تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818117704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روستای جهنمی در آلمان،جایی که همه ساکنان یک بیمار سرطانی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:آپام: سرطان مسری چیزی است که کسی تا به حال در مورد آن نشنیده است. به همین خاطر خبر این روستای کوچک در آلمان شوکه کننده است جایی که در آن این بیماری کشنده همه گیر شده است. وولفلث که نزدیک رودخانه ی البر در شمال غربی آلمان واقع است به نام روستای نفرین شده معروف است. جمعیت آنها تنها ۱۵۰۰ نفر است که ۵۰% آن مبتلا به سرطان هستند.
وولفلث
آنچه که وضعیت این روستا را بحرانی تر می کند این است که ساکنان آن احساس می کنند دولت آن ها را رها کرده و اهمیتی به وضعیتشان نمی دهد. مشکل وولفلث، مسئله ی جدیدی نیست قبلا هم در چندین مورد این مسئله از سال ۱۹۹۸ گزارش شده است و در طی سال ها به شمار آن افزوده شده است. این پدیده به بخش به خصوصی از بدن بر نمی گردد بلکه گزارشاتی از سرطان های متنوع نظیر سرطان سینه، شش، رحم، معده و مری به دست می رسد. البته خالی از لطف نیست که بدانید سه نیروگاه هسته ای در نزدیکی این روستا قرار دارند و مواد سمی بسیار زیادی را به محیط وارد می سازند. پر واضح است که روستائیان از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستند و نسبت به این مسئله اعتراضات بسیاری صورت داده اند.
Wewelsfleth
اما کارشناسان همچنان در مورد این مسئله که چطور شیوع سلول های سرطانی در این روستا به این سرعت و به این شدت بوده است، هنوز به جوابی نرسیده اند. چند آکادمی در دانشگاه لوبک میزان نفوذ ضایعات هسته ای و افزایش شمار سرطان را مورد بررسی قرار داده اند. آنها همچنین فاکتورهای دیگر نظیر شیوه زندگی بیماران مبتلا و شرایط محیطی را نیز سنجیده اند اما نتایج آزمایشات از کارامدی کافی برخوردار نیستند و تنها نتیجه ی حاصله این است که هیچ کدام از این دلایل به تنهایی برای شیوع مسری این بیماری مهلک کافی نیست. شهردار وولفلث، اینگو کارستنز که هر دو همسرش را به خاطر سرطان از دست داده است این بیماری را نوعی نفرین می داند اما نمی خواهد در مقابل آن تسلیم شود. وی اصرار دارد که کمیسیون های پزشکی برلین باید هر چه زودتر ریشه ی این بیماری و درمان قطعی آن را پیدا کنند.

اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آپام]
[مشاهده در: www.apam.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن