تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815184867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر گزارش مي‌دهد؛كشف هر دو دقيقه يك كيلوگرم مواد مخدر/ دستگيري هر ساعت 30 فروشنده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش مي‌دهد؛كشف هر دو دقيقه يك كيلوگرم مواد مخدر/ دستگيري هر ساعت 30 فروشنده
كشف هر دو دقيقه يك كيلوگرم مواد مخدر/ دستگيري هر ساعت 30 فروشنده
بررسي آخرين آمار اعلام شده از سوي پليس نشان مي‌دهد در 9 ماه نخست امسال هر دو دقيقه نزديك به يك كيلوگرم مواد مخدر در كشور كشف شده كه اين ميزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر به تازگي از كشف 330 تن ماده مخدر در كشور در 9 ماه امسال خبر داده است. براساس گفته سردار مويدي بيشتر كشفيات مواد مخدر امسال را مخدرهاي سنتي تشكيل مي دهد. همچنين توليد مخدرهاي صنعتي نيز نسبت به گذشته بسيار افزايش يافته است و آشپزخانه‌هاي توليد اين ماده در كشور فعال هستند. البته پليس با قدرت شناسايي و انهدام آشپزخانه هاي توليد شيشه را در دستور كار دارد.

كشف روزانه 1195 كيلوگرم ماده مخدر در كشور/ هر ساعت 49 كيلوگرم

براساس اعلام آمار كشفيات مواد مخدر در 9 ماهه امسال روزانه به طور ميانگين يكهزار و 192 كيلوگرم مواد مخدر در كشور كشف شده است. اين آمارها حاكي از آن است كه ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و ساير رده هاي پليس موفق به كشف هر ساعت 49 كيلوگرم انواع مواد مخدر مي شوند. به گفته پليس، مواد مخدر از طريق مرزهاي شرقي وارد و علاوه بر توزيع دركشور از طريق مرزهاي غربي كشور به اروپا ترانزيت مي شود.

استانهاي ركورددار كشف مواد مخدر

همچنين در 9 ماهه نخست امسال هفت استان ركورد دار كشف مواد مخدر بوده اند و 80 درصد از كشفيات امسال را به خود اختصاص دادند. در اين ميان سيستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم برخورد با ورود مواد مخدر ركورددار بيشترين ميزان كشفيات است و پس از آن فارس، خراسان جنوبي، هرمزگان، يزد، كرمان و خراسان رضوي قرار دارند. البته كشف مواد مخدر در اين استانها باعث شده است كه ميزان كشف در ساير استانها به شدت كاهش يافته و درگيري با قاچاقچيان به مرز منتقل شود.

كاروان مسلحانه ترانزيت مواد مخدر نداريم

از سوي ديگر فرمانده نيروي انتظامي رشد قابل توجه ميزان كشفيات مواد مخدر نسبت به دهه گذشته را تائيد مي كند. به عقيده سردار احمدي مقدم امروز ديگر شاهد حضور كاروانهاي مسلح اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر نيستيم و ديگر كسي جرات حمل مواد مخدر با دوشكا را ندارد.

به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر انتقال مواد مخدر در قالب جاسازي يا در كانتينرهاي ترانزيتي انجام مي شود. اما جرايم مرتبط با تجارت مواد مخدر همانند قتل، آدم ربايي و شرارت كاهش چشمگيري يافته است. در گذشته هر فردي به خود اجازه مي داد به راحتي بر سر مواد مخدر اقدام به گروگانگيري يا ادم ربايي كرده و طعمه خود را به خارج از كشور انتقال دهد اما ديگر خبري از اين اوضاع نيست.

انهدام 1600 باند توليد و توزيع مواد مخدر

با توجه به افزايش فعاليت مافيا توليد و توزيع مواد مخدر امسال فعاليت پليس بر شناسايي و انهدام باندهاي توليد و توزيع مواد مخدر متمركز شد. در اين رابطه با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي در 9 ماه نخست امسال هر روز به طور ميانگين پنج باند و در مجموع يكهزار و 600 باند شناسايي و متلاشي شده است. اين در حالي است كه انهدام باندهاي مواد مخدر نسبت به مدت مشابه افزايش 6 درصدي را نشان مي دهد.

دستگيري هر ساعت 30 فروشنده و معتاد در كشور

در همين رابطه سردار مويدي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزايش 15 درصدي معتادان و قاچاقچيان مواد مخدر مي گويد: پليس در هر ساعت نزديك به 30 قاچاقچي و معتاد را شناسايي و دستگير مي كند به طوريكه در 9 ماه نخست امسال نيز 201 هزار و 500 نفر در ارتباط با مواد مخدر از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.

...............................................................

گزارش مجيد غمخوار

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن