مصوبات سفر اول استاني رييس جمهور را اينگونه عنوان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ظرف يك ماه پس از ابلاغ اين تصميم نسبت به تعيين تكليف و رفع مشكل كتابخانه مركزي اقدام و نتيجه به معاون اجراي رييس جمهور ارائه گردد.

وي افزود: با عزم ملي استاندار كه به صورت قاطع وارد ميدان شد توانستيم مسئله را اساسي حل كنيم و اختلاف مسكن و شهرستازي و سازمان ميراث فرهنگي حل و اعتبار خوبي نيز در سفر مقام معظم رهبري به يزد در سال گذشته جذب شد.

وي با اظهار اميدواري از اينكه به زودي شاهد راه اندازي كامل كتابخانه مركزي باشيم؛ آفت و تاخير در راه اندازي كتابخانه مركزي را براي استان گران عنوان كرد و گفت: اين مسئله با همت استاندار حل شد.

وي بخش اول برنامه‌هاي پيشنهادي براي سفر دوم را حمايت از فعاليتهاي فرهنگي و هنري اصحاب فرهنگ وهنر و كمك ويژه به اصحاب فرهنگ و هنر عنوان كرد و افزود: در اين زمينه مي‌توان با برنامه ريزيهاي خوبي براي انجمنها و موسسات قرآني و فرهنگي كمك‌هاي قابل توجهي داشته باشيم.

حجت الاسلام عجمين با اشاره به اين مطلب كه سال 87 را سال تفاهم نامه ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد ناميده ايم و سعي شده است ارشاد كننده فعاليتهاي فرهنگي و هنري به صورت مستقيم نباشد گفت: در حال حاضر در حدود 100 ميليون تومان تفاهم نامه امضاء و بخشي از كار انجام شده است كه به جهت اينكه بودجه اين كار پيش بيني نشده بود نتوانستيم هزينه آنها را پرداخت كنيم و اميدوار هستيم كه در سفر هيات دولت كمك لازم به انجمنها و موسسات را دريافت كنيم.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد بخش دوم پيشنهادي در سفر دوم را در بحث مهندسي فرهنگي در استان دانست و افزود: به نظر مي رسد جاي يك سري انجمنهاي فرهنگي و هنري در استان خالي است و بر اساس كار پژوهشي درخود استان و در برخي شهرستانهاي دور و نزديك نياز است كه يك سري مجتمع هاي فرهنگي و هنري احداث شود و برخي تجهيز و مناسب سازي شوند كه اين امر در راستاي همان مهندسي فرهنگي است كه با برنامه ريزي بايستي انجام گيرد كه براي نسل جوان قابل استفاده باشد.

وي فعاليت مسوولان و مديران استان را براي اجرايي شدن هرچه بهتر مصوبات سفرهاي استاني شبانه روز ي عنوان و از فعاليتهاي بسيار جدي استاندار در اين راستا تشكر كرد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن