تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815424149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسبقيان:فرهنگ پهلواني ناجي ناهنجاري هاي اخلاقي حوزه ورزش است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اسبقيان:فرهنگ پهلواني ناجي ناهنجاري هاي اخلاقي حوزه ورزش است
فرهنگ پهلواني ناجي ناهنجاري هاي اخلاقي حوزه ورزش است
تبريز - خبرگزاري مهر: مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي گفت: ورزش باستاني و پهلواني فقط ورزش نيست بلكه نشان از فرهنگ و تاريخ ايران اسلامي است و با توجه به شرايط فرهنگي بي اخلاقي حاكم در ورزش، فرهنگ تشييع در دل زورخانه ها و موج فرهنگ تشييع جامعه ورزشي را از اين ناهنجاري هاي اخلاقي نجات خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري مهر،‌ سيد محمد شروين اسبقيان در مراسم ورزش باستاني سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي با بيان اينكه جهان پهلوان غلامرضا تختي نمادي از انسانيت و جوانمردي بود، افزود: تختي مردي بود كه كسب رتبه و مقام، هيچگاه او را مغرور نكرد و در همه حال براي مردم پا به تشك كشتي مي گذاشت.

وي افزود: تختي شيفته كمك به مردم بود و قلبش براي آسايش و آرامش هموطنانش مي تپيد و خصوصيات اخلاقي و منش پهلواني تختي بود كه او را براي هميشه در يادها، اذهان و قلب عموم زنده نگاه داشت.

مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي تصريح كرد: دنيا به ارزشهاي اخلاقي و خصلت هاي پهلواني جهان پهلوان تختي به ديده احترام مي نگرد و او را بر جسته ترين شخصيت ورزشي مي دانند.

سيد محمد شروين اسبقيان در ادامه بيان داشت: خستگي هيچگاه براي او معني نداشت و او با تمام وجود براي ايران و كشورش كشتي مي گرفت و تختي الگوي بزرگ براي نسل جواني است كه در آن زمان حضور نداشتند و داوري هايش را از نزديك لمس نكردند و تختي نه تنها در كلام بلكه در عمل الگوي مردم بود.

سيد محمد شروين اسبقيان همچنين اظهار داشت: جامعه ورزش به خود مي بالد كه امروز شاهد تجليل از مقام شامخ شهيداني است كه منش پهلواني خود را از جامعه ورزش به گود ميادين رزم بردند و جامعه ورزش تنها وظيفه اش توجه به ورزش در حوزه قهرماني نيست بلكه ورود به مسائل فرهنگي مي تواند باعث افزايش روحيه پهلواني و توسعه فرهنگ ورزشي همراه با احترام در جامعه شود.

وي افزود: وظيفه هر فردي در جامعه است تا با گرامي داشتن ياد و خاطره شهيدان اخلاق را وارد ميادين ورزشي كرده و رسم معرفت و پهلواني را مورد محوريت قرار دهد.

سيد محمد شروين اسبقيان در ادامه بيان داشت: زورخانه محل از خود گذشتگي به معناي واقعي است و ورزش باستاني و پهلوانان و ورزشكاران باستاني مي توانند جامعه ورزشي را به الگو و رفتار و منش پهلواني و اسلامي سوق دهند.

اسبقيان پيشينه ورزش پهلواني و زورخانه اي را در استان و تبريز بسيار قديمي دانست و افزود: آذربايجان شرقي و تبريز قهرمانان و پهلوانان نامي و بزرگي را به ورزش و جامعه كشور معرفي كرده كه سالهاي سال در اذهان عمومي باقي مانده و خواهد ماند.

مدير كل ورزش و جوانان استان در ادامه بيان داشت: گود زورخانه و ورزش باستاني مكان پاكان و نيكان است و ورزش باستاني ورزشي فرهنگي، غيرتي، اسلامي، ملي، مردانگي و جوانمردي است و گود زورخانه محل جوانمرداني است كه بر ارزش هاي اسلامي و انساني اهميت مي دهند و در سالهاي نه چندان دور مكان مقدس و شفاخانه اي بود كه هر كسي حاجتي داشت به زورخانه مي آمد تا حاجتش برآورده شود و پهلوانان و مرشدان پاي بر آستان مقدس آن مي گذاشتند و گود زورخانه حكايت اعتقادات و باورهاي ديني ماست و اين هشت ضلعي حكايت از پايبندي به ارزشهاي اسلامي است.

وي در ادامه بيان داشت: به بركت نظام جمهوري اسلامي ايران و خصوصا در دولت نهم و دهم به پاس ارج نهادن به فرهنگ مقدس ورزش باستاني و پهلواني سومين زورخانه تبريز در مجموعه ورزشي ارم در حال ساخت كه كه عمليات فونداسيون آن اغاز شده و در سال 91 افتتاح خواهد شد.

سيد محمد شروين اسبقيان افزود: در حال حاضر در آذربايجان شرقي شش زورخانه از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري هر كدام در هزار و 700 متر و با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد و 500 ميليون ريال با محوطه سازي مربوطه در حال ساخت و اتمام است.

به مناسبت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي اسطوره بزرگ ورزش ايران، آيين ورزش باستاني و پهلواني در زورخانه علي ابن ابيطالب(ع) تبريز برگزار شد.

اين آيين به مناسبت چهل و چهارمين سالگرد درگذشت پهلوان نامدار ايران زمين با حضور مدير كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي برگزار و علاوه بر پاسداشت ياد و نام اين پهلوان نامي از خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي استان تجليل شد.

در ابتداي اين مراسم نماز جماعت با حضور مسئولان، پهلوانان و باستاني كاران برگزار شد.

اصغر روستايي، مدير كل سياسي و امنيتي استانداري آذربايجان شرقي، رحيم پنبه چي از كشتي گيران پيشكسوت تبريز و هم تيمي مرحوم غلامرضا تختي، پهلوان ايوب بني نصرت و جمعي از روساء هيئتهاي ورزشي در اين مراسم حضور داشت.

در آيين ورزش باستاني به مناسبت سالروز درگذشت جهان پهلوان تختي از 25 نفر از خانواده هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران ورزشهاي پهلواني و زورخانه اي تجليل و قدرداني شد.

گفتني است، زورخانه علي ابن ابيطالب(ع) تبريز در ميدان منظريه جنب اداره كل ورزش و جوانان واقع است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن