تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813585901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوانفكر: مشايي حق است!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جوانفكر: مشايي حق است!
وزنامه ايران در حالي نشست روز پنجشنبه علي‌اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور با فعالان رسانه‌هاي مجازي و وبلاگ‌نويسان جريان حامي دولت را رسانه‌اي كرده است كه از انتشار بسياري از مسائل مهم آن جلسه كه مي‌تواند در تشخيص و شناخت مردم از جريان انحرافي تأثيرگذار باشد، خودداري كرده است كه خبرنگار "دي نيوز" براي تنوير افكار عمومي قسمت‌هاي حذف شده اين نشست را منتشر مي‌كند.

جوانفكر در پاسخ به سؤالي درباره علت توقيف نشريه خاتون اظهار داشت: با تجربه‌اي كه من دارم در حال حاضر تشخيص حق از زمان امام حسين(ع) سخت‌تر است، بسياري از علما، بزرگان و سياسيون در آن موضوع اشتباه كرده و براساس فضاي كاذب و موج بي‌اساس و اطلاعات غلط كه با طراحي قبلي بود، واكنش‌هايي نشان دادند.

«در دادگاه به دوستان ما ظلم مضاعف شد به دادستان هم ظلم شد كه با اطلاعات غلط عليه من اعلام جرم كرد، به عالمي كه سرمايه كشور است و عليه من حكم محارب صادر كرد، ظلم شد، لذا من در دادگاه اثبات كردم كه همه اطلاعات آنها دروغ است و از دادگاه خواستم كه از من رفع ظلم كند؛ در حال حاضر عليه هيئت‌منصفه و رأي صادره نظري ندارم اما به هر حال انتظار من در دادگاه برآورده نشد.»

جوانفكر افزود: در دادگاه مرا به خاطر محتواي نشريه خاتون توبيخ كردند در حالي كه بايد بريا محتواي آن به بنده جايزه مي‌دادند!

وي با تأكيد بر اينكه دادگاه، محتواي خاتون و واكنش اجتماعي به اين نشريه را دو علت اصلي صدور حكم براي بنده معرفي كرد، ادامه داد: واكنش اجتماعي وقتي معنا دارد كه عليه ما تظاهراتي مي‌شد در حالي كه اينگونه نبود و فقط برخي از آقايان سخنراني كردند، اما به خاطر همان مرا با سه سال انفصال از فعاليت محكوم كردند.

مديرعامل ايرنا در توجيه محتواي خاتون كه با اعتراض شديد برخي از علما مواجه شد، گفت: يكي از اشكالات آنها به نشريه خاتون اين است كه چرا برخي از هنرپيشه‌ها را به عنوان الگو معرفي كرده‌ايد؟ كه ما پاسخ داديم اولاً كسي از يك عكس 2×2 الگو نمي‌گيرد و ثانياً ما اين عكس هنرپيشه‌ها را با لباس احرام چاپ كرديم و در متن نشريه نيز حضرت زهرا(س) را الگوي كامل معرفي كرديم.

اين اظهارات در حالي است كه خانم مهناز افشار (بازيگر سينما) دومين زن نقش‌آفرين در تاريخ ايران عنوان شده است، همچنين بازيگراني مانند هديه تهراني، الهام حميدي، ترانه عليدوستي و... در زمره اين 40 زن هستند و آزاده اردكاني نيز كه از ياران جريان انحرافي محسوب مي‌شود و خانم معلم مشايي و بقايي در اين ليست قرار دارد.

اما نكته شگفت‌انگيز آن است كه فهيمه رحيمي (نويسنده رمانهاي مبتذل اروتيك) نيز در ميان آنان است، در حالي كه جاي پاي زنان برجسته‌ ي معاصر مانند همسر امام خميني(ره) يا زنان كه با رژيم ستم‌شاهي مبارزه كردند، شكنجه شدند و عكس‌هايشان در موزه عبرت وجود دارد، ديده نمي‌شود! اما 5 بازيگر زن سينماي ايران كه پيش از اين توسط جريان انحرافي حمايت ويژه شدند، جز 40 زن نقش‌آفرين تاريخ ايران شده‌اند!

جوانفكر با بيان اينكه تنها ايراد دادگاه به نشريه خاتون صفحه 117 آن نشريه بود، ادامه داد: در دادگاه به من گفتند كه چرا عكس يك خانم چادري را در حالي كه ناراحت و محزون است چاپ كرده‌ايد؟ كه در پاسخ گفتم او ناراحت نيست بلكه فقط حالت متفكرانه‌اي دارد!

جوانفكر در ادامه ضمن دفاع از مشايي اظهار داشت: روزنامه ايران هيچ مطلبي از مشايي منتشر نمي‌كند، اما در عين حال دوستان ما همچنان قضيه جريان انحرافي را كش مي‌دهند؛ مشايي در داخل كشور است و جايي هم نمي‌رود، من او را از شهرداري مي‌شناسم، او فردي پرتلاش، متدين، پركار و دلسوز است.

«برخي به من مي‌گويند چرا اينطوري پاي مشايي ايستاده‌اي و از او حمايت مي‌كني. من نيز به آنها گفته‌ام كه بايد در آخرت جواب بدهم، مشايي حق است و من اگر از او دفاع نكنم نمي‌توانم جواب خدا را بدهم، من اين وظيفه را براساس آموزه‌هاي ديني و تربيتي انجام مي‌دهم».

وي در ادامه درباره مصاحبه اخير خود با روزنامه اعتماد متذكر شد: بنده با روزنامه اعتماد مصاحبه كردم و شايد چند اشتباه هم داشتم، اما كساني كه به بنده انتقاد وارد مي‌كنند، مي‌توانستند به من حرف زدن ياد بدهند! من براي اينكه آزادي را مستقر و ترويج كنم در اين جايگاه خواهم ماند!

جوانفكر خسارت وارده به مؤسسه ايران را پس از جمع‌آوري ويژه‌نامه «دست‌هاي آلوده» كه اجازه انتشار به آن داده نشد را بالغ بر 200 ميليون ارزيابي كرد.

وي با اشاره به سر مقاله‌ خود كه تحت عنوان «بت بزرگ» در روزنامه ايران منتشر شد، اما نامي از هاشمي در آن نبود، توضيح داد: اين ظرافت لازم است و نمي‌شود به صورت عريان مسائل را مطرح كرد، برخي به من خرده گرفتند كه چرا نامي از هاشمي نياوردي و من به آنها پاسخ دادم همين‌قدر كه مردم فهميدند منظورم چه كسي است، كفايت مي‌كند.

جوانفكر عنوان كرد: بايد طوري نوشت كه گزك به دست كسي داده نشود، از اين رو دليلي ندارد كه همه مطالب را بي‌پرده مطرح كنيم، چرا كه اگر هر چه به دهانمان رسيد علني كنيم غلط است و بايد با صبوري خود را اثبات كنيم.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسش يكي از حضار درباره اينكه چرا اشخاصي كه در فتنه 88 از حاميان دو آتشه احمدي‌نژاد بودند اكنون نقطه مقابل او شده‌اند و آيت‌الله مصباح نيز شاخص‌هاي جريان انحرافي را مطرح مي‌كند، اظهار داشت: برخي از افردي كه وارد دولت نهم شدند از جنس احمدي‌نژاد نبودند اما آنها با رندي فضاي تقابلي به وجود آوردند.

" بحث آنها مشايي و جوانفكر نيست، چرا كه اين افراد براي اين جريان اهميتي ندارند، آنها مي‌خواهند خط احمدي‌نژاد كور شود و براي اين كار حاضرند به نظام هم آسيب بزنند تا راه باز بماند و ديگر كسي همچون احمدي‌نژاد وارد عرصه قدرت نشود، چرا كه آنها مي‌دانند در اين صورت در اجراي اهداف آنها مانع بزرگي ايجاد خواهد شد."

وي ادامه داد: فردي همچون آيت‌الله مصباح يك شخصيت حوزوي و بخشي از جامعه روحانيت است كه اگر ما با ايشان تقابل كنيم، خودمان را زده‌ايم.

سرپرست سابق روزنامه ايران تأكيد كرد: احمدي‌نژاد خود را به ولايت چسبانده‌ و خدمات بسياري نيز انجام داده است، اما يك عده با مطرح كردن تقابل احمدي‌نژاد و رهبري ادعا مي‌كنند كه رئيس‌جمهور مخالف رهبر است كه اين اظهارات به اساس نظام ولايي ضربه مي‌زند، چرا كه جدا كردن احمدي‌نژاد از ولايت به معناي جدا كردن پيشرفت‌ها از نظام ولايي است.

وي به افرادي كه مي‌خواهند در انتخابات رأي بياورند توصيه كرد: براي رأي آوردن در انتخابات بايد خود را با احمدي‌نژاد بچسبانيد! چرا كه مردم پاي رئيس‌جمهور خود ايستاده‌اند.

جوانفكر گفت: يك عده با ايجاد سر و صدا عليه دولت فعاليت كرده‌اند، اما الان بسيار تلاش مي‌كنند كه در سفرهاي استاني به جايگاه رئيس‌جمهور بيايند تا مردم آنها را كنار احمدي‌نژاد ببينند، هر چند دكتر به آنها چنين اجازه‌اي نمي‌دهد.

وي درباره 11 روز خانه‌نشيني رئيس‌جمهور در ارديبهشت‌ماه امسال تصريح كرد: خانه ماندن احمدي‌نژاد هدفمند بود، چون برخي افراد تيرهاي خود را به سمت آقا پرتاب كرده بودند و اگر رئيس‌جمهور بي‌دقتي مي‌كرد قطعاً اين جريان آقا را نشانه مي‌گرفت، از اين رو دكتر آمده تا سپر آقا باشد و اگر غير از اين هم باشد ما باخته‌ايم.

جوانفكر ادامه داد: خانه‌نشيني رئيس‌جمهور 11 روز نبود بلكه تنها يك هفته بود، پس از سفر استاني به سنندج از روز جمعه رئيس‌جمهور يك هفته در خانه استراحت كرد، اما جلسات وي، دوركاري و ملاقاتش با آقا قطع نشد، بنابراين كساني كه ادعا مي‌كنند احمدي‌نژاد 11 روز خانه‌نشين بود مي‌خواهند او را در مقابل رهبري قرار دهند.

وي با بيان اينكه روز 28 فروردين به بنده خبر دادند كه خبر عزل مصلحي را از روي خروجي ايرنا برداريد و ادعا كردند كه اين نظر آقاست، افزود: من به آنها گفتم كه اگر اين موضوع نظر آقاست، چرا در سايت ايشان كار نشده يا خودشان در اين باره صحبتي نكردند، حتي از آنها خواستم كه نامه‌اي مستند براي بنده بياورند تا بعدها بتوانم سؤال‌هاي مختلف در اين زمينه را با استناد به اين سند جواب دهم كه آنها نپذيرفتند.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور با اشاره به آغاز پرونده‌اش در قوه قضائيه بعد از اين ماجرا تصريح كرد: در حالي كه مقام معظم رهبري روز 28 فروردين هنوز درباره آقاي مصلحي اطلاعيه‌اي نداده بودند، تمام سايت‌ها حكم حكومتي ايشان درباره ابقاي مصلحي را كار كردند و با اين اقدام در صدد القاي حاكميت دوگانه بودند.

وي با يادآوري اين موضوع كه حكم حكومتي رهبر انقلاب درباره ابقاي مصلحي، 30 فروردين صادر و 31 فروردين نيز منتشر شد، ادامه داد: مسئولان قضايي بايد به سراغ رسانه‌هايي بروند كه پيش از علني شدن حكم حكومتي اين موضوع را مطرح كردند و بايد يقه روزنامه كيهان را بگيرند!

جوانفكر گفت: احمدي‌نژاد متوجه اين موضوع شد و با اقدام خود برنامه آنها را بي‌اثر و خنثي كرد و شايد اگر شرايط مهيا باشد رئيس‌جمهور اين مسائل را تشريح كند.

مديرعامل خبرگزاري ايرنا با اشاره به اينكه يك جريان از روز اول شمشير خود را براي برخوردهاي تند با دولت از رو بسته بود، خاطرنشان كرد: آنها بعد قضيه مشايي ديگر شمشير خود را از رو بستند و نامه آقا به احمدي‌نژاد براي عزل مشايي از معاون اولي را منتشر كردند، در حالي كه آقا راضي نبود رئيس‌جمهور مقتدري چون احمدي‌نژاد تضعيف شود.

وي تأكيد كرد: احمدي‌نژاد قطعاً به دستور آقا عمل مي‌كرد، اما اين كار را در چارچوب و فرمول توافقي با ايشان انجام مي‌داد.

جوانفكر با بيان اينكه يك جريان به دنبال تخريب احمدي‌نژاد و مطرح كردن حاكميت دوگانه است، يادآور شد: در موضوع وزير اطلاعات نيز آنها همين هدف را دنبال كردند، اما احمدي‌نژاد هوشمندانه و با سكوت الهام‌بخش وحدت خود اين موضوع را خنثي كرد.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور به حاميان و دولت توصيه كرد كه در تحليل رفتارهاي احمدي‌نژاد از موضع تبعيت محض رئيس‌جمهور از ولايت وارد شوند چراكه اگر به سمت تقابل رئيس‌جمهور و رهبري حركت كنند، اشتباه است اما دوستان با ادامه اين مسير فاصله‌ها را بيشتر مي‌كنند.

وي ادامه داد: جريان‌هاي سياسي بايد از رسانه‌ها دست بردارند، چرا كه رسانه‌اي كه كار سياسي ـ‌ حزبي كند مسيرش غلط است و بايد همواره از مواضع مردم سخن بگويد.

جوانفكر با طرح اين سؤال كه آيا رسانه طرفدار جريان اصولگرايي، رسانه‌هاي مخالف مستقل هستند؟ در ادامه به فيلتر شدن برخي از وبلاگ‌هاي طرفداران دولت اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از همين آقايان كه در جلسه است بارها در معرض آسيب قرار گرفته و به دستگاه‌هاي قضايي فراخوانده شده، اما هيچ‌گاه صدايش درنيامده است، حتي از مدتي كه روزنامه ايران دراختيار دولت قرار گرفت نزديك به 16 پرونده درباره من تشكيل شد و مصيب نعيمي نيز همين وضعيت را دارد، در حالي كه اين جريان به دنبال خسته كردن ما است بايد بداند ما هرگز از اين مسير خسته نمي‌شويم.

جوانفكر با اقرار به ضعيف بودن روزنامه ايران در تيترزني يادآور شد: وسع ما همينقدر است و ما در كار رسانه كاركشته نيستيم، لذا اگر كسي بهتر از ما پيدا شود آمادگي داريم كار را تحويل دهيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا ممكن است در آستانه انتخابات مجلس روزنامه ايران توقيف شود؟ گفت: بله، اين احتمال وجود دارد و اگر بهانه‌اي به دست آنها بدهيم آنها اين روزنامه را تعطيل مي‌كنند، در حالي كه بايد مراقب باشيم به اموال مردم و نظام آسيبي وارد نشود.

جوانفكر در واكنش به اظهارات يكي از حضار مبني بر اينكه شاخص جريان حامي احمدي‌نژاد چيست؟ تصريح كرد: تحمل سختي‌ها و اظهارات خوب، شيك و شكيل راه چاره است و اگر ما قبول داريم كه مسير احمدي‌نژاد راه حق است بايد سختي‌هاي آن را تحمل كنيم؛ دافعه‌اي در كار نيست، همه ما جاذبه داريم.

وي در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤال ديگر يكي از حضار درباره اخباري مربوط به ائتلاف فتنه و جريان حامي دولت (انحرافي) نيز اظهار داشت: آنها هيچ سندي در اين باره ندارند، حتي از اسناد موجود نيز مي‌ترسند!! زماني كه ما در ستون طنز روزنامه ايران گفتيم كه 140 هزار سند داريم آنها به تكاپو افتادند و نگران شدند و گفتند كه اين اسناد خطرناك است.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور يادآور شد: اگر جريان منتقد ما كوچك‌ترين سندي از ائتلاف ما با فتنه‌گران داشت قطعاً رو مي‌كرد، چرا كه آنها به ما رحم ندارند!!

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور تأكيد كرد: ما مظلومانه از خود دفاع مي‌كنيم و اين مظلوميت قطعاً جواب مي‌دهد و باعث مي‌شود كه ما از اين فضا عبور كنيم.

در ادامه اين نشست وقتي كه فعالان رسانه‌اي جريان حامي دولت از منسجم نبودن فضاي مجازي حاميان احمدي‌نژاد گلايه‌مند بودند، جوانفكر پيشنهاد تشكيل «اتحاديه وبلاگ‌نويسان» را داد و به شوخي گفت كه اسم آن را "جريان انحرافي" مي‌گذاريم.

در اين جلسه بنا شد مؤسسه ايران به صورت منسجم پس از تشكيل اين اتحاديه، مقالات و يادداشت‌هاي اين جريان را در روزنامه ايران كار كند و پذيراي آنها براي تشكيل جلسات باشد.

جوانفكر در خاتمه تأكيد كرد كه نام اين اتحاديه نبايد محدود به دولت باشد و بايد فراگيرتر از دولت براي آن نام‌گذاري كرد، حتي پيشنهاد نام «قرارگاه سلمان» در برابر «قرارگاه عمار» نيز در اين جلسه عنوان شد.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن