تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806783427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رودخانه باليقلي چاي نگين شهر اردبيل


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رودخانه "باليقلي چاي" نگين شهر اردبيل
خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: اردبيل

استاندار اردبيل با تأكيد بر اهميت رودخانه "باليقلي چاي" و تأثير چشمگير آن بر زيباسازي سيماي شهر اردبيل، گفت: اين رودخانه نگين بي‌بديل شهر اردبيل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد حسين صابري در جلسه ستاد ساماندهي رودخانه‌هاي درون شهري استان اردبيل كه عصر روز چهارشنبه 14 دي ماه در محل استانداري اردبيل تشكيل شد، ضمن ابراز خرسندي از تكميل عمليات ساماندهي بخشي از رودخانه "باليقلي چاي" اردبيل در چند ماه گذشته، شرايط نامناسب اين رود قبل از عمليات ساماندهي را يادآور شد و افزود: اتمام عمليات ساماندهي اين رود در طول دو كيلومتر از مسير آن در داخل محدوده شهر، نه تنها زيبايي و طراوت خاصي به سيماي عمومي شهر اردبيل بخشيده، بلكه تأثير مثبتي نيز بر روحيه شهروندان گذاشته و زمينه رضايت آنها را فراهم كرده است.

دكتر صابري پتانسيل فوق‌ا‌لعاده موجود در رودخانه "باليقلي چاي" اردبيل در زمينه گردشگري را يادآور شد و افزود: نبايد به اين رود صرفاً به چشم رودي نگاه كنيم كه فقط آب از درون آن مي‌گذرد، بلكه با توجه به تجربه موفق ساماندهي قسمت‌هايي از اين رود، اين آمادگي را داريم تا ضمن رعايت موارد ايمني مربوط به قانون حريم رودخانه‌ها، نسبت به ساماندهي ساير بخش‌هاي باقيمانده از رودخانه "باليقلي چاي" در داخل محدوده شهر نيز اقدام كنيم.

استاندار اردبيل در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از عدم توجه برخي از شهرداران ساير شهرهاي استان به ساماندهي انهار و رودهاي جاري در محدوده اين شهرها، گفت:شهروندان، امروز بيش از مسئولان به اهميت و نقش اين رودها در توسعه شهر پي برده‌اند، به نحوي كه در چند ماه گذشته به طور ميانگين از هر سه پيشنهادي كه از سوي شهروندان اردبيلي به دست ما رسيده، يك مورد آن مربوط به رودخانه "باليقلي چاي" و ادامه طرح ساماندهي آن است.

وي ادامه داد: در يك دوره حداقل 5 ساله سعي خواهيم كرد تا با استفاده بهينه از اين نعمت خدادادي، با انجام يك سري عمليات عمران شهري و زيباسازي در طول قسمت‌هاي باقي‌مانده از اين رود در داخل محدوده شهر اردبيل، باليقلي‌چاي را به الگوي زيباسازي شهري در منطقه تبديل كنيم.

وي همچنين اختصاص 76 متر عرض از طرفين براي حريم رودخانه‌ها را پيشنهاد داد و تصريح كرد: اگر ساماندهي رودخانه‌ها را با رعايت قانون مربوط به حريم اين رودها پيش ببريم علاوه بر داشتن شهري زيبا، امنيت شهرهايمان نيز به خطر نمي‌افتد؛ چرا كه تجربه ثابت كرده شهرها از اين نقطه آسيب پذيرند.

مديرعامل آب منطقه‌اي اردبيل:

حريم و بستر اكثر رودخانه‌هاي محدوده شهرهاي استان اشغال شده است

مهندس نجفيان با بيان اينكه حدود 173 كيلومتر از كل رودهاي موجود در استان در محدوده داخلي 21 شهر استان قرار دارد، افزود: 50 كيلومتر از اين رودها در محدوده شهرها ديواركشي شده و طبق برآوردهاي صورت گرفته، حدود 60 ميليارد تومان اعتبار براي ساماندهي و ديواركشي 123 كيلومتر باقيمانده از اين رودها مورد نياز است.

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي اردبيل با بيان اينكه حريم و بستر اكثر رودخانه‌هاي جاري در داخل محدوده شهرهاي استان اشغال شده است گفت:رودخانه موجود در محدوده داخلي شهر سرعين كه بر اثر بي‌توجهي و ساخت و ساز صورت گرفته در حريم آن، عملا از شكل يك رود خارج شده است، نمونه‌اي از اين اقدامات است.

وي بيان كرد: در خصوص "باليقلي چاي" اردبيل هم علي‌رغم اينكه اقدامات قابل توجهي براي ساماندهي، زيباسازي و حفظ حريم آن صورت گرفته، اما دبي در نظر گرفته شده در طراحي اين پروژه تا حدودي كمتر از دبي واقعي رود است كه اميدواريم مسئولان مربوطه جهت پيشگيري از وقوع حوادثي نظير وقوع سيلاب نسبت به اعمال تغييرات لازم در اين طرح اقدام كنند.

فرماندار اردبيل:

نهرهاي "نيار" و "كلخوران" نياز عاجلي به ساماندهي دارند

فرماندار اردبيل نيز در اين جلسه با اشاره به وسعت و پراكندگي رودهاي استان، محدوديت اعتبارات اختصاص يافته به شهرداري‌ها در بحث ساماندهي رودهاي درون شهري را يادآور شد و افزود: با توجه به اين واقعيت كه شهرداري‌ها به تنهايي نمي‌توانند در اين زمينه كاري از پيش ببرند، ضرورت ورود شركت آب منطقه‌اي به اين عرصه احساس مي‌شود.

يوسف اكبري افزود: علاوه بر رودخانه "باليقلي چاي"، نهرهاي نيار و كلخوران را هم در محدوده شهر اردبيل داريم كه از لحاظ زيبا سازي شهري و هم به خاطر مشكلات مربوط به آلودگي محيط زيست، نياز عاجلي به ساماندهي دارند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، شهرداران و فرمانداران ساير شهرستان هاي استان نيز در پايان اين جلسه با ارائه گزارشي از وضعيت رودخانه هاي موجود در محدوده شهرهاي خود، مساعدت بيشتر استاندار اردبيل را در زمينه ساماندهي اين رودخانه ها خواستار شدند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن