تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814775953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

5 روش براي تصفيه خون


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: 5 روش براي تصفيه خون
هنگامي كه سموم در جريان خون باشند، اندام ها آسيب مي بينند و در معرض خطر قرار مي گيرند و در اين زمان سردرد، مشكل تنفس، خستگي، آلرژي و... ظاهر مي شوند.
محيط زندگي آلوده و افزودني هاي مضر از دغدغه هاي همگاني است. به همين دليل برنامه هاي سم زدايي رو به گسترش است زيرا با پيروي از اين برنامه ها با روشي طبيعي از بروز بيماري ها جلوگيري مي شود.
تصفيه خون يكي از موارد پراهميت است زيرا جريان خون موادغذايي حياتي و اكسيژن را به اندام هاي بدن مي رساند. هنگامي كه سموم در جريان خون باشند، اندام ها آسيب مي بينند و در معرض خطر قرار مي گيرند و در اين زمان سردرد، مشكل تنفس، خستگي، آلرژي و... ظاهر مي شوند.
براي پيروي از اين برنامه بايد موارد زير را مورد توجه قرار داد: مصرف غذاهايي كه جريان خون را تصفيه مي كنند بايد در دستورالعمل غذايي قرار گيرند. اين موادغذايي شامل اسفناج، مارچوبه، موسير، تره فرنگي، كرفس و هويج است. از اين رو توصيه مي شود اسفناج، كرفس و هويج به سالاد افزوده شود، موسير و تره فرنگي را نيز بايد خرد كرد و همراه با سوپ مصرف كرد. مارچوبه بخارپز شده نيز به املت اضافه شود.مصرف غذاهاي مفيد براي كبد، از آنجايي كه كبد يكي از مهم ترين اندام هايي است كه سموم بدن را جدا مي كند، خوردن غذاهاي مفيد براي كبد، براي تصفيه خون نيز مفيد خواهد بود. اين موادغذايي شامل سبزيجات تلخ داراي برگ سبز، خردل سبز، كلم پيچ، شاهي آبي و... است كه بايد در برنامه غذايي روزانه گنجانده شوند.
مصرف غذاهاي غني از فيبر مانند پودر تخم كتان، جوي دوسر و پاپايا، آناناس، آلو و... براي روده ها مفيد است و سلامت را افزايش مي دهد. تنظيم حركات روده اي براي تصفيه خون ضروري است زيرا يبوست باعث مي شود سموم دوباره جذب و وارد جريان خون شوند.
مصرف چاي سبز به دليل برخورداري از خواص آنتي باكتريال از زمان هاي قديم در چين رواج داشته است. اين چاي همچنين براي سلامت عمومي و طول عمر نيز مفيد است. كاتچئين هاي موجود در چاي سبز خون را رقيق مي كنند و از اين رو از تشكيل لخته هاي خوني جلوگيري مي شود.
اين چاي همچنين در كاهش قند خون و سطح كلسترول مفيد است لذا توصيه مي شود روزانه حداقل دو فنجان چاي سبز نوشيده شود.
كاهش ميزان مصرف غذاهاي فرآوري شده، توصيه مي شود به جاي مصرف غذاهاي فرآوري شده از مواد غذايي خانگي استفاده شود زيرا افزودني ها و نگهدارنده هاي مصنوعي مضر و سوخت و ساز آن ها براي بدن دشوار است.
از اين رو بايد از موادطبيعي، غلات كامل، ميوه ها و سبزيجات فصلي و منابع پروتئيني مانند گوشت بوقلمون بيشتر استفاده شود.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن