تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش نويس گزارش تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان نهايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: پيش نويس گزارش تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان نهايي شد
حجت الاسلام حسين ابراهيمي، رئيس هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خراسان از در آستانه نهايي شدن گزارش اين هيئت خبر داد و عنوان كرد كه از نظر مسئولان هيئت تحقيق و تفحص تخلفاتي در عملكرد شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور وجود دارد كه البته اين جمع بندي بايد در ۲ مرحله ديگر يعني در جلسه اعضاي هيئت و همچنين در جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بررسي و نهايي شود و در صورت نهايي شدن در اين ۲ مرحله تقديم هيئت رئيسه مي شود تا در دستور كار قرار گيرد. در همين حال، داريوش قنبري، نماينده ايلام و سخنگوي هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور در گفت وگو با خراسان اعلام كرد قرار است در جلسه سه شنبه اين هيئت، گزارش تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان به راي گذاشته شود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مواردي از تخلف در عملكرد شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور محرز شده است، گفت: در اين مرحله طبق آيين نامه داخلي مجلس نمي توان مفاد گزارش را بيان كرد.

ابراهيمي: از تمامي مراجع استعلام كرديم

حجت الاسلام حسين ابراهيمي رئيس هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور همچنين در گفت وگو با فارس گفت كه ان شاء ا... اعضاي هيئت نظراتشان را در مورد تحقيق و تفحص اعلام مي كنند.وي افزود: ۳ نفر از نمايندگان مجلس كه متشكل از آقايان كواكبيان، قنبري و نقوي حسيني هستند مأمور شدند جمع بندي نهايي را در اين زمينه انجام دهند.ابراهيمي ادامه داد: بعد از اين كه جمع بندي با نظر اين كميته ۳ نفره انجام شد جلسه اي برگزار مي كنيم كه در آن اعضاي هيئت تحقيق و تفحص حضور داشته باشند و بعد از آن هم جلسه اي در كميسيون امنيت ملي مجلس خواهيم داشت و سپس جمع بندي نهايي را به هيئت رئيسه مي فرستيم. رئيس هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان گفت: تقريبا تمام تلاشمان را به كار گرفتيم تا از مراجع مختلف استعلام داشته باشيم و مستنداتي در اين زمينه داريم.

نقوي حسيني: سرو مشروب در همايش ايرانيان خارج از كشور صحت نداشت

به گزارش خبرگزاري فارس، يك عضو هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز از آماده شدن گزارش پيش نويس اين هيئت خبر داد و جزئياتي را در اين باره بيان كرد.سيدحسين نقوي حسيني عضو هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور با بيان اين كه قرار است هماهنگي نهايي در مورد پيش نويس گزارش هيئت تحقيق و تفحص انجام شود، اظهار داشت: در پيش نويس ۴ محور مورد بررسي قرار گرفت كه در واقع اين موضوعات همان موضوعاتي است كه مورد سؤال نمايندگان متقاضي تحقيق و تفحص هم بود.وي افزود: تشكيلات اداري و قانوني شورا، اعتبارات و هزينه كردهاي اين اعتبارات، همايش هايي كه اين شورا برگزار كرده و نقش شورا در مسائل سياست خارجي كشور ۴ موضوعي بود كه ما مورد بررسي قرار داديم.نقوي حسيني ادامه داد: ما گزارش مان را بر اساس اسناد و مدارك منتشر مي كنيم.اين نماينده مجلس گفت: مطابق اسنادي كه ما به دست آورديم و همچنين بر اساس تحقيقات ميداني كه داشتيم مسائل مختلفي را بررسي كرديم؛ در اين زمينه ادعاهايي مطرح مي شد به طور مثال ادعا مي شد كه در سالن هاي همايش مشروب سرو شده يا اين كه خانه ايرانيان در خارج خريداري شده يا اين كه در مورد اعتباراتي كه اين شورا استفاده كرده مسائلي مطرح مي شد؛ ما اين مسائل را بررسي كرديم. مثلا در حوزه سرو مشروب ما تحقيق ميداني انجام داديم يعني افراد را فرستاديم و از خدمتگزاران هتلي كه همايش در آن برگزار شده بود و همچنين مديران آن هتل و افرادي كه در آن جا حضور داشتند، تحقيق ميداني كرديم ولي چنين ادعايي تائيد نشد و به طور كل اين مسئله رد شد كه ان شاءا... اين مسائل به طور مستند در گزارش مي آيد.

حضور هوشنگ اميراحمدي يكي از تخلفات شورا بود

نقوي حسيني درباره حضور هوشنگ اميراحمدي در همايش شوراي عالي ايرانيان گفت: شورا در مورد اين مسئله تخلف دارد زيرا فردي كه مدعو نيست و مسئله دار است، در همايش حضور پيدا كرد و اين يكي از تخلفات شورا بود.

به گزارش فارس يادآور مي شود، اواخر سال ۱۳۸۳ بود كه شورايي به نام شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور شكل گرفت و در بدو تأسيس، اين شورا زير مجموعه وزارت خارجه قرار گرفت.در آغاز كار دولت نهم و طبق نظر رئيس جمهور سطح و ساختار اين شورا ارتقا يافت و به نهاد رياست جمهوري منتقل شد. رئيس شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور رئيس جمهور است و از ديگر اعضاي اين شورا مي توان به اسفنديار رحيم مشائي، جانشين رئيس جمهور در شورا اشاره كرد.دبير كلي شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور نيز تا پيش از اين برعهده محمدشريف ملك زاده بود كه پس از دستگيري وي هم اكنون ميثم طاهري سرپرست شوراي عالي ايرانيان است. برخي عملكردهاي اين شورا و برگزاري يك همايش پرسر و صدا با حضور مدعوين خارجي باعث شد تا در آبان ۱۳۸۹ نمايندگان مجلس تصميم گرفتند به دلايل متعددي از اين شورا و عملكرد چند ساله آن تحقيق و تفحصي انجام دهند.دلايلي كه نمايندگان به خاطر آن دست به كار تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان شدند شامل مواردي مانند مشخص كردن مبناي حقوقي تشكيل شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور، تشخيص موازي كاري اين شورا با وزارت خارجه، مشخص كردن شيوه تأمين هزينه هاي اين شورا و چگونگي رفت و آمدهاي مشكوكي كه به دعوت اين شورا انجام مي شد، بود.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن