تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804718809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نامه رييس‌جمهور به رييس مجلس درباره هدفمندكردن يارانه‌ها/ فرزين در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: احتمال ارائه اصلاحيه و خروج طرح تحول از لايحه بودجه ‌٨٨


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نامه رييس‌جمهور به رييس مجلس درباره هدفمندكردن يارانه‌ها/ فرزين در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: احتمال ارائه اصلاحيه و خروج طرح تحول از لايحه بودجه ‌٨٨


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

سخنگوي كارگروه تحولات اقتصادي با تاييد نامه رييس‌جمهور به رييس مجلس درباره لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها اعلام كرد كه اگر مصوبه كميسيون تلفيق در زمينه اجراي لايحه به تصويب برسد؛ دولت اصلاحيه بودجه ارائه مي‌دهد و طرح تحول را از لايحه بودجه خارج مي‌كند.

محمدرضا فرزين در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايسنا تصريح كرد: رييس‌جمهور در نامه به رييس مجلس خاطرنشان كرد كه لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها دو وجه اصلاح قيمت و نظام بازتوزيع يا جبران خانوارها و توليدكنندگان ناشي از اصلاح قيمت‌ها دارد و آنچه در لايحه بودجه ديده شده بود، هشت هزار و 500 ميليارد تومان بود كه بايد بر اساس مكانيسم طرح تحول هزينه شود. ضمن اينكه در كنار آن نظام جبراني براي مردم و توليدكنندگان به دليل افزايش قيمت‌ها هم وجود داشت.

به گفته او كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي علاوه بر اينكه رقم درآمدي دولت از قبل هدفمندكردن يارانه‌ها را به هشت هزار و 400 ميليارد تومان كاهش داده، نظام جبران را حذف كرده است.

او ادامه داد: اگر قرار است در بودجه اثر اصلاح قيمتي ديده شود و نظام جبراني ديده نشود، دولت در بودجه خود اصلاحاتي انجام مي‌دهد. در واقع دولت اصلاحيه بودجه ارائه مي‌دهد و طرح تحول را از لايحه بودجه خارج مي‌كند و پس از اينكه لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها به تصويب برسد، آثار آن را اعمال خواهد كرد.

فرزين با بيان اينكه اگر قرار است فرآيند ديگري غير از آنچه دولت پيشنهاد داده انجام شود، دولت پيشنهاد اثرات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها بر بودجه سال آينده را پس مي‌گيرد، اظهار كرد: دولت در اين صورت منتظر مي‌ماند تا لايحه پروسه خودش را طي كند و هر وقت كه مصوب شد، آن وقت آثار آن در بودجه ديده مي‌شود.

سخنگوي كارگروه تحولات اقتصادي با تاكيد بر اينكه از مصوبه كميسيون تلفيق فقط افزايش قيمت‌ها استنباط مي‌شود گفت: دولت قطعا از اين روش براي سال آينده دفاع نمي‌كند و هرگونه افزايش قيمت از سوي دولت به نظام جبران خانوار و توليدكنندگان منوط مي‌شود.

در همين زمينه يك عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با تشريح آخرين وضعيت لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها و مصوبات اين كميسيون در مورد لايحه مذكور گفت: دولت پيشنهاد داده بود با آزادسازي قيمت حامل‌هاي انرژي حدود 34 هزار ميليارد تومان درآمدزايي كند كه 25 درصد آن معادل هشت هزار و 500 ميليارد تومان در منابع بودجه آمده بود، درحالي كه كميسيون تلفيق تغييراتي در اين ارقام ايجاد كرد.

علي‌اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا افزود: كميسيون تلفيق سقف اين ارقام را به گونه‌اي تغيير داد كه مطابق آن دولت مي‌تواند با واقعي كردن قيمت حامل‌هاي انرژي و افزايش قيمت‌ها فقط هشت هزار و 400 ميليارد تومان درآمد داشته باشد.

وي ادامه داد: پس از اعلام اين مصوبه كميسيون تلفيق، رييس‌جمهور طي نامه‌اي به رييس مجلس اظهار كرده است كه ايجاد چنين تغييري در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها و محدود كردن سقف درآمدها به هشت هزار و 400 ميليارد تومان براي دولت مشكل به وجود مي‌آورد و دولت در اين صورت تقاضا دارد اين رقم از بودجه 88 برداشته شود و اثرات هدفمند كردن يارانه‌ها در بودجه منظور نشود.

يوسف‌نژاد افزود: رييس‌جمهور اعلام كرده كه اگر اثرات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها (با تغييرات ايجاد شده در كميسيون تلفيق) در بودجه منظور شود، دولت آن لايحه را از مجلس پس مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌كه كميسيون تلفيق مي‌خواهد به دولت تكليف كند كه رقم مصوب را در بودجه بگنجاند، ادامه داد: به نظر مي‌رسد با اجراي مصوبه كميسيون تلفيق نبايد قيمت‌ بنزين بيش از دو برابر افزايش يابد، همچنين كميسيون تلاش مي‌كند اثرات منفي واقعي كردن قيمت‌ها را كاهش دهد.

معاون پارلماني نهاد رياست جمهوري نيز در پاسخ به اخباري مبني بر اينكه دولت لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را از مجلس پس گرفته است عنوان كرد كه چنين چيزي صحت ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مسعودپور در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه دولت لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را از مجلس پس نگرفته است در مورد نامه اخير رييس جمهور به مجلس اظهار كرد: اين نامه‌نگاري‌ها و داد و ستدها به صورت مرتب بين مجلس و دولت صورت مي‌گيرد.

وي گفت: بحث و بررسي در مورد اين موضوع در كميسيون‌هاي تخصصي و تلفيق مجلس ادامه دارد.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن