تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815382285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب مديريت پروژه‌هاي صنعتي جديدترين اثر پروفسور محمود گلابچي توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد.


واضح آرشیو وب فارسی:معماری نیوز: كتاب "مديريت پروژه‌هاي صنعتي" جديدترين اثر پروفسور محمود گلابچي توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شد.
كتاب "مديريت پروژه‌هاي صنعتي" كه توسط پروفسور محمود گلابچي و مهندس امير فرجي تاليف گرديده است بوسيله انتشارات دانشگاه تهران در هشت فصل، شش پيوست و 680 صفحه منتشر شد.


به گزارش اختصاصي معماري نيوز ، كتاب "مديريت پروژه‌هاي صنعتي" كه توسط پروفسور محمود گلابچي استاد برجسته دانشگاه تهران، استاد نمونه دانشگاه‏هاي كشور و چهره ماندگار جمهوري اسلامي ايران و مهندس امير فرجي تاليف گرديده است بوسيله انتشارات دانشگاه تهران در هشت فصل، شش پيوست و 680 صفحه منتشر شد.

طي دهه‌هاي اخير و درپي توسعه صنعتي جوامع، زمينه‌هاي تخصصي متعددي در حوزه مديريت پروژه ايجاد شده است. در حال حاضر يكي از مهمترين نيازهاي تخصصي در حوزه مديريت و مهندسي ساخت،مديريت پروژه‌هاي صنعتي است كه با وجود انجام تحقيقات پراكنده، به‎صورت راهبردي و مستقل به آن توجه نشده است.

طراحي و اجراي پروژه‌هاي صنعتي، از صنايع سبك مانند كارخانه‎هاي توليدي كوچك تا صنايع سنگين مانند فولاد، آلومينيم، نفت، گاز، پتروشيمي و ساير صنايع فرآيندي‌ به دليل داشتن ماهيتي پيچيده نياز به روش‎هاي برنامه‌ريزي خاص براي مديريت پروژه‌ داشته و دانشي متفاوت در اين زمينه را ضروري مي‎سازد.

در همين راستا كتاب مديريت پروژه‌هاي صنعتيبا هدف تامين نياز فوق‎الذكر وگسترش دانش و اطلاعات مورد نياز براي برنامه‌ريزي و مديريت پروژه‌هاي صنعتي توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر گرديده است.

فصل اول كتاب به ويژگي‌هاي پروژه‌هاي صنعتي اختصاص دارد و شامل مباحث پايه مانند اهميت پروژه‌هاي صنعتي، نگاه سيستمي به پروژه‌هاي صنعتي، مدل انتقال تكنولوژي صنعتي و چرخه حيات پروژه‌هاي صنعتي مي‎باشد.

فصل دوم كتاب با عنوانطرح ايده و تعريف پروژه در برگيرنده اولين مرحله از چرخه‌حيات پروژه‌هاي صنعتي و مفاهيمي مانند تشخيص فرصت، منشور پروژه، تجزيه و تحليل ريسك مي‎باشد.

فصل سوم با عنوان مطالعات مقدماتي در يك پروژه صنعتي به تشريح مطالعات امكان‌سنجي پروژه، ارزيابي‌هاي پايه، برآورد هزينه، ميزان سودآور بودن پروژه، انتخاب محل احداث واحد صنعتي، اتخاذ تصميم در رابطه با نحوه سرمايه‌گذاري و اجراي پروژه اختصاص يافته است.

فصل چهارم كتاب در برگيرنده مراحل تصويب و روش هاي واگذاري و جنبه‌هاي حقوقي و اداري پيمان، انواع قراردادها، قراردادهاي طراحي و تهيه تجهيزات، عناصر اساسي يك قرارداد و انواع سيستم‌هاي اجراي پروژه شامل سيستم اماني، سيستم‌ سه‌عاملي يا متعارف، سيستم‌ دوعاملي، سيستم‌ مديريت اجرا، سيستم مديريت طرح و سيستم يكپارچه اجرا مي‎باشد.

فصل‌ پنجم كه از مهم‎ترين فصول كتاب محسوب مي‌شود به مهندسي و طراحي پروژه‌هاي صنعتي، طراحي مقدماتي، مراحل بهينه‌سازي، طراحي فرايند و طراحي اصولي، محاسبه هزينه‌هاي واحد صنعتي و جمع‌بندي مرحله طراحي مقدماتي اختصاص يافته‌است.

فصل‌ ششم به تداركات و ساخت در پروژه‌هاي صنعتي اختصاص داشته، تشكيلات سازماني پروژه، مديريت اجراي آن ونحوه كنترل پروژه، مباحث طراحي تفصيلي، سيستم‌هاي كنترل، مراحل تهيه و تامين تجهيزات، برنامه‌ريزي و اجراي عمليات ساختماني و مراحل نصب در پروژه‌هاي صنعتي را به تفصيل بيان مي‎نمايد.

فصل هفتم به موضوع بسيار مهم راه‌اندازي و بهره‌برداري پروژه‌هاي صنعتي اختصاص داشته و مراحل راه‌اندازي و بهره‌برداري پروژه‌هاي صنعتي، فرايندتملك پروژه، راه‌اندازي به عنوان يك فرايند، كيفيت راه‌اندازي واحدهاي صنعتي، مسؤليت‌ها، كيفيت و آموزش، كاربرد رايانه‌ها در پروژه‌هاي صنعتي و ويژگي هاي راه‌اندازي واحدهاي نيمه‌صنعتي را به تفصيل مورد بحث و بررسي قرار مي‎دهد.

فصل هشتم با عنوانمديريت دانش در پروژه‌هاي صنعتي، مفاهيم و تعاريف پايه در مديريت دانش، ديدگاه‎هاي مديريت دانش و فرآيندهاي آن، ابعاد مديريت دانش، مدل ها و الگوهاي معماري مديريت دانش را مورد برسي قرار داده و تأثير سيستم‌هاي اطلاعاتي بر مديريت دانش، مديريت دانش در سازمان و پياده‌سازي مديريت دانش در سازمان‌هاي پروژه‌محور را به تفصيل بيان مي كند و در پايان فصل مدل پيشنهادي براي مديريت دانش در واحدهاي عملياتي وزارت نفت، شامل سازمان و ساختار مدل،اجزا، ملزومات و چالش‌هاي مدل پيشنهادي و نيز ملزومات و چالش‌هاي پياده‌سازي مدل را ارائه مي‎نمايد. در پيوست‎هاي كتاب اطلاعات تكميلي مانند ضوابط طراحي معماري پروژه‎هاي صنعتي، آيين‎نامه‎ها و دستورالعمل‎هاي مورد نياز در پروژه‎هاي صنعتي‎ و نمونه‎هايي از قراردادهاي صنعتي ارائه شده است و تعدادي از پروژه‎هاي صنعتي كشور معرفي شده‎اند.

فصل هاي مختلف كتاب و ضمائم آن عبارتند از:

فصل اول- ويژگي‌هاي پروژه‌هاي صنعتي
فصل دوم- طرح ايده و تعريف پروژه‌هاي صنعتي
فصل سوم- مطالعات مقدماتي در پروژه‌هاي صنعتي
فصل چهارم- تصويب پروژه و روش‌هاي واگذاري كار
فصل پنجم- مهندسي و طراحي پروژه‌هاي صنعتي
فصل ششم- تداركات و ساخت در پروژه‌هاي صنعتي
فصل هفتم- راه‌اندازي و بهره‌برداري پروژه‌هاي صنعتي
فصل هشتم- مديريت دانش در پروژه‌هاي صنعتي

پيوست‎ها
واژه‌نامه
نمايه (فهرست موضوعي)

با توجه به جايگاه پروژه‌هاي صنعتي و نقش اساسي اين پروژه‌ها در اقتصاد كشور و ضرورت پرداختن به اين موضوع در دانشگاه‎ها و سازمان‎هاي تخصصي و اجرايي اين كتاب مي‎تواند به‎‎عنوان يك كتاب درسي در رشته‎هاي مديريت پروژه، مهندسي ساخت، معماري و مهندسي عمران تدريس شود و به عنوان مرجعي در فعاليت‎هاي اجرايي مورد استفاده معماران، مهندسان و مديران پروژه‎ها واقع شود.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: معماری نیوز]
[مشاهده در: www.memarinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن