تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812695168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاكم كردن برنامه در آموزش و پرورش از اثرات مهم تحول بنيادين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حاكم كردن برنامه در آموزش و پرورش از اثرات مهم تحول بنيادين است
همدان - مدير كل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: حاكم كردن برنامه در نظام آموزش و پرورش يكي از اثرات مهم سند تحول بنيادين در نظام آموزشي است.


به گزارش ايرنا "مهدي نويد ادهم" روز دوشنبه در همايش مديران مدارس استان همدان افزود: تحكيم تفكر برنامه محوري در سطح كلان و خرد از راهبردهاي سند تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش كشور است.

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش بايد با برنامه اداره شود و سليقه اي نمي توان عمل كرد, اضافه كرد: كار زمان بر دراز مدت است و بايد در آموزش و پرورش براي چند سال برنامه داشت.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش لازم الاجرا است و گام به گام بايد طبق اين سند حركت كرد.

نويد ادهم گفت: حاكميت رويكرد فرهنگي و تربيتي، نهادينه سازي عدالت آموزشي و تربيتي، ارتقاي شايستگي هاي مديران و معلمان و تحول در محتوا از راهكارهاي مهم در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است.

وي افزود: استقرار ساختار نظام آموزشي 3-3-6 ،ايجاد نظام سنجشي صلاحيت هاي عمومي، استقرار نظام ملي تربيت معلم ، خلاقيت و نوآوري، ارزشيابي و تضمين كيفيت، رتبه بندي مدارس و بالندگي و شايسته سالاري از نظام سازي تحول بنيادين است.

نويد ادهم با بيان اينكه تحول بنيادين در آموزش و پرورش يك ضرورت اجتناب ناپذير است, افزود: سند تحول بنيادين متناسب با اهداف انقلاب ايجاد شده و دستاوردهاي خوبي خواهد داشت.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين تحولي عميق، ريشه دار، همه جانبه، نظام مند، آينده پژوهانه و مبتني بر آموزه ها ديني و معارف اسلامي است.

مديركل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور گفت: كاستي در همپايي با تحولات محيطي ، كاستي در تامين و تربيت نيروهاي مورد نياز جامعه ، ضعف در پاسخگويي به نيازهاي انقلاب اسلامي در سطح ملي و جهاني, كهنگي و عدم به روزآوري ساختارها و فرآيندها از ضرورت هاي ايجاد تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش است.

نويد ادهم با بيان اينكه سند تحول بنيادين نقطه عطفي در تاريخ آموزش و پرورش است, افزود: اين تحول مطالبه مهم و تاكيد مقام معظم رهبري، مجلس، دولت و رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

وي اظهار داشت: سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش از سال 83 مطرح شده و در طول پنج سال 600 نفر از كارشناسان خبره آموزش و پرورش ، صاحب نظران حوزه و دانشگاه با اين سند همكاري داشتند.

وي با بيان اينكه در اين سند از آخرين يافته هاي علمي و پژوهشي استفاده شده, افزود: اين سند در 35 نشست بحث شد و به تصويب رسيد و در صحن علني شورا 23 نشست با موضوع سند تحول ارايه شد.

نويد ادهم اضافه كرد: سند ملي آموزش و پرورش با اسناد بالا دستي، سند چشم انداز 20 ساله كشور ، سياست كلي نظام و نقشه جامع علمي كشور همخواني دارد.

وي افزود: اين سند شامل دو قسمت بنيان هاي نظري و سند تحول راهبردي در نظام تربيت رسمي عمومي در جمهوري اسلامي ايران است.

نويد ادهم افزود: تربيت، تكوين و تعالي هويت، حيات طيبه، شايستگي هاي پايه، اركان موثر و ساخت هاي شش گانه تربيتي از مفاهيم بنيان هاي نظري تحول است.

وي با بيان اينكه 80 درصد از برنامه هاي تحول با شكست روبرو مي شوند گفت: دليل شكست اين است كه مفاهيم نظري و تئوري درك نمي شود .

وي اظهار داشت: اگر مفاهيم همان مفاهيم قبلي باشد اما واژگان تغيير كنند اين خطري است كه همه تحولات بنيادين را در همه حوزه ها تهديد مي كند.

نويد ادهم افزود: تربيت اعتقادي، عبادي و اخلاقي ، تربيت اجتماعي و سياسي ، زيستي و بدني ، هنري و زيبا شناسي، علمي و فن آوري و تربيت اقتصادي و حرفه اي از ساخت هاي شش گانه تربيتي است.

در اين نشست كه با حضور حدود 500 نفر از مديران مدارس استان همدان برگزار شد مدير كل شوراي عالي آموزش و پرورش به سوالات مديران در زمينه طرح تحول بنيادين پاسخ داد.

576/7523/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30757008

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 752]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن