تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815463275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دردسر تازه در بازار ارز


واضح آرشیو وب فارسی:الف: دردسر تازه در بازار ارز
اطلاعيه اخير كانون صرافان مبني بر فروش دلار ۱۴۰۰ توماني موجب شده تا عملاً فعاليت صرافي‌هاي مجاز قفل شده و به جاي آن ديگر صرافي‌ها از اين آب گل‌آلود تا مي‌توانند ماهي بگيرند.

به گزارش فارس پس از صدور اطلاعيه كانون صرافان مبني بر خريد دلار ۱۳۹۰ توماني از مردم و فروش اين ارز با نرخ ۱۴۰۰ تومان به متقاضيان عملاً بازار خريد و فروش در بخش صرافي‌هاي مجاز تعطيل شده است.

هفته گذشته كانون صرافان اطلاعيه‌اي را صادر كرد تا براي جلوگيري از ضرر و زيان مصرف‌كنندگان از تاريخ ۱۴ دي ماه دلار با نرخ ۱۴۰۰ تومان فروخته و ۱۳۹۰ تومان خريداري شود.

از آنجايي كه اين اطلاعيه در شرايط پر نوسان بازار ارز صادر شده مشكلاتي را براي صرافي هاي مجاز پديد آورده است و موجب شده تا عملاً خريد و فروش دلار در اين صرافي‌ها قفل شود.

همين امر البته موجب شده تا صرافي‌هاي غير مجاز فضا را مناسب ديده و با نرخ‌هاي بالا به خريد و فروش اين ارز بپردازند و به نوعي از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.

طبيعتاً زماني كه در بازار آزاد دلار ۱۶۰۰ تومان فروخته مي‌شود مردم حاضر نيستند دلارهاي خود را با نرخ ۱۳۹۰ تومان در صرافي‌هاي مجاز بفروشند.

بنابراين عدم فروش دلار به اين صرافي‌ها موجب مي‌شود تا بخاطر عدم خريد دلار از مردم و همچنين به خاطر جلوگيري از ضرر اين صرافي‌ها از فروش دلار با نرخ ۱۴۰۰ تومان خودداري كنند.

اما اين فضا شرايط را به گونه‌اي كرده تا با بسته شدن فعاليت‌ صرافي‌هاي مجاز ميدان براي دلال‌ها و صرافي‌هاي غير مجاز بازتر از قبل شود و هر چه مي‌خواهند در اين بازار جولان دهند.

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن