تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژه حفاري توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي 61 درصد پيشرفت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پروژه حفاري توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي 61 درصد پيشرفت دارد
بوشهر - مدير پروژه فاز 17 و 18 پارس جنوبي در شركت ملي حفاري ايران گفت: هم اكنون درمجموع در اين دو فاز بيش از 53 هزار متر حفاري توسط دو دستگاه حفاري DD2 و كاسل فورس انجام شده است و پيشرفت حفاري آنها به 61 درصد رسيده است.


به گزراش دريافتي روز شنبه ايرنا، عليرضا لايجي افزود: پروژه حفاري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي به صورت EPD كامل است و مطالعات لازم براي شناسايي لايه هاي زمين شناسي، مهندسي و برنامه ريزي حفاري، خدمات فني، تامين كالا، مواد، دستگاه هاي حفاري، مديريت و نظارت بر اجراي پروژه در تعهد شركت ملي حفاري ايران است.

وي يادآورشد: هم اكنون شركت ملي حفاري ايران، حفاري 27 حلقه از 44 حلقه چاه را در تعهد دارد كه از اين تعداد، حفاري 22 حلقه چاه (هر سكو 11 حلقه چاه) را روي دو سكو انجام مي دهد.

لايجي ادامه داد: براساس تعهد ملي حفاري، كارفرما مي تواند به پنج حلقه چاه باقيمانده از مناقصه 27 حلقه اي، شش حلقه اضافه كند تا با نصب يك سكوي ديگر كار حفاري اين 11 حلقه چاه نيز آغاز شود.

وي با بيان اينكه هم اكنون كارفرما (شركت نفت و گاز پارس) در حال آماده سازي سكوي سوم براي نصب در فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي است، افزود: مناقصه برگزار شده و شركت ملي حفاري ايران درحال مذاكره است كه در صورت توافق، پس از نصب اين سكو با اعلام كارفرما افزون بر حفاري پنج حلقه چاه كه در تعهد ملي حفاري است، حفاري شش حلقه چاه ديگر را هم انجام مي دهيم.

وي بيان كرد: پيش بيني مي شود كه پروژه مربوط به توسعه فاز 17 و 18 به كمك دستگاه هاي حفاري كاسل فورس و DD2 به ترتيب تا پايان آذرماه سال 1391 به اتمام برسد كه در اين مدت بايد 25 حلقه چاه توسعه اي و انحرافي حفر و دو حلقه چاه توصيفي تكميل شوند.

مدير پروژه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي در شركت ملي حفاري ايران مبلغ قرارداد توسعه اين فازها را بيش از يك ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: تاكنون از اين مقدار حدود 59 درصد براي اجراي اين پروژه هزينه شده است.

وي اضافه كرد: 94 درصد كالا و مواد مورد نياز پروژه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي از شركت هاي معتبر بين المللي مطابق با استانداردهاي تعيين شده خريداري شده و هيچ گونه مشكلي از بابت تامين كالا و مواد وجود ندارد.

نخستين دستگاه حفاري (كاسل فورس) براي شروع عمليات حفاري اين فازها در تاريخ 26 اسفندماه سال 1388 وارد پارس جنوبي شد و عمليات حفاري خود را در تاريخ 11 فروردين ماه سال گذشته آغاز كرد.

دومين دستگاه حفاري شركت ملي حفاري ايران (DD2) نيز در تاريخ 19 بهمن ماه سال گذشته كار خود را در پارس جنوبي آغاز كرده و هم اكنون در مجموع در اين دو فاز بيش از 53 هزار متر حفاري انجام شده است. ك/1

539/681

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30753527

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن