تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806641619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين‌المللي زن، گفتمان قدرت و سياست در كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود دبير همايش: حضور اجتماعي زنان بدون حضور در ساختار قدرت معنايي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش بين‌المللي زن، گفتمان قدرت و سياست در كشورهاي اسلامي برگزار مي‌شود دبير همايش: حضور اجتماعي زنان بدون حضور در ساختار قدرت معنايي ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - زنان

به اعتقاد دبير همايش بين‌المللي زن، گفتمان قدرت و سياست در كشورهاي اسلامي، حضور اجتماعي زنان بدون حضور آنان در ساختار قدرت و نهادهاي تصميم‌گيري معنايي ندارد.

دكتر اشرف بروجردي در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر برگزاري اين همايش در تاريخ 10 و 11 اسفند ماه، گفت: اين همايش بين‌المللي توسط تشكل غيردولتي انجمن زنان پژوهشگر علوم اسلامي و با همكاري مركز پژوهش‌هاي علمي و مطالعات استراتژيك خاورميانه، با حضور نمايندگان هشت كشور اسلامي براي بررسي موضوعات محوري مشاركت سياسي زنان و احزاب، مديريت سياسي زنان و قوانين، موانع فرهنگي و اجتماعي حضور زنان در قدرت و مديريت سياسي زنان و اسلام در مركز پژوهش‌هاي علمي و مطالعات استراتژيك خاورميانه برگزار مي‌شود.

به گفته وي، خلا گفتمان مربوط به حضور زنان در عرصه سياست و قدرت در جامعه فعلي، علت و اساس برگزاري اين همايش بوده است، چرا كه هرگاه بحث حضور زنان در جامعه مطرح شده، ابعاد مديريت در بخش‌هاي علمي و تحقيقاتي و يا مشاركت آنان در احزاب، مجلس و شوراهاي اسلامي مورد توجه قرار گرفته و بحث شركت در ساختارهاي تصميم‌گيري و اجرايي زنان مورد غفلت واقع ‌شده است.

عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با اشاره به توجه و تاكيدات بسيار نهادهاي دولتي امور زنان نظير مركز امور بانوان و خانواده‌ رياست جمهوري و مركز امور زنان وزارت كشور به تقويت خانواده‌، اظهار كرد: تا زماني كه زنان وارد حوزه اجرايي سياست نشوند، نمي‌توانند در زمينه‌هاي ديگر نيز براي خود جايگاه مناسبي پيدا كنند. در حال حاضر حضور زنان در حوزه تصميم‌گيري و تصميم‌سازي كشور آنچنان كه بايد مورد توجه قرار نمي‌گيرند و حتي گاهي اين تصور به وجود مي‌آيد كه تلاش مي‌شود تا اين حوزه از حضور زنان خالي شود!؟.

معاون اسبق امور اجتماعي وزارت كشور با تاكيد بر اين كه حضور اجتماعي زنان منهاي حضور آنان در قدرت و ساختارهاي تصميم‌گيري كشور اصلا معنا نمي‌دهد، وظيفه تشكل‌هايي نظير انجمن زنان پژوهشگر علوم اسلامي را تعريف اين ساختارها و ارائه الگوهاي مناسب در اين زمينه به جامعه دانست كه از طريق برگزاري اين همايش دنبال مي‌شود.

دبير همايش بين‌المللي «زن، گفتمان قدرت و سياست در كشورهاي اسلامي» با اشاره به اين كه حضور نداشتن زنان در ساختارهاي قدرت به نوعي درد مشترك در ميان زنان كشورهاي اسلامي است، درباره نمايندگان كشورهايي كه در اين همايش شركت خواهند كرد، گفت: در اين همايش از نمايندگان كشورهايي دعوت شده كه ساختارهايي مشابه ساختار قدرت در كشور ما دارند و در مجموع نمايندگان هشت كشور اسلامي نظير لبنان، اردن، مصر، مغرب، تونس و ... حضور خواهند داشت.

وي با انتقاد شديد از برخي افراد و نهادها كه سعي دارند تا حضور زنان را در اجتماع كمرنگ و به نوعي آنان را خانه‌نشين كنند، اظهار كرد كه حضور زنان در اجتماع و ساختار قدرت هيچ تعارضي با فعاليت آنان در نهاد خانواده‌ ندارد و كمرنگ كردن حضور اجتماعي زنان به بهانه رسيدگي به وظايف آنان در خانواده‌ به نوعي فهم غلط از حقوق و وظايف زنان است.

بروجردي همچنين تعامل سازنده با طيف‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي كشور را در برگزاري اين همايش مورد اشاره قرار داد و در عين حال از همكاري نكردن وزارت امور خارجه در برگزاري و هماهنگي دعوت از ميهمانان خارجي اين همايش، ابراز نارضايتي كرد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن