تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك‌ پست از طرفداران اوباما عذر خواهي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: نيويورك‌ پست از طرفداران اوباما عذر خواهي كرد


كد خبر:4145

زمان انتشار:جمعه 2 اسفند 1387 - 18:02:24

Print نسخه چاپي

كاريكاتور جنجال آفرين

بين الملل > آمريكا - نيويورك پست با الهام گرفتن از حادثه حمله شامپانزه به يك شهروند و كشته شدن آن توسط پليس اوباما را به سخره گرفته

كاريكاتور جنجال آفرين طرفداران باراك اوباما مي گويند، نيويورك پست، روزنامه تابلويدي كه به روپرت مرداك راست گرا تعلق دارد با انتشار كاريكاتوري به رئيس جمهور اين كشور توهين كرده و بايد مجازات شود. اين روزنامه البته دو روز پس از انتشار كاريكاتوري كه به نظر مي رسد در آن به صورتي نژاد پرستانه رئيس جمهور آمريكا را يك شامپانزه سياه كه پليس آن را با تير زده، به تصوير كشيده از طرفداران اوباما عذر خواهي كرد.

با اين همه انتشار اين كاريكاتور اعتراضات زيادي را در آمريكا برانگيخت و نشان داد كه شوخي كردن با رئيس جمهوري كه آمريكايي ها براي تغيير به آن دل بسته اند كار ساده اي نيست و مي تواند تبعاتي داشته باشد. اين در حالي است كه در هشت سال گذشته جرج دبليو بوش بارها و بارها توسط برخي از روزنامه ها و سايت هاي اينرنتي به شكل ميمون كشيده شده بود، اما اعتراضات مردمي در پي نداشت.

روزنامه گاردين، امروز با انتشار مجدد كاريكاتور شامپانزه تير خورده توسط پليس آمريكا نوشته است: " در نگاه اول كارتون منتشر شده در نيورك پست، آدم را به ياد خبر چند روز پيش درباره حمله يك شامپانزه به دوست صاحبش در كانكتيكات مي اندازد كه پليس را واداشت تا او را با گلوله از پاي در آورد و موضوع داغ چند روز گذشته اين روزنامه بود. اما وقتي به توضيحي كه در پايين آن نوشته شده نگاه مي كني همه چيز عوض مي شود و نيت پليد اين روزنامه آشكار مي شود. در اين توضيح آمده است: آنها بايد شخص ديگري را براي نوشتن لايحه بهبود اقتصادي پيدا كنند. "

اين جمله در واقع به باراك اوباما اشاره دارد كه روز سه شنبه گذشته طرح بهبود اقتصادي را امضا كرد و طرفداران او معتقدند كه اولين دستاورد و پيروزي او در صحنه داخلي است. از نگاه آنها نيويورك پست با الهام گرفتن از حادثه حمله شامپانزه به يك شهروند و كشته شدن آن توسط پليس اوباما را به سخره گرفته و تلويحا او را مانند شامپانزه تير خورده مستحق مرگ دانسته است.

در همين حال و در پي اعتراضات گسترده اي كه به وب سايت اين روزنامه و در سايت هاي خبري ديگر منتشر شد، ديويد پاترسون فرماندار نيويورك، اعلام كرد كه مسئولان اين تابلويد بايد درباره اين اقدام خود توضيحي دقيق ارائه كنند و تشريح كنند كه مقصودشان از اين كارتون چه بوده است؟

موضوع از نظر ديگري جالب است و اينكه كاريكاتوريست اين اثر، شان ديلونز، بارها به تعصب و نژاد پرستي عليه سياه ها متهم شده و برخي از وبلاگ ها و وب سايت ها از او با عنوان " پيكاسوي تبعيض" نام مي برند.

كارتون شان ديلونز خشم عده زيادي از طرفداران باراك اوباما و سياهپوستان را برانگيخته است به طوري كه فعالان سياسي و برخي از فعالان اجتماعي آن را باب تازه اي از حملات نژاد پرستانه دانسته اند.

روزنامه نيويورك پست كه از دارايي هاي روپرت مرداك است، در انتخابات آمريكا طرفدار جان مك كين بود اما در برخي از مقالات خود ادعا كرده بود اگر قرار است دموكرات ها روي كار بيايند اوباما را به كلينتون ترجيح مي دهد.

عذر خواهي نيويورك پست

با اين همه در پي گسترش اعتراضات و راهپيمايي نسبتا بزرگي كه توسط ال شارپتون فعال حقوق بشر و امور مذهبي در برابر دفتر روزنامه نيويورك پست صورت گرفت اين روزنامه با انتشار يادداشتي، از همه كساني كه از چاپ اين كاريكاتور ناراحت شده اند عذر خواهي كرد.

اين روزنامه در تازه ترين سرمقاله خود كه به صورت آنلاين نيز منتشر شد، نوشت كه چاپ اين كارتون در روز چهارشنبه جنجال آفرين شده و دليل آن اين است كه آفريقايي-آمريكايي ها گمان كرده اند كه شامپانزه مورد نظر، نشان دهنده اوباما بوده است.

اين روزنامه نوشته است:" مطمئنا مقصود اين روزنامه چنين چيزي نبوده، اما از همه كساني كه چنين برداشتي كرده و از بابت آن ناراحت شده اند عذر خواهي مي كنيم."

به نوشته نيويورك پست هدف از انتشار اين كارتون تمسخر طرح بهبود وضعيت اقتصادي آمريكا بوده و نه شخص باراك اوباما.

در تظاهرات اعتراض آميزي كه به دليل چاپ اين كارتون دربرابر دفتر اين روزنامه شكل گرفته بود، طرفداران خشمگين اوباما فرياد مي زدند : " نيويورك پست را تحريم كنيد" ، "نيويورك پست را تعطيل كنيد" و " نژاد پرستي را تمام كنيد"

كد خبر:4145

تاريخ درج خبر:جمعه 2 اسفند 1387 - 18:02:24

Print نسخه چاپي

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن