تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804488564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضايي درگفتگو با مهر تاكيدكرد:سرمايه گذاران دولتي نبايد در حوزه صنعت چاپ با بخش خصوصي رقابت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رضايي درگفتگو با مهر تاكيدكرد:سرمايه گذاران دولتي نبايد در حوزه صنعت چاپ با بخش خصوصي رقابت كنند
سرمايه گذاران دولتي نبايد در حوزه صنعت چاپ با بخش خصوصي رقابت كنند
قم - خبرگزاري مهر: رئيس اتحاديه چاپخانه داران قم، با تاكيد بر اينكه نبايد دولت مانع توسعه بخش خصوصي شود، اظهار داشت: با وجود اهميت حضور بخش خصوصي در توسعه اقتصادي تقاضا داريم سرمايه گذاران دولتي در زمينه چاپ با بخش خصوص رقابت نكنند.

جهانگير رضايي در گفتگو با خبرنگار مهر با ارزيابي كلي وضعيت كنوني چاپ در ايران گفت: در جهان اسلام دو مذهب مهم تشيع و تسنن وجود دارد كه با توجه به اينكه ايران به عنوان مركز تشيع در جهان است عمده آثار و كتب شيعي در ايران به ويژه در قم اعتبار و جايگاه ويژه‌اي دارد و كتب و آثار اهل تسنن نيز در بيروت به چاپ مي‌رسد.

اهل تسنن به چاپ و نشر آثار خود حساس‌ هستند

وي در ادامه به مقايسه وضعيت چاپ قم با چاپ بيروت پرداخت و تصريح كرد: چاپخانه‌هاي بيروت از لحاظ ميزان تيراژ چاپ كتب، تكنولوژي روز و نيز حمايت‌هاي دولتي از ما پيشرفته‌تر هستند.

عضو شوراي سياست گذاري صنعت چاپ قم با بيان اينكه نبايد از لحاظ كيفيت و ميزان تيراژ آثار شيعي نسبت به چاپ بيروت كه مركز نشر اهل تسنن است، عقب بمانيم، اظهار داشت: آن‌ها براي اينكه بتوانند افكار خود را ترويج كنند سرمايه گذاري ويژه‌اي روي چاپ و نشر خود گذشته‌اند و از لحاظ تجهيزات پيشرفته بسيار غني هستند.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر چاپخانه‌هاي دولتي با توجه به حمايت‌هاي خاصي كه مي‌شوند و از تجهيزات كاملي برخور دارند به عنوان يك رقيب جدي براي بخش ضعيف خصوصي شده‌اند كه اين منطقي و عادلانه نيست و هرچه زود‌تر بايد اين رويه از بين برود.

اماكن استيجاري مشكل عمده صنف چاپ

رضايي با اشاره به مشكلات فعلي صنعت چاپ در رقابت با بيروت اذعان داشت: يكي از مشكلات مهم چاپخانه‌هاي قم نبود يك فضاي مناسب، مستقل و خود مالكي است كه همين امر باعث مي‌شود چاپخانه داران از تجهيز و تكميل وسايل خود به دليل كمبود جا و احتمال جابجايي‌هاي مكرر امتناع كنند و درصورت جابجايي به دليل اينكه وسايل چاپي سنگين و حجيم است، امكان جابجايي ندارند و دچار استهلاك مي‌شوند.

وي راه اندازي شهرك صنعتي چاپ را راهگشاي رفع بسياري از مشكلات صنعت چاپ خواند و عنوان كرد: با توجه به جايگاه فرهنگي قم و حضور ده‌ها چاپخانه بزرگ از سالهاي قبل، پيگيريهاي گسترده‌اي در جهت ايجاد فضايي منسجم و راه اندازي يك شهرك صنعتي چاپ در دست اجراست.

حضور در شهرك صنعتي چاپ حمايت مي‌خواهد

عضو شوراي سياستگذاري صنعت چاپ قم، با بيان اينكه هزينه ساخت و ساز در شهرك صنعتي چاپ بالاست و مقرون به صرفه نيست، ادامه داد: علاوه بر قيمت زمين، هزينه‌هاي ساخت و ساز و تجهيز دستگاه‌ها و زيرساخت‌هاي موجود نيز به سرمايه گذاري كلاني در شهرك نيازمند است.

مدير صحافي دانشمند تاكيد كرد: درصورتي كه مسئولان از حضور چاپخانه داران در شهرك صنعتي چاپ حمايت نكنند، انگيزه حضور در شهرك از دست مي‌رود.

تبيين مشكلات عمده صنعت چاپ

رضايي به بيان ديگر مشكلات موجود در صنعت چاپ پرداخت و گفت: استفاده ازمواد اوليه خارجي، وارداتي بودن قطعات، حذف يارانه‌ها و در نتيجه گراني 40 تا 70 درصد مواد اوليه، عدم همراهي مسئولان و بانك‌هاي عامل در ارائه تسهيلات مناسب، افزايش چشمگيرو بي‌سابقه تعرفه‌هاي انرژي در طول سال‌هاي گذشته و فقدان بسترهاي حمايتي از سرمايه گذاران هر يك عاملي مهم در عدم توجيه اقتصادي و ضعف صنعت چاپ است.

رئيس اتحاديه چاپخانه داران با بيان اينكه بايد تدابيري اتخاذ شود تا با امضاي تفاهم نامه‌اي با بانك‌هاي عامل بتوان وثيقه‌هاي مناسب براي خريد و ورود تجهيزات مورد نياز به كار برد، در ادامه يادآورشد: با توجه به ضرورت تجهيز زيرساختهاي‌هاي صنعت چاپ و نوسازي دستگاه‌ها و تجهيزات همگام با توسعه جهاني و تكنولوژي و دانش روز بايد در راستاي ارائه تسهيلات مناسب و ارزان تمهيداتي ازسوي مسئولان انديشيده شود و راهكارهاي مناسبي در جهت بهره گيري چاپخانه داران از اين تسهيلات ارائه شود.

رضايي افزود: به دليل اينكه وسايل چاپخانه گران و ارزشمند است خود اين تجهيزات بايد اعتبار و وثيقه اين وسايل باشد.

ضرورت راه اندازي شركت تعاوني منسجم

وي در ادامه در خصوص اهميت راه اندازي شركت تعاوني منسجم در جهت تامين اقلام و مواد اوليه بيان داشت: در سالهاي گذشته شركت‌هاي تعاوني كاركرد خوبي را در جهت تامين مواد اوليه مورد نياز با قيمت‌هاي مناسب داشت اما به دليل ماليات ارائه شده در تعاوني قيمت‌هاي اين شركت تعاوني با بازار تفاوت چنداني ندارد.

رئيس اتحاديه چاپخانه داران قم، با اشاره به اينكه بانك توسعه تعاون تسهيلات خوبي را در راستاي تشكيل تعاوني در اختيار متقاضيا ن قرار مي‌دهد، ادامه داد: اميدواريم با بازنگري بر روند ماليات بر ارزش افزوده و تعامل ميان صنوف به زودي شركت تعاوني چاپ در جهت رفع مشكلات چاپ خانه داران راه اندازي شود.

رضايي ارائه مجوزهاي مورد نياز براي چاپ را يكي ديگر از دغدغه‌هاي موجود خواند و عنوان كرد: با توجه به جايگاه فرهنگي و مذهبي قم عدم ارائه مجوز به برخي از آثار روال قانوني خود را دارد و حتي خود چاپخانه داران حاضر به چاپ اين آثار نيز نيستند.

عضو شوراي سياست گذاري صنعت چاپ قم گفت: عدم ارائه مجوزهاي لازم براي چاپ روي جعبه و بسته بندي‌هاي بازرگاني امر معمولي نيست و اين نوع چاپ‌ها در استانهاي ديگر به ويژه تهران از مشكل كمتري برخور دار است كه اميدواريم با همراهي مسئولان در صدور مجوزهاي لازم بنيه اقتصادي چاپ در قم نيز ارتقا يابد.

لزوم ساخت خانه ناشران قم

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر لزوم ساخت خانه ناشران گفت: با توجه به شرايط اقتصادي، ناشران در راستاي حضور موثر خود بسيار ضعيف شده‌اند و با برداشته شدن يارانه‌ها نيز مشكلاتي براي تامين سرمايه در اين زمينه به جود آمد كه فشار سنگيني را بر روي صنعت چاپ گذاشته است.

رضايي فقدان سرمايه در گردش را نيز از ديگر مشكلات صنعتگران چاپ خواند وافزود: در راستاي تامين سرمايه درگردش صنعتگران چاپ تقاضاي مبلغ اعتباري از وزارت كشور كرده‌ايم كه قرار است به زودي در اختيار اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و اتحاديه قرار گيرد تا با بهره گيري از ازاين اعتبار بنيه اقتصادي اين صنعت تقويت شود.

بزرگ‌ترين سرمايه قم فرهنگ است

وي با درخواست از مسئولان در جهت توجه واقعي به صنعت چاپ تصريح كرد: از مسئولان مي‌خواهيم كه صنعت چاپ را به عنوان صنعت پايه در كشور مورد ارزيابي قرار دهند و نگاه ويژه‌اي به اين صنعت گرانقدرهمانند صنايع ديگر داشته باشند و به اعتلاي فرهنگ و رفع موانع مشكلات با ديدي باز بنگرند.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن