تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815435091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درگيري‌هاي سومالي بيش از 23 كشته و 80 زخمي برجاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درگيري‌هاي سومالي بيش از 23 كشته و 80 زخمي برجاي گذاشت
خبرگزاري فارس: پايتخت سومالي از ديروز تاكنون شاهد شديدترين نوع خشونت‌ها و درگيري بين نيروهاي دولت موقت اين كشور با شبه‌نظاميان بود كه تاكنون بيش از 23 كشته و 80 زخمي به همراه داشته است.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، درگيري‌ بين نيروهاي دولت موقت سومالي و شبه‌نظاميان در پايتخت سومالي امروز بار ديگر از سر گرفته شد.
"موگاديشو " ديروز شاهد شديدترين موج خشونت طي چند هفته گذشته بوده كه تا نزديك كاخ رياست جمهوري كشيده شده و با كشته شدن بيش از 23 نفر و زخمي شدن ده‌ها نفر همراه بوده است.
اهالي اين شهر از احتمال گسترده شدن دامنه خشونت‌ها بين نيروهاي دولتي و نيروهاي حافظ صلح آفريقايي و مخالفان وابسته به حزب شبه‌نظاميان در هراس شديد از ادامه درگيري‌هاي خونين به سر مي‌برند.
در درگيري‌هاي ديروز ده‌ها خمپاره به مناطق مسكوني پايتخت شليك شده و دو طرف درگير از سلاح‌هاي سنگين و توپخانه‌اي استفاده كرده و شبه‌نظاميان خمپاره به سمت كاخ رياست جمهوري شليك مي‌كردند.
دادگاه‌هاي اسلامي نيز در بيانيه‌اي اعلام كردند، اگر احزاب معارض اسلامگرا عمليات نظامي خود را متوقف نكند ، با قدرت با آنها مواجه خواهد شد.
درگيري‌هاي ديروز در خيابان "مكه مكرمه " منتهي به كاخ رياست جمهوري و اطراف پايگاه نظامي نيروهاي اوگاندايي و پادگان نيروهاي آفريقايي جريان داشت.
جنگجويان معارض ديروز در درگيري‌هاي خود دو منطقه از سه منطقه محل درگيري خود را تسخير كردند و در صورتي كه منطقه سوم را نيز به كنترل خود در آورند، تهديدي بزرگ براي شمار زيادي از ساختمان‌هاي دولتي و فرودگاه بين‌المللي موگاديشو به حساب مي‌آيد.
قربانيان حملات ديروز 18 غيرنظامي و پنج نيروي دولتي به رياست "شيخ شريف شيخ احمد " بودند و نزديك به هشتاد نفر نيز زخمي شدند كه چهار نفر آنها بر اثر شدت جراحات وارده كشته شدند.
اين درگيري‌ها سه روز پس از كشته شدن 11 سرباز بوروندي از نيروهاي حافظ صلح وابسته به اتحاديه آفريقا در عمليات انتحاري جنبش "شباب المجاهدين " از نيروهاي معارض دولت به وقوع پيوست.
پارلمان صومالي قريب به يك ماه پيش، "شيخ شريف شيخ احمد "، رئيس ائتلاف آزادسازي مجدد سومالي شاخه جيبوتي و رئيس اتحاديه محاكم اسلامي اين كشور را در دور دوم انتخابات در جيبوتي برگزيد.
شيخ شريف به عنوان رهبر اتحاديه محاكم اسلامي سومالي دو ماه پيش به اين كشور بازگشته و آمادگي خود را براي الحاق نيروهاي ائتلاف به نيروهاي دولت انتقالي اعلام كرد.
اين در حالي است كه جنبش "جوانان مبارز " همان زمان اعلام كرد به رغم خروج نيروهاي اشغالگر اتيوپي به جنگ خود ادامه مي‌دهد و نيروهاي بين‌المللي وابسته به اتحاديه آفريقا را هدف خواهند گرفت.
انتهاي پيام/ر

چهارشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن