تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815628622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش دانش‌آموزي به كجا مي‌رود؟ مديركل پيشين تربيت‌بدني دختران آموزش‌وپرورش: تربيت بدني بايد به جايگاه اصلي خود برسد معلمان ابتدايي مهارت لازم را ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ورزش دانش‌آموزي به كجا مي‌رود؟ مديركل پيشين تربيت‌بدني دختران آموزش‌وپرورش: تربيت بدني بايد به جايگاه اصلي خود برسد معلمان ابتدايي مهارت لازم را ندارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

مديركل اسبق تربيت بدني دختران وزارت آموزش و پرورش گفت: تربيت‌بدني آموزش وپرورش بايد در جايگاه اصلي خود قرار گرفته و به طور مستقل رشد ورزشي دانش آموزي را فراهم كند.

مهين فرهادي‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اهميت توسعه ورزش دانش آموزي خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش با در دسترس داشتن سه مقطع تحصيلي و گروه‌هاي سني مختلف، بهترين مكان براي شناسايي استعدادهاست.

وي افزود: جلوتر از بحث قهرماني، توجه به ورزش همگاني اهميت دارد. اگر در سنين كودكي و در شخصيت كودك نياز به حركت را نهادينه كنيم، شرايط زندگي او را در آينده بيمه كرده‌ايم. اگر در وجود او نياز به حركت بيمه شود، نقش ورزش در زندگي كودك روشن خواهد شد.

وي افزود: حركات بنيادي فقط در سنين قبل از يازده سالگي در وجود كودك نهادينه مي‌شود. اگر كودك در دوران ابتدايي حركات بنيادي چون دويدن، پريدن، راه رفتن و دريافت كردن را خوب ياد نگيرد، نمي‌تواند در آينده مهارت‌هاي ورزشي را خوب انجام دهد. بايد ببينيم كه چقدر نقش آموزش و پرورش در ايجاد يك انسان كامل و توانمند در دوره‌هاي مختلف اهميت دارد. جايگاه آموزش و پرورش از نقطه نظر توجه به تربيت بدني بسيار رفيع و بالاست.

مديركل اسبق تربيت بدني دختران با اشاره به نامناسب بودن شرايط زنگ ورزش تاكيد كرد: در حال حاضر چيزي كه داريم دو ساعت درس تربيت بدني در هفته است كه در مقطع ابتدايي به دليل نبود معلم ورزش شكل اصولي و منطقي خود را در بسياري از كلاس‌ها نمي‌گيرد و چون الگو و مدرس اصلي و رهبر كلاس از تخصص كافي و توانايي‌هاي لازم برخوردار نيست، معلمان كلاس‌هاي ابتدايي كه مسووليت هدايت كلاس را به عهده مي‌گيرند، نمي‌توانند نشاط را به كلاس بدهند و مهارت لازم كلاس تربيت بدني را ندارند. اين دو ساعت درس تربيت بدني در مقطع راهنمايي و دبيرستان معلم ورزش دارد اما، غير از نيروي انساني منابع ديگري هم مي‌خواهيم. تجهيزات، امكانات، ابزار، اطلاعات به روز و بسياري از موارد ديگر براي بالابردن سطح بازدهي كلاس ورزش لازم هستند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اهميتي كه ورزش در مدارس دارد يك جايگاه اداري قوي در چارت سازماني وزارت آموزش و پرورش لازم است تا امكان دسترسي به مسوولين رده بالا را به سرعت ايجاد كند و تبادل نظر و هماهنگي لازم در بخش‌هاي مختلف اتفاق بيفتد. در اين شرايط مديريت تربيت بدني از يك فضاي كافي برخوردار خواهد بود. در حال حاضر ما يك اداره كل تربيت بدني داريم كه شايد 10-12 سال پيش اين شرايط در ورزش آموزش و پرورش وجود داشت. اما، در گذشته نه چندان دور داراي معاونت تربيت بدني بوديم كه با وجود چندين دفاتر و تخصصي كردن موضوعات تربيت بدني هر كدام به دنبال يك فعاليت و برنامه‌ريزي براي رشد و توسعه يك موضوع بودند.

وي افزود: اين معاونت داراي دو اداره كل دختران و پسران بود كه فعاليت‌ها براساس جنسيت تقسيم‌بندي شده بود، در آن دوران به خصوص در قسمت دختران رشد و شكوفايي داشتيم. در هر صورت فكر مي‌كنم با توجه به نياز اصلي جامعه به سلامت و لزوم ايجاد معاونت تربيت بدني و تندرستي بايد اين موضوع مورد بررسي و بحث و جدل قرار بگيرد و تربيت بدني آموزش و پرورش بايد در يك جايگاه قوي قرار بگيرد و به طور مستقل شرايط رشد ورزش دانش آموزي را فراهم كند.

وي مسووليت توجه به ورزش دانش آموزي را متوجه مسوولان رده‌هاي بالا، مياني و پايين و حتي مربيان تربيت بدني دانست و به ايسنا گفت: مسوولين ارشد نظام بايد با توجه به امكانات موجود شرايطي را فراهم كنند كه تربيت بدني از جايگاه اصلي خود برخوردار شود.

وي اظهار كرد: بايد به جايي برسيم كه در كنار مدارس باشگاه‌هاي ورزشي وجود داشته باشد تا دانش آموزان و به خصوص دختران به راحتي ورزش كنند. همه ما مي‌دانيم كه اگر مربي ورزش با مانتو و مقنعه و همه‌ي پوشش‌هاي لازم در زنگ ورزش حاضر شود نمي‌تواند به خوبي اصل شور و نشاط و حركت ورزش را به دانش آموز منتقل كند. بايد فضاي آموزشي زنگ ورزش به گونه‌اي باشد كه معلم با پوشش مناسب‌تر الگوهاي حركتي را به كودك نشان دهد.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن