تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804809314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفت روز با فيلم مستند و كوتاه/حضور كم رنگ مستندهاي اجتماعي در فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفت روز با فيلم مستند و كوتاه/حضور كم رنگ مستندهاي اجتماعي در فيلم فجر
حضور كم رنگ مستندهاي اجتماعي در فيلم فجر
اعلام اسامي مستندهاي ارسال شده در بخش جستجوي حقيقت جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، دسترسي آنلاين به بيش از 500 فيلم كوتاه و مستند در سايت انجمن سينماي جوان، تغيير زمان جشنواره فيلم كوتاه و مستند "حسنات" و .... از مهمترين اخبار در حوزه سينماي مستند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعلام اسامي فيلم هاي منتخب در بخش جستجوي حقيقت جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از جنجالي ترين اخبار سينماي مستند در هفته گذشته بود به اين ترتيب كه اعضاي هئيت انتخاب متشكل از حسين خورشيدي، رضا درستكار، محمدعلي فارسي، محمد صدري و وحيد موسائيان از بين 90 فيلم ارسال شده به دبير خانه جشنواره بيست فيلم فجر بيست فيلم را براي حضور در جشنواره فيلم فجر نهايي كرده اند. اما با نگاه دقيق به اسامي فيلم هاي مستند منتخب در اين دوره از جشنواره اينگونه به نظر مي رسد كه حضور فيلم هاي مستند اجتماعي در اين دوره از جشنواره كم رنگ است . چراكه بيشتر آثار از مستندهاي تاريخي، سياسي و يا جنگي است .

مستند اجتماعي در جشنواره فيلم فجر كم رنگ است

محمد صدري در پاسخ به اين مطلب كه چرا بخش سينماي مستند اجتماعي در اين دوره از جشنواره فيلم فجر حضور كم رنگ دارد گفت كه اعضاي هيات انتخاب بخش مستند سعي كرده تنوع موضوعي را از بين آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره حفظ كند از همين رو سعي كرديم ژانرهاي مختلف مستند را در انتخاب فيلم‌ها در نظر بگيريم.اما رضا درستكار نظر ديگري دارد اين منتقد معتقد است كه حضور فيلم مستند بالاي 70 دقيقه در جشنواره فيلم فجر نخستين حضور خود را تجربه مي كند و نمي توان انتظار موضوع بندي متنوع را داشت و در شرايط فعلي در حال آزمون و خطا هستيم.

- هاشم ميرزاخاني مديرعامل انجمن سينماي جوان از امكان دسترسي آنلاين علاقمندان به بيش از 500 فيلم كوتاه و مستند در سايت اين انجمن خبرداد.علاقمندان به فيلم‌هاي كوتاه و مستند انجمن سينماي جوان مي‌توانند آثار توليد شده و برگزيده كارگردان‌هاي فيلم كوتاه انجمن را به شكل آنلاين ببينند

- زاون قوكاسيان دبير جشنواره فيلم كوتاه "حسنات" خبر از تغيير زمان برگزاري اين جشنواره داد و قرار است جشنواره فيلم كوتاه حسنات در تاريخ 14 تا 17 اسفندماه در اصفهان برگزار شود. قوكاسيان دليل اين تغيير زمان را چنين عنوان كرد كه حجم آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره بسيار بالا بود و با وجود اينكه مهلت ارسال آثار به پايان رسيده بود تصميم گرفتيم همه آثار را بررسي كنيم تا هيچ حقي از فيلمسازي ضايع نشود به همين دليل بنا بر اين شد تا با تغيير تاريخ برگزاري جشنواره فرصت انتخاب و ارزيابي بهتر را به هيات انتخاب و داوران بدهيم. از همين رو تاريخ جشنواره فيلم "حسنات" تغيير كرد.

ساختار متفاوت دست هاي هگمتانه دليل عم حضور در جشنواره است

- خبر ديگر اينكه داود سماواتي‌ يار تهيه كننده مستند "دستهاي هگمتانه" پس از اعلام نهايي اسامي فيلم هاي راه يافته به بخش سينماي مستند از چرايي عدم حضور مستند "دست‌هاي هگمتانه" در سي‌امين جشنواره فيلم فجر، گفت. او معتقد است كه مستند "دست‌هاي هگمتانه" داراي ساختار متفاوت چند روايي است و صداها با هم ديالوگ‌ دارند و اين ساختار متفاوت دليل اصلي ما براي عدم حضور در جشنواره فيلم فجر بود.

- كارگردان مستند "دستم پر تنهايي است" در پي نبود نام اين فيلم در بخش آثار مستند سي امين جشنواره فيلم فجر اعتراض كرد او در بخشي از اعتراض خود كه طي نامه اي كه در اختيار خبرگزاري مهر قرار داده بود چنين گفت : اگر در فيلمي به برخي حقايق پرداخته شود و يا زوايايي پنهان از تئاتر و سينماي كشور بازشكافي شود كه به سليقه و مذاق عده اي خوش نيايد اينگونه با آن برخورد مي گردد. به راستي كه اگر يك فيلم ساز ايراني كه هدفش قدرداني و تقدير از يك هنرمند و اسطوره ملي است نتواند در يك جشنواره ايراني كه داعيه حمايت از فيلم سازان جوان، رشد و اشاعه فيلم سازي در كشور، ارتقاء سطح كيفي آثار و حمايت از سينماي ملي را به يدك مي كشد، مجوز نمايش نگيرد در كدام عرصه بايد امكان حضور داشته باشد.

- آيين نامه بخش بين الملل بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران همزمان با برپايي بازار فيلم جشنواره فجر تهران منتشر مي شود.همزمان با برپايي بازار فيلم فجر در ايام دهه فجر انقلاب اسلامي، آيين نامه و فرم تقاضاي شركت در "بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران" منتشر خواهد شد..

- همچنين در خبرها آمد كه دفتر ياسوج انجمن با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مراحل پيش توليد 3 فيلم كوتاه را آغاز كرده است. فيلم‌هاي عروس جمعه به كارگرداني محمد سليمي راد، آواي ماندگار به كارگرداني علي فتح لايق زاده و دست‌هايم آواز مي‌خوانند به كارگرداني رضا دانش پژوه سه فيلم كوتاهي هستند كه با حمايت مالي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن سينماي جوانان ايران مراحل پيش توليد خود را آغاز كرده‌اند.

دفتر قزوين نيز اقدام به برگزاري نمايشگاه عكسي با عنوان نازيبايي در شهر قزوين كرده است. اين نمايشگاه عكس كه از تاريخ 8 الي 15 دي ماه در محل نگارخانه‌ي تماشاي مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد اسلامي قزوين با به نمايش گذاردن 40 عكس با مضمون كم بودها و نقايص فرهنگي، معماري و ساير موارد اجتماعي و شهري در سطح شهر قزوين برگزار شده است.

دفتر تنگستان نيز اقدام به برگزاري دومين نمايشگاه عكس يونس رزاقي پور كرده است. يونس رزاقي پور كه از عكاسان به نام شهر تنگستان و دفتر انجمن سينماي جوانان اين شهر است دومين نمايشگاه خود را با موضوع محرم سال نود در محل ساختمان سابق بهداري شهر اهرم و با حضور فرماندار، امام جمعه و رياست اداره ارشاد شهرستان اهرم و تنگستان افتتاح كرده است. اين نمايشگاه عكس از تاريخ 5 الي 12 دي ماه سال جاري با استقبال علاقه‌مندان و اهالي شهر اهرم برگزار شده است.

دو تجربه به نام‌هاي "يادگارگذشته‌ها" و" ماهي‌هاي حوض ما قرمز است " توسط هنرجويان دوره فيلمسازي 90 انجمن سينماي جوانان ايران – دفتر كاشان نيز توليد شد.فيلم يادگار گذشته‌ها مستندي است درمورد هنر مخملبافي كه يكي از صنايع ارزشمند دستي منطقه كاشان كه كم كم به فراموشي سپرده شده است. امروز تنها يك پيرمرد به جامانده از گذشته اين حرفه را انجام مي‌دهد. عوامل اين فيلم مستند عبارتند از: كارگردان فاطمه دلخواه فر، دستيار كارگردان علي خوشدلي، تصويربرداري مجتبي نبوي و صدابرداري حميد رضا آور پور.

فيلم داستاني ماهي‌هاي حوض ما قرمز است به كارگرداني علي خوشدلي، تصوير برداري مجتبي نبوي و صدابرداري مهدي موسوي نيز آماده‌ي نمايش شده است. اين فيلم داستان پسربچه است كه در باورش سعي در براورده كردن خواسته زن بارداري را دار د

خبر آخر اينكه "نيكي كريمي" به كارگرداني پيام ايرايي ساخته شد.اين فيلم مستند اثري گفتگو محور است و هنرمندان بزرگ و صاحب نامي در اين مستند درباره زندگي و آثار اين هنرمند صحبت مي كنند .بخشي از اين مستند به صحبت هاي نيكي كريمي و تعريف او از سينما اختصاص دارد و اين بازيگر درباره آشنايي خود با سينما و نحوه ورودش به اين فيلم سخن مي گويد. در ادامه كارگردان هاي شاخص سينماي ايران چون ابراهيم حاتمي كيا، مسعود كيميايي داريوش مهرجويي و ديگر كارگردان ها و بازيگران سينما درباره او سخن مي گويند. همچنين تصاويري از حضور او در جشنواره ها و فعاليت هاي اجتماعي چاشني اين مستند است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن