تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812990542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گزارش WHO اعلام شد: نرخ ابتلا به سرطان در كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش است سياه پوستان آسيب پذيرترين گروه نژادي در برابر سرطان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در گزارش WHO اعلام شد: نرخ ابتلا به سرطان در كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش است سياه پوستان آسيب پذيرترين گروه نژادي در برابر سرطان هستند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - خانواده

سازمان جهاني بهداشت در يك گزارش آماري اعلام كرد: نرخ ابتلا به سرطان در كشورهاي در حال توسعه به طور فزاينده رو به افزايش بوده و در شرف نزديك شدن به آمار كشورهاي صنعتي است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا،‌ اين روند رو به رشد اساسا به دليل افزايش ميانگين سن جمعيت، ‌كنترل ساير بيماريها و افزايش استعمال دخانيات است.

بر اساس اين گزارش، شايع‌ترين انواع سرطان در جهان شامل سرطان‌هاي معده، ريه و سرطان سينه هستند. طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، سالانه 670 هزار مورد جديد ابتلا به سرطان معده، 660 هزار مورد جديد ابتلا به سرطان ريه و 570 هزار مورد جديد سرطان سينه گزارش مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه روند مرگ و مير ناشي از سرطان معده در كشورهاي استراليا، شيلي، فنلاند، فرانسه، ‌ژاپن، لهستان، سوئد، انگليس و آمريكا به ميزان قابل توجهي رو به كاهش است و علت اين امر بهبود تكنيك‌هاي نگهداري و تهيه مواد غذايي و نتايج تغيير در رژيم غذايي عنوان شده است. در عوض سرطان ريه كه با سرعت در اكثر كشورهاي جهان و بويژه در بين زنان رو به افزايش است، احتمال مي‌رود كه تا پايان قرن حاضر به سرطان غالب در جهان تبديل شود. هم چنين به رغم برخي از آمار رو به كاهش، نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان سينه نيز به طور كلي در جهان رو به افزايش دارد.

كارشناسان سازمان جهاني بهداشت تاكيد دارند كه پيشگيري از سرطان ريه نيازمند اقدامات قانوني و آموزشي براي كنترل استعمال دخانيات است. بعلاوه نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان سينه را نيز مي‌توان با افزايش آگاهي عمومي درباره امنيت شناخت زودهنگام و درمان مناسب كاهش داد.

از سوي ديگر متخصصان مركز تحقيقات سرطان انگليس اعلام كرده‌اند: يك روش درماني مشخص و منفرد براي معالجه سرطان وجود ندارد. پزشكان گزينه‌هاي مختلفي را براي اين منظور در اختيار دارند و در واقع بر حسب نياز بيمار و متناسب با شرايط وي بهترين روش درمان را از بين گزينه‌هاي موجود انتخاب مي‌كنند. آنها اغلب براي تاثيرگذاري بهتر چندين نوع شيوه درماني را تركيب مي‌كنند و تمام عوامل موثر را مورد نظر قرار مي‌دهند.

هم چنين انجمن سرطان آمريكا اخيرا اعلام كرده است كه نرخ مرگ و مير ناشي از سرطان هنوز در بين نژاد سياه پوست بيشتر از سفيد پوستان است و سياه پوستان بيش از هر نژاد ديگري در جهان به سرطان مبتلا مي‌شوند و در اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست مي‌دهند.

طبق آخرين آمارنرخ مرگ و مير، ناشي از سرطان در زنان سياه پوست 16 درصد بيشتر از زنان سفيد پوست و در مردان سياه پوست 33 درصد بيشتر از مردان سفيد پوست است. نكته قابل توجه اين است كه اين رقم‌ها از سال 1981 تاكنون تفاوت محسوسي نداشته است و ظاهرا تلاشي براي كاهش اين آمار صورت نگرفته است.

به گزارش ايسنا، هر شخص داراي سلولهاي سرطاني در بدن خود است. اين سلولهاي سرطاني آزمايش‌هاي استاندارد خود را نشان نمي‌دهند تا اين كه به مقدار چند ميليارد سلول افزايش پيدا كنند. زماني كه پزشكان به اشخاص مبتلا به سرطان اعلام مي‌كنند كه ديگر در بدن آنها سلول سرطاني وجود ندارد، اين حالت فقط بدان معناست كه آزمايشها ديگر قادر به رديابي و پيدا كردن سلولهاي سرطاني نيست زيرا كه آن سلولها به مقداري نيستند كه در بدن قابل رديابي باشند. سلولهاي سرطاني بين 6 تا 10 مرتبه در دوره زندگي يك انسان پيدا مي‌شوند. زماني كه سيستم ايمني انسان قوي باشد سلولهاي سرطاني از بين مي‌روند و از ايجاد تومور سرطاني جلوگيري مي‌شود. اما زماني كه شخص بيماري سرطان دارد نشانه آن است كه وي داراي كمبودهاي تغذيه‌اي شده است. اين كمبود ممكن است منشا ژنتيك محيطي غذاها و عوامل در شيوه زندگي باشد.

طبق گزارش انجمن سرطان آمريكا، براي غلبه بر كمبودهاي متعدد تغذيه‌اي، تغيير در رژيم غذايي شامل افزودن برخي از مخلفات غذايي، سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.

هم چنين سلولهاي سرطاني در فضاي حاوي اكسيژن توان ماندن و ادامه حيات ندارند. لذا ورزش روزانه و تنفس عميق باعث مي‌شود كه اكسيژن به لايه‌هاي سلولي برسد. اكسيژن درماني روش موثري براي از بين بردن سلولهاي سرطاني است.

به گفته متخصصان، سرطان بيماري جسم و روح و روان است. داشتن روحيه مثبت و مبارز به فرد مبتلا كمك مي‌كند كه به بقاي خود ادامه دهد. خشم،‌ عدم بخشش و تندخويي بدن را در برابر شرايط پرتنش و بيماري زا قرار مي‌دهد. همواره بياموزيد كه روحيه‌اي توام با عشق و بخشندگي داشته باشيد. بياموزيد كه هميشه حالت آرامش و دلي آرام داشته باشيد و از زندگي لذت ببريد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن