تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815390089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان خبر داد
خبرگزاري فارس: مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان از فعاليت سه مجتمع دانش‌آموزي هلال احمر در اين استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، جمشيد محمدي عصر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به فعاليت مجتمع‌هاي دانش‌آموزي هلال احمر، اظهار داشت: مجتمع‌هاي آموزشي هلال احمر گيلان فضايي مناسب براي پرورش استعدادهاست.
وي با اشاره به اينكه مجتمع‌هاي دانش‌آموزي در زمينه‌هاي فرهنگي، مذهبي، امدادي و بشردوستانه فعاليت مي‌كنند، اذعان داشت: در اين مجتمع‌هاي دانش‌آموزان ضمن تحصيل دروس آموزشي با شركت در دوره‌هاي مختلف آموزشي، مذهبي، مهارت‌هاي امدادي، بشردوستانه و نحوه ارائه خدمات عام‌المنفعه را به صورت تئوري و عملي توسط مربيان استاني فرا مي‌گيرند و با انجام فعاليت‌هاي داوطلبانه و خودجوش آموخته‌هاي خود را بازآموزي مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر سه مجتمع دانش‌آموزي جمعيت هلال احمر گيلان در شهرستان‌هاي رودسر، سياهكل و رودبار فعاليت مي‌كنند كه 82 نفر از دانش‌آموزان بي‌بضاعت و محروم به صورت رايگان در آن مشغول به تحصيل هستند.
اين مسئول، با بيان اينكه هلال احمر گيلان جزو جمعيت درجه يك كشور است، افزود: هلال احمر گيلان فعاليت‌هاي مهمي در تمام عرصه‌ها مانند امداد و نجات انجام داده است.
وي، داشتن پايگاه مجهز امداد و نجات را از ويژگي‌هاي جمعيت هلال احمر گيلان عنوان كرد و بيان داشت: كمك به نيازمندان و پرداخت وام‌هاي بلاعوض و معرفي افراد به بانك كه نيازمند تسهيلات بودند، از جمله فعاليت‌هاي هلال احمر استان بوده است.
محمدي، با اشاره به اينكه اين جمعيت در زمينه فرهنگي و اجتماعي فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارد، تصريح كرد: ويزيت رايگان و ارائه خدمات پزشكي در بخش درمان و راه‌اندازي مركز پزشكي حج و زيارت و واكسيناسيون حج از جمله اقدام‌هاي هلال احمر در سال گذشته بود.
وي، با تصريح بر اينكه اين اقدام‌ها در سال جاري نيز دنبال مي‌شود، گفت: در بخش آموزش عمومي جامعه نيز كه يكي از نيازهاي اساسي است، اقدام‌هايي صورت گرفته و با جديت پيگيري مي‌شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان، با تاكيد بر ضرورت برطرف كردن محروميت‌هاي استان و تقويت امكانات مورد نياز در شهرستان‌ها، خاطرنشان كرد: تقويت پايگاه‌هاي امدادي و جاده‌اي با هدف تجهيز تمام اداره‌هاي هلال احمر استان از اهداف اين سازمان در سال جاري است.
وي، هلال احمر را خانه افراد خير و انسان‌دوست بيان كرد و اظهار داشت: اين سازمان با هدف خدمات بشردوستانه امداد و نجات، آموزش و كمك به آسيب‌ديدگان و محرومان سازماندهي شده و بيشترين درصد كمك به اين سازمان، كمك‌هاي مردمي بوده است.
محمدي، با بيان اينكه هلال احمر مسئول‌ترين مرجع در ارائه خدمات امدادي است، اظهار داشت: جمعيت هلال احمر بيشترين نقش را در كاهش اثرات بلاياي طبيعي دارد و حضور امدادگران هلال احمر در اين شرايط و حوادث بسيار موثر است.
وي، خدمات هلال احمر را بزرگ و مهم دانست و اذعان داشت: هلال احمر يك سازمان مردمي و عام‌المنفعه محسوب مي‌شود كه به عنوان بازوي پرتوان دولت و يك ارتش مجهز غير نظامي عمل كرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادي است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان فعاليت اين سازمان مردمي در استان را به لحاظ امكانات و نيروي متخصص انساني مثبت ارزيابي كرد و افزود: هلال احمر گيلان در حال حاضر به عنوان يك جمعيت امدادي درجه يك و فعال در سطح كشور فعاليت دارد و با توجه به عملكرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌هاي پيشرو در بحث امداد و نجات استان و كشور مطرح بوده است.
وي هلال احمر را يار و ياور مردم در حوادث و بحران دانست و ابراز داشت: تلاش براي نجات يك انسان افتخارآميزترين لحظه زندگي يك فرد امدادگر عضو جمعيت هلال احمر است.
محمدي با بيان اينكه ايران جزو كشورهاي حادثه‌خيز دنيا است، بيان داشت: در بحث حوادث غير مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتي در دنيا، 35 مورد آن در كشور ما اتفاق مي‌افتد و اين امر سبب مي‌شود تا جمعيت هلال احمر كشور براي مقابله و در زمان بحران و حوادث از آمادگي هميشگي برخوردار باشد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان متذكر شد: در راستاي تقويت هرچه بيشتر تجهيزات امدادي و فعال كردن مديريت بحران بايد در استان برنامه‌ريزي‌هاي اساسي و جدي اعمال شود.
وي با تاكيد بر حفظ آمادگي امدادگران استان در مواجه با حوادث و بلاياي طبيعي يادآور شد: وظيفه يك امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگي جسماني و انجام تمرينات ويژه براي مقابله با حوادث است.
محمدي، آموزش، مانورهاي امدادي و هدايت آن به طرف جامعه را از وظايف هلال احمر ذكر كرد و ابراز داشت: آموزش در مديريت بحران امري ضروري است و نبايد از اثرات آن غافل شد.
انتهاي پيام/ش10

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن