تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815163554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي پژوهشي كارنامه نظام هديه نسل انقلاب به نسل سوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "همايش علمي پژوهشي كارنامه نظام" هديه نسل انقلاب به نسل سوم است
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران اعلام كرد:"همايش علمي پژوهشي كارنامه نظام" ،هديه به نسل انقلاب به نسل سوم است.


به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ،حجت الاسلام" ابراهيم كلانتري"با بيان اين مطلب گفت: در اين همايش دو روزه كه با حضور اساتيد، محققان و پژوهشگران برگزار مي‌شود، نقاط قوت و ضعف نظام به صورت علمي ارزيابي و راهكارهايي مشخص براي رفع نقايص و تقويت نقاط قوت نظام ارايه مي‌شود.
وي درخصوص اهداف ديگر اين همايش افزود: تأمين بخشي از منابع لازم براي پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامي، پاسخ علمي و دقيق به شبهه پراكني‌هاي دشمنان نظام درخصوص ناكارآمدي نظام، نخبه پروري سياسي و بررسي كارنامه نظام در حوزه‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي علمي و فرهنگي از ديگر اهداف اين همايش علمي است.
وي با اشاره به حضور بيش از 5/3 ميليون دانشجو در سطح كشور، دانشگاه تهران را نماد آموزش عالي و سياسي‌ترين دانشگاه كشور خواند و اظهار داشت: نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه تهران با حدود 35 هزار دانشجو با توجه به سؤالات بسياري كه دانشجويان در حوزه كارآمدي نظام جمهوري اسلامي دارند اين احساس مسئوليت را در خود ديد و با هماهنگي و ياري گرفتن از ساير مؤسسات و نهادها ميزباني اين همايش را برعهده گرفت.
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران خاطر نشان كرد: چكيده مجموعه مقالات اين همايش به چهار زبان انگليسي، عربي، فارسي و فرانسه در روز افتتاحيه در اختيار شركت كنندگان قرار مي‌گيرد و مجموعه كامل آن در بيش از 2000 صفحه و در 12 جلد پس از برگزاري اين همايش منتشر مي‌شود.
كلانتري افزود: مقالات چاپ شده از ميان يكصد مقاله ارسالي از سوي دانشجويان و اساتيد و محققاني كه از طريق فراخوان نسبت به ارسال آن اقدام كرده‌اند و 60 مقاله سفارشي در دبيرخانه همايش انتخاب شده است.
وي با اشاره به حضور اساتيد فراوان در سطح كشور در حوزه انقلاب اسلامي، علوم سياسي و علوم اجتماعي و كمبود منابع در اين زمينه گفت: محققان مرتبط با انقلاب اسلامي، اساتيد و مدرسان علوم سياسي، علوم اجتماعي و انقلاب اسلامي و همچنين دانشجويان علاقه‌مند به انقلاب اسلامي و فعاليتهاي سياسي مخاطبان اين همايش هستند
بنابراين گزارش حجت الله ايوبي، رييس ستاد سيمرغ و نماينده ويژه رييس جمهور نيز در اين نشست مطبوعاتي با ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش گفت: زماني كه طرح اين همايش براي ستاد سيمرغ ارايه شد شخصاً فكر نمي‌كردم كه اين همايش با اين گستردگي قابليت اجرا در فرصت محدود باقيمانده از سال را داشته باشد ولي با همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران و دانشجويان اين كار انجام شد.
وي يكي از رويكردهاي ستاد سيمرغ را نمايش دستاوردهاي 30 ساله انقلاب و نگاهي به عملكرد گذشته انقلاب دانست و اظهار داشت: به جرأت مي‌توان گفت كه امروز انقلاب اسلامي ايران، الگوي جديد حكومت را در پيش ‌پاي جهان شرق و نه فقط جهان اسلام گذاشته است.
وي با اشاره به انتشار كتبي در اوايل انقلاب براي ناكارآمد نشان دادن نظام‌هاي حكومتي اسلام و شكست انقلاب‌هاي گذشته گفت: همه اقدامات ناكام ماندند و امروز دنيا علاقه‌مند است كه بداند تجربه توسعه سياسي و حكومت اسلامي در ايران به چه نتايجي رسيده است و اين امر نيازمند يك نگاه عالمانه به دستاوردهاي انقلاب است.
وي به فعاليتهاي ستاد سيمرغ در مستند سازي دستاوردهاي 30 ساله انقلاب اسلامي همچون گزارش 30 ساله انقلاب در حوزه‌هاي مختلف مانند سينما، هنرهاي تجسمي، روز شمار و بسياري ديگر اشاره كرد و گفت : اين همايش كه در دانشگاه تهران به عنوان نماد علم در ايران برگزار مي‌شود و بسياري از پژوهشگران دانشجويان و اساتيد را جذب كرده ، قرار است تجربه 30 ساله انقلاب را با نگاهي عالمانه مستند سازي كند.
رييس ستاد سيمرغ افزود: امروز ما در جايگاهي هستيم كه بايد مجموعه اي از كتب را با عنوان سياستگذاري منتشر كنيم مانند سياستگذاري اقتصادي ، سياستگذاري فرهنگي و اجتماعي تا اين كتب بتواند دستمايه بررسي عملكرد و چراغ راه آيندگان باشد.
اين گزارش مي‌افزايد نخستين همايش علمي پژوهشي درآمدي بر كارنامه نظام جمهوري اسلامي ايران با حضور سران سه قوه، وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم تحقيقات و فناوري راه‌ و ترابري، امور خارجه، مسكن و شهرسازي و دادگستري، سخنگوي هر سه قوه، رييس سازمان صدا و سيما، مشاور نظامي فرمانده كل قوا، فرمانده نيروي انتظامي، رييس اتاق بازرگاني ايران، اصحاب رسانه و فرهنگ، اساتيد دانشگاه و صاحبنظران در روزهاي 11 و 12 اسفند در سه سالن كتابخانه مركزي دانشگاه تهران و در حوزه‌هاي فرهنگي،سياسي امنيتي، حقوقي، اقتصادي، زنان اجتماعي و علمي برگزار مي‌شود .
1918

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن