تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

180 مصوبه دولت براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني استان يزد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 180 مصوبه دولت براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني استان يزد
دومين سفر استاني هيات دولت به يزد با 180 مصوبه براي شتاب بخشيدن به روند توسعه و آباداني بيش از پيش اين استان همراه شد .
به گزارش ايسنا در دومين جلسه استاني هيات دولت در يزد كه به رياست دكتر احمدي نژاد و با حضور اعضاي هيات دولت در محل استانداري اين استان برگزار شد طرح ها و پروژه هاي مهمي براي افزايش سطح رفاه توسعه امنيت و آباداني استان به تصويب رسيد.
بنابراين گزارش مهم ترين اين مصوبات در حوزه صنعت معدن و اشتغال آب و كشاورزي راه و حمل و نقل و مسكن و عمران شهري است .
رييس جمهور هم چنبن عصر روز پنجشنبه در پايان دومين دور سفر استاني هيات دولت به يزد در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد و به تشريح نتايج سفر و مصوبات هيات دولت در اين سفر پرداخت .
احمدي نژاد در سخنان خود با تشكر از حضور مردم يزد و با بيان اين كه « ما در اين استان هرچه نگاه مي كنيم ارزش هاي انساني و اخلاقي است » گفت : مردم يزد در طول تاريخ به خصوص دوران انقلاب نقش بسيار مهمي را ايفا كرده اند. مردم يزد مردمي صبور پركار و مفيد در جامعه هستند و در واقع وجودشان براي ملت ايران نافع و مفيد است . مردم يزد از لحاظ فرهنگي نمونه هستند و ما امروز منسجم ترين بافت فرهنگي را در يزد داريم . انديشه هاي بلند اخلاق خوب اتحاد و همبستگي و پي گيري آرمان هاي الهي فداكاري در راه آرمان ها از ويژگي هاي ممتاز استان يزد است .
وي به نقش مردم يزد در پيروزي انقلاب اسلامي و خيزش انقلاب اشاره كرد و گفت : مردم يزد با آگاهي هوشمندانه و با انتخاب آمدند و عزت و عظمت و استحكام و عمق بينش خود را به جهانيان نشان و در معرض افكار عمومي قرار دادند.
وي هم چنين از رسانه ها امام جمعه يزد و نماينده ولي فقيه در اين استان تشكر و قدرداني كرد و در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اين كه دومين جلسه استاني هيات دولت 180 مصوبه به همراه داشت گفت : اين مصوبات تقريبا همه بخش هاي استان را در موضوعات گوناگون در بر مي گيرد و مصوباتي كه به تصويب رسيد تبديل به حقوق مردم يزد شده است و بايد در جهت احقاق اين حق حركت كرد.
رييس جمهور هم چنين با بيان اين كه « تصميم گرفته شد فرودگاه يزد به فرودگاه بين المللي تبديل شود » گفت : در بخش مسكن و عمران شهري حمل و نقل و اشتغال تصميمات خوبي گرفته شد.
وي با تشريح برخي از مصوبات هيات دولت در استان يزد گفت : شما مي دانيد كه مهندسي فرهنگي در دستور كار دولت و شوراي انقلاب فرهنگي است و با توجه به ويژگي هاي ممتاز فرهنگي كه در يزد وجود دارد تصميم گرفته شد كه پايگاه نمونه مهندسي فرهنگي در استان يزد ايجاد شود مطالعات صورت بگيرد و اين ويژگي ها كه در استان يزد وجود دارد به نقاط ديگر نيز معرفي شود.
وي هم چنين با بيان اين كه " تصميمات خوبي براي مراكز آموزش عالي استان و توسعه آن گرفته شد " گفت : در بخش گردشگري و سازماندهي و مرمت آثار تاريخي اين استان نيز تصميمات خوبي گرفته شد.
تشكيل كارگروه هاي تخصصي
بنابر اين گزارش جلسه كارگروه هاي تخصصي آب كشاورزي مسكن و زيربنايي استان يزد نيز با حضور رييس جمهور برگزار شد. در اين جلسه كه با حضور وزراي مربوطه مديران استاني و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و فعالان بخش خصوصي برگزار شد وضعيت استان يزد در بخش هاي آب كشاورزي و مسكن بررسي و مواردي براي تصميم گيري نهايي به جلسه استاني هيات دولت ويژه يزد موكول شد. در جلسه كارگروه هاي تخصصي آب كشاورزي مسكن و زيربنايي وزراي نيرو مسكن و شهرسازي كشور و جهاد كشاورزي گزارشي از آخرين اوضاع و پيشرفت هاي استاني يزد در حوزه هاي مربوطه ارائه كردند.
هم چنين مديران استاني و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و فعالان بخش خصوصي در اين جلسه گزارشي از وضعيت استان در اين حوزه ها بيان كردند.
در جمع علما و روحانيون استان يزد
احمدي نژاد همچنين عصر پنج شنبه در جمع علما و روحانيون استان يزد با بيان اين كه « امروز روحانيت در پيشاپيش ملت ايران خود را سرباز امام عصر(عج ) مي داند » اظهاركرد : به واسطه پيشتازي علما امروز ملت ايران پرچمدار انديشه انتظار براي امام عصر(عج ) و انسان كامل در جهان است .
احمدي نژاد با بيان اين كه « بايد دست در دست هم به فضل الهي و به سرعت ايران را بسازيم و همه نيازهاي كشور را در بخش هاي مختلف اقتصادي اجتماعي و فرهنگي تامين كنيم » گفت : نقش علما در ساختن و پيشرفت كشور بي بديل و بدون جايگزين است .
وي هم چنين با تاكيد بر اين كه « انديشه مادي و نظام هاي سرمايه داري و بي ديني نمي توانند بشريت را نجات دهند » اظهار كرد : انديشه مادي و سرمايه داري در همه ابعاد وجودي به بن بست رسيده است و قدرت ها نمي توانند حتي از بحران كنوني در اقتصاد نيز خارج شوند.
وي در ادامه سخنان خود علما را پرچمداران نشر فرهنگ اسلام ناب محمدي معرفي و خاطرنشان كرد : علماي يزد نقش اول در تربيت هدايت و پر كشيدن مردم به سوي مكارم اخلاقي داشته اند.
رييس جمهور با بيان اين كه « كار روحانيت يعني گشودن پنجره ها در برابر انسان و دستگيري از انسان و حركت دادن بشريت در مسير الهي بي بديل و جز ارزشمندترين فعاليت هاست » اظهاركرد : روحانيت جرياني حقيقي براي بازكردن راه و برطرف كردن موانع و نشان دادن افق هاي بلند و آرماني به بشريت است . وي با تاكيد بر اين كه « روحانيون و علما مشغول جهاد مخلصانه و الهي براي پيشبرد ملت ايران هستند » گفت : ايمان هاي مستحكم و بسياري از اخلاق حسنه جاري در زندگي مردم و جانفشاني هاي شهدا حاصل تربيت علماست ; زيرا علما انسان هاي وارسته اي هستند كه جلوتر از همه حركت و راه را باز مي كنند. وي هم چنين با اشاره به ويژگي ها و خصوصيات اخلاقي آيت الله شهيد صدوقي خاطرنشان كرد : شهيد صدوقي به عنوان روحاني عالم و عامل با نگاه و كلام خود دل ها را منقلب مي كرد.
بر اساس اين گزارش پيش از سخنان رييس جمهور حجت الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در سخناني با اشاره به اقدامات دولت نهم در بخش هاي مختلف براي خدمت به مردم تصريح كرد : دولت نهم و به ويژه رييس جمهور توجه ويژه اي به صيانت از فرهنگ اسلام ناب در جامعه دارند.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن