تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروگاه هسته‌اي «ديمونا» تعطيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نيروگاه هسته‌اي «ديمونا» تعطيل مي‌شود
راكتورهاي دومين نيروگاه اتمي با قدمت جهان، بايد در هفته‌ها، بلكه ماه‌ها خنك شوند و از كار بايستند تا نشاني باشد از اينكه مقامات رژيم اسرائيل از دفاع مشروع ايرانيان مي‌ترسند.
سرويس بين‌الملل ـ منابع رژيم اسرائيل درصدد تعطيلي دومين نيروگاه قديمي اتمي جهان، يعني نيروگاه هسته‌اي «ديمونا» برآمده‌اند.

به گزارش «تابناك»، اين مقامات بر اين باورند كه در صورت حمله احتمالي اين رژيم به تأسيسات هسته‌اي ايران، اين نيروگاه در تيررس موشك‌هاي ايران است؛ بنابراين، در صورت انجام حمله‌اي از سوي رژيم صهيونيستي، ايران بنا بر حق دفاع مشروع، مي‌تواند تلافي كرده و تأسيسات هسته‌اي اين رژيم را آماج قرار دهد.
در اين باره بايد گفت كه حق دفاع مشروع، از حقوق مصرح كشور‌ها در دفاع از منافع و حاكميت در برابر تجاوز خارجي است.

در همين باره، نشريه «تايمز» لندن گزارش داده است كه تصميم تعطيلي نيروگاه هسته‌اي ديمونا توسط كميسيون انرژي هسته‌اي اين رژيم به دليل آسيب پذير بودن آن در مقابل حملات تلافي‌جويانه ايران گرفته شده است.

در همين حال، هفته گذشته نيز «هاآرتص» گزارشي منتشر كرد كه بنا بر آن، ديمونا در مقابل حملات تلافي جويانه ايران نفوذپذير است و تعطيلي آن، خطر را براي اين رژيم در آن منطقه به كمترين ميزان خواهد رساند.

بنابراين، منابع صهيونيستي همچنين مدعي شده‌اند كه از اين پس، از ديمونا بايد براي تحقيقات بهره گرفت.

«يوزي ايون»، يكي از طراحان برنامه هسته‌اي رژيم اسرائيل در همين باره گفته است، خنك كردن راكتور‌هاي اين نيروگاه و به حداقل رساندن موارد راديواكتيو آن، هفته‌اي زمان خواهد برد. وي در عين حال اشاره كرده است كه اين نيروگاه به دليل پيشينه زياد، خطراتي دارد كه بايد پيش از اين تعطيل مي‌شد.

تصميم براي تعطيلي نيروگاه هسته‌اي ديمونا، حاكي از تخمين تكنولوژي و قدرت موشكي ايران توسط سران رژيم اسرائيل است، زيرا در صورتي كه ايران بخواهد بر اساس حق دفاع مشروع از خود و منافع خويش دفاع كند، مي‌تواند اين تأسيسات را آماج قرار دهد.

البته احتمال دارد رژيم صهيونيستي به دلايل فني در پي تعطيل كردن اين نيروگاه باشد، ولي خواسته از آن استفاده تبليغاتي و رواني كند.

اين در حالي است كه با استقرار دولت‌هاي مردمي در همسايگي رژيم اسراييل، اين كشور بايد بيشتر به فكر مرزهايش باشد تا حمله به كشوري چون ايران و بي‌گمان، صهيونيست‌ها اين نكته را با همه وجود درمي‌يابند و در ميان مدت، راهي براي غلبه بر اين نگراني در پيش روي نمي‌بينند.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن