تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814671652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعاون روستايي مازندران آماده اجراي خريد توافقي برنج ارقام محلي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعاون روستايي مازندران آماده اجراي خريد توافقي برنج ارقام محلي است
ساري - مدير كل تعاون روستايي مازندران با بيان اينكه پارسال شش هزار و 500 تن برنج ارقام محلي به صورت توافقي خريداري و در زمان مناسب در كشور توزيع شده است گفت: به رغم مشكلات موجود اعتباري و تسهيلاتي در سال جاري نيز آماده اجراي خريد توافقي اين محصول هستيم .


"فريدون اسماعيل زاده" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تعاون روستايي همه امكانات خريد از جمله انبار براي ذخيره ، بوجاري و فروشگاه براي عرضه را دراختيار دارد و علاوه بر آن با اعتمادي كه كشاورزان به اين سازمان دارند مي توانيم در تنظيم بازار به نفع مصرف كنندگان نيز عمل كنيم.
وي واردات را عامل اصلي ركود بازار برنج داخلي دانست و گفت : دولت در بخش واردات محصولات كشاورزي بايد تعرفه را به تناسب قيمت تمام شده داخل اعمال كند .
وي به مشكلات خريد تضميني اشاره كرد و گفت: به رغم اينكه كشاورزان در ركود بازار برنج قرار گرفته اند ولي حاضر به فروش محصول خود به مراكز خريد مي باشند اما چنين شرايطي به دليل هزينه هاي جانبي از جمله حمل ونقل نمي تواند منافع كشاورزان را در بر داشته باشد.
وي گفت: از آنجايي كه خريد تضميني فقط براي ارقام پرمحصول است خريد توافقي ارقام محلي توسط تعاون روستايي مي تواند بهترين روش در برگيرنده منافع كشاورزان و مصرف كنندگان به صورت توامان باشد .
وي اظهار داشت: تعاون روستايي در كل استان در روستاها داراي 60 مركز خريد است و علاوه بر آن همه امكانات خريد را داشته و هزينه حمل و نقل نيز به كشاورزان تحميل نمي شود اما اداره غله فقط سه مركز خريد در استان ايجاد كرده است.
وي ادامه داد: اكنون خريد تضميني به صورت مستقيم از كشاورز صورت نمي گيرد بلكه از صاحبان واحدهاي شاليكوبي انجام مي شود كه در اين بين علاوه بر اينكه بر نحوه خريد نظارتي صورت نمي گيرد، زمينه برخي رانت خواري ها نيز به وجود آمده است، كه درصورت نياز اين موارد را اثبات خواهم كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا بازار برنج مازندران از بيش از يكماه پيش تا كنون تقريبا راكد است و قيمت برنح محلي نيز در هر كيلو گرم تا حدود 12 هزار ريال كاهش يافته است.
با توجه به اينكه حدود 80 درصد برنج موجود در 1200 واحد شالكيوبي استان از ارقام محلي است كه خريد تضميني در مورد آن انجام نمي شود، لازم به نظر مي رسد كه روش خريد توافقي مورد اجرا قرار گيرد .
با توجه به اينكه زمان نگهداري برنج ارقام محلي در شاليكوبي ها در حال افزايش است بر اساس گفته ها ي كشاورزان و دست اندركاران، آفات انباري از جمله شپشك سرخرطومي اين برنج ها را تهديد مي كند. ك/3
2585/402/508

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن