تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813034690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل فارس از تشييع و تدفين باشكوه 5 شهيد گمنام در دانشگاه اميركبير


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل فارس از تشييع و تدفين باشكوه 5 شهيد گمنام در دانشگاه اميركبير
خبرگزاري فارس: 5 شهيد گمنام دفاع مقدس امروز دوشنبه با حضور باشكوه و به‌ ياد ماندني دانشجويان، دانشگاهيان و اقشار مختلف مردم در دانشگاه اميركبير به خاك سپرده شدند تا زينت‌بخش اين دانشگاه باشند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، همزمان با سالگرد رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع)، پيكر پاك 5 شهيد گمنام از يادگاران 8 سال دفاع مقدس با حضور خيل عظيم دانشجويان و مردم عاشق مكتب ايثار و شهادت از محل دانشگاه تهران به سمت دانشگاه اميركبير تشييع شد.
مراسم تشييع 5 شهيد گمنام دفاع مقدس بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مقابل سر در اصلي دانشگاه تهران و با حضور جمع زيادي از دانشجويان از سراسر كشور و آحاد مردم ايران آغاز شد.
اين پنج‌ شهيد گمنام دفاع مقدس در سنين 17، 18، 19، 23 و 24 سالگي و در عمليات‌هاي والفجر 8، خيبر، محرم، كربلاي 5 و در درگيري‌هاي اوايل جنگ در خرمشهر به شهادت رسيده‌اند.
پس از تشييع بر دست دانشجويان و مردم شهيد‌پرور ايران و جمعي از مسئولان كشوري و اقامه نماز و عزاداري اهل‌بيت، پيكر اين شهدا در بين مسجد و دانشكده هوا و فضا در محوطه مركزي دانشگاه صنعتي اميركبير به خاك سپرده شد.

* پناهيان: مزار شهدا قبرستان نيست بلكه محل زنده شدن است

بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در اين مراسم با اشاره به آيه اول سوره حضرت محمد (ص) گفت: 30 سال پيش افراد زيادي براي نابودي راه و مسير انقلاب و شهدا لحظه‌شماري مي‌كردند و معتقد بودند كه آنهايي كه انقلاب كردند، بالاخره پشيمان مي‌شوند و از راه خود بر مي‌گردند اما بعد از 30 سال شاهد آن هستيم كه نظام مقدس جمهوري اسلامي به بركت خون شهدا حرف اول را در دنيا مي‌زند.
پناهيان افزود: امروز شاهد اثرات ترويج فرهنگ بسيجي‌گري شهدا هستيم. امروز در خانه هر مسلماني عكسي از رهبران حزب‌الله لبنان، سيد‌حسن نصرالله و سربازان غيور حماس مي‌بينيم افرادي كه منطقشان را در ايستادگي با تبعيت از ولايت فقيه و فرهنگ بسيجي مي‌دانند كه از ايران به سرزمين آنها صادر شده است.
وي گفت: يكي از رهبران حزب‌الله به دانشجويان دانشگاه تهران گفته بود كه رمز موفقيت ما تبعيت مطلق از ولايت فقيه است. اگر رهبر شما حرفي بزند ما از اين فاصله به پاي حرف او سر مي‌نهيم و تبعيت مي‌كنيم.
پناهيان با اشاره به چاپ مقاله ضد انقلاب ايراني در يك روزنامه مصري اظهار داشت: در آن مقاله به اعتراض آمده بود كه رهبر انقلاب ايران در ميان مردم مصر محترم‌تر از رهبران كشورهاي عربي و حسني مبارك است. اين نشان مي‌دهد كه پايگاه نظام اسلامي ايران در جهان در حال تثبيت بوده و وقت آن رسيده است كه آنهايي كه در مقابل انقلاب ايستاده‌اند، اثر جنگ‌ها، محاصره‌هاي اقتصادي و مخالفت‌هايشان را ببينند.
وي تصريح كرد: خداوند در قرآن فرموده كه اثر كار مخالفان اسلام را از بين مي‌برد و در مقابل آن اثر خون شهدا را جاودانه خواهد كرد.
وي خطاب به مسئولان نظام گفت: خداوند متعال پاي هر عمل درست و با اخلاصي را با خون شهدا امضا مي‌كند، بنابراين بايد در كارهاي فرهنگي اثري از خون شهدا باشد تا آن كار جاويدان بماند.
پناهيان با بيان اين‌كه مزار شهدا محل برآورده شدن حاجات بسياري از دانشجويان و جوان‌هاست، گفت: دانشجويان، خلاقيت، شجاعت، بي‌تعلقي به دنيا و از بين بردن رذايل اخلاقي را در پاي مزار شهدا كسب مي‌كنند.
وي با بيان اين‌كه نخستين فردي كه در اسلام به سوگواري و احترام به مقام شهدا اهميت داد حضرت زهرا (س) بودند، گفت: ايشان به تكريم مقام شهدا توجه خاص داشتند و از خاك حضرت حمزه سيد‌الشهدا (ع) تسبيهي ساختند كه با آن ذكر مي‌گفتند. اين نشان مي‌دهد كه بر سر مزار شهدا بايد حاضر شد چرا كه به انسان درس مي‌دهد و خون شهدا ماندگار و جاودان است.
پناهيان در بخش ديگري از سخنان خود افزود: دفن كردن شهدا در قبرستان اشتباهي بود كه بايد با ساختن جايگاه ويژه‌اي براي خاكسپاري آن‌ها جبران شود.
وي با بيان اين‌كه دانشگاه قبرستان نيست، افزود: نبايد مزار شهدا را قبرستان ناميد چرا كه شهيد مرده نيست و نبايد او را با مردگان يكي دانست.چه بسا بسياري از بزرگان علمي كه بنا بر وصيتشان در دانشگاه‌ها به خاك سپرده شدند.
پناهيان با بيان اينكه چرا ما خودمان را از زيارت مزار شهدا محروم كنيم، گفت: چه خوب است دانشجويان كه به پاكي روح، مجاهدت علمي، ايثارگري و كرامت نياز دارند از مزار شهدا اثر بگيرند.

* رهايي: شهدا آزادي را براي نظام اسلامي به ارمغان آوردند

همچنين در اين مراسم، عليرضا رهايي رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: شهدا با ايثار و فداكاري خويش شرايطي فراهم كردند كه امروز دانشجويان و اساتيد مي‌توانند به تحصيل علم بپردازند و تأثيرات چشمگيري در عرصه علم ايجاد كنند.
وي اظهار داشت: شهدا مانند شمع در ظلمت درخشيدند و جان خود را براي حفظ استقلال و آزادي ايران اسلامي فدا كردند و سراسر وجودشان حق‌خواهي و حق‌پرستي بود.

* كبكانيان: شهداي گمنام از مقام بالايي در ميان ساير شهدا برخوردار هستند

به گزارش فارس، كبكانيان معاون پژوهشي وزارت علوم نيز طي سخناني در اين مراسم با بيان اينكه بايد اين شهدا را مانند افراد خانواده خود بدانيم، گفت: اين پنج شهيد و تمام شهداي گمنام بالاترين مقام را در ميان شهدا دارند چرا كه به جاي يك مادر، پدر، برادر و خواهر، اقشار مختلف مردم به عنوان خانواده‌ آنان براي تشييع و تدفين مي‌آيند.
همچنين محمد حسيني قائم مقام وزير علوم نيز در اين مراسم طي سخناني به گراميداشت ياد شهدا و تجليل از اقدام ارزشمند تدفين شهدا در دانشگاه‌ها پرداخت.

* هوشياري دانشجويان در برابر اغتشاش منتسبين به گروهك غيرقانوني علامه

به گزارش فارس، در اين مراسم معنوي، تعداد انگشت‌شماري از منتسبين به طيف غيرقانوني علامه به تحريك سرانشان قصد داشتند اخلال ايجاد كرده و مانع تدفين شهدا شوند، اما خيل عظيم دانشجويان ارزشي آنان را از محوطه مركزي دانشگاه اميركبير به گوشه‌اي از دانشگاه هدايت كرده و مانع از آشوب‌طلبي آنان شدند.
در اين بين، اغتشاشگران قصد داشتند با پرتاب سنگ و بطري‌هاي آب به سمت دانشجويان، ايجاد درگيري كرده و از آن استفاده تبليغاتي كنند اما خيل گسترده دانشجويان ارزشي كه تعداد آنها به هزاران نفر مي‌رسيد با حفظ هوشياري و بي‌اعتنايي به اهانت‌هاي آنان، با اقتدار و با سر دادن شعارهاي "شهيدان زنده‌اند، الله اكبر "، "خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست " و "شهيدان، شهيدان، آزادي امروز ما مديون خون شماست "، فضاي معنوي مراسم را حفظ كرده و دانشجويان اهانت‌كننده را كه همزمان با مراسم عزاداري به دست زدن مي‌پرداختند به گوشه‌اي هدايت كرده و در آنجا به كنترل رفتارهاي افراطي آنان پرداختند.
بر اساس اين گزارش، در اين مراسم چند تن از دانشجويان به وسيله منسبين به گروهك غيرقانوني علامه مجروح شدند، اما دانشجويان كه از توطئه آنان براي درگيري مطلع بودند، از درگيري خودداري كرده و به آرام‌سازي فضا اقدام كردند.
اين گزارش مي‌افزايد:‌ دانشجويان شركت‌كننده در اين مراسم معنوي، پس از اتمام تدفين شهدا و زيارت قبور آنان، دقايقي به سينه‌زني پرداخته و اغتشاشگراني كه در 10 متر مربع زمين محصور شده بودند را رها كردند.
خاطرنشان مي‌شود، سايت خبري افراطيون گروهك غيرقانوني علامه از چندين روز پيش و همزمان با اعلام تدفين شهداي گمنام در دانشگاه اميركبير، به جوسازي در اين زمينه پرداخته و با انتشار مطالب توهين‌آميز نسبت به شهدا، قصد داشت فضاي دانشگاه اميركبير را در اين روز به اغتشاش بكشاند، اما دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور با حضور گسترده و هوشيارانه خود در اين مراسم، تمامي توطئه‌هاي آنان را نقش بر آب كردند.
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن