تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805152829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور -1 بهره‌برداري از نيروگاه تلفيقي خورشيدي براي اولين بار در دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دستاوردهاي سفر استاني اول رئيس جمهور -1 بهره‌برداري از نيروگاه تلفيقي خورشيدي براي اولين بار در دنيا
خبرگزاري فارس: نيروگاه تلفيقي يك مهندسي جديد در دنيا است كه با تلفيق نيروگاه خورشيدي و بخار براي اولين بار در دنيا، در يزد به بهره‌برداري خواهد رسيد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور و هيئت دولت در دور اول سفرهاي استاني در تاريخ 24 اسفند سال 1385 به استان يزد سفر كردند كه حاصل اين سفر تصويب 213 مصوبه و توافقنامه بود.
در تاريخ 16 بهمن سال جاري جمعي از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف كشور براي پيگيري مصوبات سفر اول رئيس جمهور به استان يزد به اين استان سفر كردند، اين هيئت رسانه‌اي كه توسط مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي رئيس جمهور، داوود محمود معاون مديركل دفتر پيگيري سفرهاي استاني، مصطفي آلبا رئيس اداره پيگيري پروژه‌هاي استاني يزد و مسئولين محلي همراهي مي‌شدند متشكل از 24 خبرنگار، گزارشگر، عكاس، تصويربردار و مستند‌ساز بود كه با سفر به اين استان، از پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت از جمله پروژه‌هاي عمراني، كشاورزي، گردشگري، صنعتي، حوزه آب، ورزشي و بهداشتي در حال اجرا و يا اجرا شده مصوبات بازديد كردند.
پيش از اين، كاروان رسانه‌اي به 22 استان كشور به منظور پيگيري اجرايي شدن مصوبات هيات دولت اعزام شده بودند. نخستين گروه
خبرنگاران 22 مرداد سال 1386 عازم سيستان و بلوچستان شدند. زنجان مقصد بعدي آنها بود. ايلام، قزوين، خراسان جنوبي، همدان، بوشهر، قم، هرمزگان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، لرستان، استان مركزي، آذر‌بايجان غربي، خوزستان، چهار‌محال بختياري، گلستان، كهگيلويه ‌و‌ بويراحمد، كردستان، كرمانشاه، مازندران، و سمنان در گام‌هاي بعدي قرار داشتند و استان يزد بيست و سومين مقصد خبرنگاران براي پيگيري مصوبات سفر اول هيئت دولت به اين استان بود.

*هتل مشيرالمالك

خبرنگاران در اولين روز بازديد خود از پروژه‌هاي مصوب دولت در اين استان از هتل مشيرالممالك بازديد كردند.
مساحت اين هتل 17 هزار متر مربع كه 7 هزار و 400 متر مربع زيربنا دارد و 5/4 ميليارد تومان براي آن سرمايه‌گذاري شده كه مبلغ 900 ميليون تومان آن از تسهيلات زودبازده استفاده شده است.
اين هتل شامل 67 اتاق، 3 باب سالن (2 رستوارن و سالن همايش) و تجهيزات جانبي است كه ساخت اين هتل در سال 1380آغاز شده و فاز اول آن سال 82 و فاز دوم آن فرودين 87 به بهره‌برداري رسيده است.همچنين آغاز فاز سوم اين هتل با مبلغ500 ميليون تومان از تسهيلات زودبازده اسفند 87 شامل 20 اتاق جديد، ايجاد حمام سنتي و ساير امكانات به بهره‌برداري خواهد رسيد.
اين هتل به دست بخش خصوصي و با كمك دولت ساخته شده كه مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي قرار گرفته است. همچنين به گفته عزيزالله سيفي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي استان يزد تعداد هتل‌هاي اين استان در سال ‌83 ، ‌23 هتل بود كه هم‌اكنون به ‌40 هتل رسيده است و ‌9 هتل نيز در دست ساخت است.

* طرح آب‌رساني شهر اشكذر

در سفر هيئت دولت به استان يزد، طرح انتقال آب براي 9 شهرستان استان يزد به تصويب رسيد كه يكي از اين مناطق اشكذر بود.
اين پروژه به منظور تامين آب شرب 9 شهر با ظرفيت ذخيره پنج هزار متر مكعب و انجام يك هزار و 500 متر مكعب عمليات بتني كه براي خط انتقال اين پروژه 450 ميليون تومان و براي مخزن آب 650 ميليون تومان هزينه شده است و همچنين اجراي اين‌ طرح از 22 بهمن سال گذشته آغاز شده بود و هم‌ اكنون با پيشرفت 90 درصدي در آستانه بهره‌برداري است.
با اجراي اين طرح آب شرب شهرهاي رضوان‌شهر، فيروزآبا، اشك‌زر و روستاهاي تابع آن تامين خواهد شد، در حالي كه پيش از اين آب شرب اين شهرها از 4چاه‌ عميق تامين مي‌شد. همچنين خبرنگاران از مجتمع آبرساني كوثر صدوق بازديد كردند.

*نيروگاه خورشيدي حرارتي

خبرنگاران در ادامه بازديد خود از پروژه‌هاي مصوب دولت در اين استان از پروژه نيروگاه خورشيدي حرارتي يزد كه در سفر هيئت دولت به اين استان تصويب شده بود، ‌بازديد كردند. اين پروژه اواخر سال 85 تصويب شد و قرار است 2 واحد گازي آن تا پايان سال وارد مدار ‌شود كه از اين ميان، 320 مگاوات آن تا آخر سال به ظرفيت برق افزوده مي‌شود.
همچنين اين نيروگاه داراي 2 واحد بخار و خورشيدي است كه روي هم رفته 160 مگاوات برق از اين دو واحد بهره برداري خواهد شد كه براساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته واحد بخار تا سال 89 و واحد خورشيدي تا سال 90 به بهره براداري خواهد رسيد.
به گفته مدير اين نيروگاه، نيروگاه خورشيدي محض در دنيا مشغول به كار است ولي نيروگاه تلفيقي كه يك مهندسي جديد در دنيا است كه با تلفيق نيروگاه خورشيدي و بخار براي اولين بار در ايران و جهان، به دست جوانان اين مرز و بوم در سالهاي آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
اين پروژه كه عمدتا طراحي و اجران آن داخلي است با سرمايه‌گذاري 400 ميليارد تومان راه‌اندازي شده و موجب اشتغال 200 الي 250 نفر شده است.

* كشاورزي

در اولين سفر رئيس جمهور به استان يزد در بخش كشاورزي 9 مصوبه از قبيل احياء و مرمت قنوات، ايجاد استخرهاي ذخيره آب، ساخت كانال
و لوله گذاري، تجهيز چاه، مطالعه آب و خاك تعاوني‌هاي توليد، اجراي آب و خاك تعاوني‌هاي توليد، مطالعه و اجراي زهكشي و اصلاح خاك اراضي شور و ساخت انبارهاي چند منظوره حاصل اين سفر بوده است كه اجراي آنها طي سالهاي 88 و 86 با 105 ميليارد ريال اعتبار عمراني و 20 ميليارد ريال تسهيلات اعتباري در دستور كار سازمان جهاد كشاورزي استان يزد قرار گرفته كه در اين زمينه مصوبات طي 2 سال گذشته براساس اعتبار تخصيص يافته به طور كامل انجام شده است.
خبرنگاران در پروژه‌هاي كشاورزي از مجتمع گلخانه‌اي گل رز بازديد كردند.
اين گلخانه، محل پرورش گل رز هيبريد است كه در مساحت 2500 مترمربع احداث شده است و ساليانه 350 هزار شاخه گل رز توليد مي‌كند همچنين براي ساخت اين گلخانه اعتباري بالغ بر 3200 ميليون ريال سرمايه‌گذاري شده است كه از اين ميان 1800 ميليون ريال از تسهيلات دولتي و 1400 ميليون ريال از طرف سرمايه‌گذار بوده است
خبرنگران همچنين از پروژه گلخانه سبزي و صيفي حسين آباد نيز بازديد كردند كه سطح زير كشت اين گلخانه 75 هكتار مي‌باشد كه 21 هزار تن توليد سبزي و صيفي دارد.
خبرنگاران در ادامه بازديد از پروژه‌هاي كشاورزي از سيلوي كارخانه آرد روشن بازديد كردند، اين سيلو با 95 درصد پيشرفت فيزيكي و ظرفيت ذخيره 50 هزار تن گندم در آستانه بهره‌برداري است.
همچنين اين سيلو با اعتبار مصوب 50،000،000،000 ريال و اعتبار تخصيص يافته 25،000،000،000 ريال از اواخر سال 85 شروع شده كه موجب اشتغال 25 نفر را فراهم كرده است.

* روند گازرساني به روستاها

خبرنگاران در ادامه‌ بازديد خود، از طرح گازرساني به روستاها بازديد كردند. تا پايان آذرماه در استان يزد چهار هزار كيلومتر شبكه‌گذاري گاز انجام و به 131 هزار و 412 مشترك انشعاب داده شده و تعداد خانوارهاي تحت پوشش آن به 250 هزار و 644 نفر مي‌رسد و هم‌اكنون 26 روستا از نعمت گاز در اين استان برخوردارند و 44 روستا نيز عمليات گازرساني به آنها در حال اجراست و براي 70 روستا نيز عمليات اجرايي آن در حال طراحي است.
در دولت نهم در استان يزد پنج هزار تلفن ثابت واگذار شده است كه براي اين كار اعتباري معادل 20 هزار و 283 ميليون ريال هزينه شده است و همچنين 70 سايت آنتن تلفن سيار جديد در سطح استان با اعتباري معادل 68هزار و 400 ميليون ريال نصب و راه‌اندازي و همچنين تجهيزات ديتا در سه شهر باقي‌مانده استان با اعتبار 440 ميليون ريال نصب و راه‌اندازي شده است. بهره‌برداري از حدود 140 كيلومتر فيبر‌نوري ديگر نيز با اعتباري معادل 17هزار و 70 ميليون ريال با پيشرفت 100درصدي انجام شده است.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن