تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815663902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز به كار نخستين صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آغاز به كار نخستين صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال
اخبار‌ بورس- گروه بورس:
رئيس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادارازآغاز به كار نخستين صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال‌جاري خبر داد.

به گزارش همشهري، به‌دنبال موافقت شوراي بورس در مرداد ماه امسال با راه‌اندازي صندوق‌هاي زمين و ساختمان مقدمات راه‌اندازي نخستين صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال‌جاري فراهم شد. صندوق‌هاي زمين و ساختمان، نوعي ابزار مالي جديد براي تامين مالي پروژه‌هاي ساختماني محسوب مي‌شوند.

راه‌اندازي اين صندوق‌ها باعث مي‌شود از يك طرف سازندگان پروژه‌هاي ساختماني براي تامين مالي پروژه‌ها علاوه بر پيش فروش واحدها و تسهيلات بانكي، از اين ابزار مالي نوين براي تامين سرمايه مورد نيازشان استفاده كنند و از طرف ديگر با ورود واحدهاي سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي زمين و ساختمان به بورس بر حجم معاملات و رونق داد و ستد، سهام افزوده مي‌شود.

اين نهاد مالي جديد مي‌تواند از يك سو رونق بخش مسكن را به بازار اوراق بهادار منتقل كند و از سوي ديگر مي‌تواند منجر به رونق بخش مسكن شود. به اين ترتيب صندوق‌هاي زمين و ساختمان اين ظرفيت را دارند كه گسست 2‌بازار مهم در اقتصاد ايران را كاهش دهند.

در همين رابطه رئيس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز به كار نخستين صندوق زمين و ساختمان تا پايان سال‌جاري خبر داد و گفت: تا‌كنون چند متقاضي براي راه‌اندازي صندوق‌هاي زمين و ساختمان به اين سازمان درخواست داده‌اند و گروهي از اين سرمايه‌گذاران موافقت اصولي خود را از سازمان دريافت كرده‌اند.

او با بيان اينكه زمينه راه‌اندازي اين صندوق‌ها با همكاري وزارت مسكن و سازمان ملي زمين و مسكن فراهم شده است افزود: تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار اين است كه تا پايان امسال مجوز آغاز به كار يك صندوق زمين و ساختمان را صادر كند.

وي از ذكر نام اين صندوق خودداري كرد اما در عين حال تاكيد كرد: مقررات نهايي اين صندوق‌ها نيز هم‌اكنون در سازمان بورس در حال تدوين است.

كياني در تشريح فعاليت اين صندوق‌ها تصريح كرد: هدف اصلي اين صندوق‌ها اين است كه وجوه مورد نياز يك پروژه ساختماني مشخص را جمع‌آوري كنند و پس از طي مراحل ساخت، اقدام به فروش يا پيش فروش اين واحدهاي ساختماني كنند.

او با بيان اينكه اين صندوق‌ها پروژه‌محورهستند تاكيد كرد: پروژه هر صندوق براي ساخت بايد مشخص باشد و اساسا مراحل كار، بر مبناي طرح و پروژه صندوق شكل مي‌گيرد.

او خاطرنشان كرد: پس از آغاز مراحل كار و اتمام ساخت همه واحد‌هاي اين پروژه فروخته خواهد شد و سپس صندوق منحل مي‌شود. در واقع عمر صندوق بستگي به ساخت و فروش پروژه دارد.

رئيس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس ادامه داد: سرمايه‌گذاران مي‌توانند با خريد واحد‌هاي اين صندوق‌ها سرمايه‌گذاري كنند. به گفته كياني، درصورت تاييد هيات پذيرش بورس، اين واحد در بورس تهران هم قابل معامله خواهد بود.

كياني در ادامه در مورد ساختار اين صندوق‌ها توضيح داد: هر صندوق از 2 ركن تشكيل شده است؛ اول ركن اجرايي و دوم ركن نظارتي كه ركن اجرايي اين صندوق عبارت است از مدير صندوق، متعهد پذيره نويسي، بازارگردان و مدير ساخت.

او افزود: مدير ساخت در واقع يك سازنده پايه يك است كه امور ساخت را انجام مي‌دهد؛ همچنين متعهد پذيره نويسي موظف است درصورت فروخته نشدن تمام واحد‌ها واحد‌هاي خريداري نشده را دوباره خريداري كند.

كياني ادامه داد: تمام اعتبار لازم براي طرح در يك مرحله جمع‌آوري نخواهد شد؛ به‌عنوان مثال اگر يك طرح به 100ميليارد تومان اعتبار نياز داشته باشد اين مبلغ در 20عرضه 5ميليارد توماني تامين مي‌شود.

او جمع‌آوري مرحله به مرحله سرمايه‌ها را در جهت تضمين سلامت فعاليت صندوق و جلوگيري از انباشت نقدينگي توصيف كرد و افزود: براساس مدل پيشنهادي سازمان بورس در پايان طرح، واحدهاي ساخته شده از طريق مزايده به فروش رفته و حساب‌هاي صندوق تسويه خواهد شد.

كياني تاكيد كرد: همچنين بازارگردان وظيفه دارد ميزان نقد شوندگي واحد‌هاي سرمايه‌گذاري را افزايش دهد؛ يعني اگر قرار باشد سرمايه‌گذاران واحد‌هاي خود را در ميانه كار به فروش برسانند بازار گردان موظف است با ايجاد يك بازار ثانويه اين كار را انجام دهد.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن