تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815411162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبايد ساير موفقيت‌هاي ورزش كشور ناديده گرفته شود/هزينه حضور در المپيك فقط هجده ميليارد تومان بود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: نبايد ساير موفقيت‌هاي ورزش كشور ناديده گرفته شود/هزينه حضور در المپيك فقط هجده ميليارد تومان بود
رييس سازمان تربيت بدني گفت: ورزش ايران براي كسب موفقيت در المپيك ها بايد با 12 تا 15 رشته مدال آور در رقابت ها حضور پيدا كند.


به گزارش سرويس ورزشي برنا و به نقل از پايگاه خبري سازمان تربيت بدني، پيرو گزارش اخير كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي درباره دلايل عدم نتيجه گيري مناسب كاروان ورزش ايران در بازي‌هاي المپيك پكن و اظهار نظر امروز نمايندگان موافق و مخالف اين گزارش در صحن علني مجلس، محمد علي آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در چهار سال اخير كه مديريت ورزش كشور را برعهده دارم،از بين صدها رويداد ورزشي بين المللي كه ورزشكاران ما حضور يافته اند،تنها در المپيك پكن بود كه كمتر از سطح توقع مدال كسب كرديم كه از اين مساله هم ما و هم علاقه مندان به ورزش متاثر شديم، اما به نظر مي رسد تحليل عميقي نسبت به دلايل اين مساله ارائه نمي شود؛چرا كه هر چند در المپيك پكن به توقعات خود دست نيافته‌ايم ، اما نبايد ساير موفقيت‌هاي ورزش كشور ناديده گرفته شود.
وي با بيان اينكه ورزش ايران در 16 دوره بازي‌هاي المپيك تنها در يك يا دو رشته موفق به كسب مدال شده است، تصريح كرد: در 16 دوره گذشته چه قبل از پيروزي انقلاب و چه پس از پيروزي انقلاب اسلامي همواره تنها يك يا دو رشته ما مدال آور بوده اند و در اين ميان در 9 دوره حتي موفق به كسب يك مدال طلا نيز نشده‌ ، در سه دوره 2 مدال طلا ،در دو دوره يك طلا و در يك دوره سه مدال طلا كسب كرده ايم . بنابراين مشكل اصلي ورزش ما در المپيك كه هيچ يك از نمايندگان مجلس نيز به آن اشاره نداشتند،اميد به كسب مدال در يك يا دو رشته ورزشي است. سازمان تربيت بدني پس از بررسي و كارشناسي اين موضوع برنامه خود را بر اين اساس طراحي كرده است كه در بازي‌هاي المپيك با 12 تا 15 رشته مدال آور حضور پيدا كند تا در صورت ناكامي يك رشته ،50 درصد از ظرفيت كسب مدال خود را از دست ندهيم. در غير اين صورت در المپيك هاي بعدي نيز همين مساله گريبان ورزش كشور را خواهد گرفت.
علي آبادي با اشاره به برنامه سازمان تربيت بدني براي توسعه ورزش كشور از رييس مجلس شوراي اسلامي خواست تا با تشكيل يك كميته تخصصي اين برنامه مورد نقد و بررسي قرار گرفته و در صورت تاييد آن، مجلس ياري‌گر سازمان و در صورت لزوم نقاط ضعف آن برطرف شود؛چرا كه در صحن علني مجلس وقت لازم براي بررسي تخصصي وجود ندارد.
علي آبادي در تشريح برنامه پنج محوري سازمان تربيت بدني براي رشد و توسعه ورزش كشور خاطر نشان كرد: در شرايطي كه نخستين گام براي رشد و توسعه ورزش كشور فراهم بودن زير ساخت هاي ورزشي است،در زمان برعهده گرفتن رياست سازمان تربيت بدني پس از بررسي دقيق به اين نتيجه رسيديم كه از مجموع 1060 شهر كوچك و بزرگ كشور در بيش از 600 شهر حتي يك فضاي ورزشي وجود نداشت و از سوي ديگر در شهرهاي بزرگ نيز بخشي از فضاهاي ورزشي، ورزشگاه‌هاي بزرگ نظير استاديوم آزادي، انقلاب و غيره بود كه عملا استفاده مردمي نداشت و صرفا كاربرد برگزاري مسابقات ملي را دارند. اين در حالي است كه ورزش قهرماني از دل فضاهاي ورزشي مردمي بيرون مي آيند. هر چند فضاهاي ورزشي بزرگ نيز در جاي خود قابل استفاده است. بر اين اساس سازمان تربيت بدني براي اينكه امكان استفاده 8 ميليون نفري از اماكن ورزشي را به حداقل 18 ميليون نفر برساند،توسعه زير ساخت هاي ورزشي را با جديت پيگيري مي كند؛چرا كه معتقديم چنانچه اساسي و زيربنايي عمل نكنيم در المپيك هاي بعدي نيز همين وضعيت را خواهيم داشت .سياستي كه در پنج سال آينده تاثيرات روشن آن را بر ورزش كشور همگان مشاهده خواهند كرد.
رييس سازمان تربيت بدني با تاكيد بر ضرورت حمايت مجلس شوراي اسلامي از ورزش كشور ،ادامه داد: در برنامه پنج محوري سازمان تربيت بدني توسعه زير ساخت هاي ورزش در چهار سال آينده نيز با قدرت پيگيري مي شود تا به تدريج در چارچوب سياست هاي اصل 44 قانون اساسي اماكن ورزشي در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد. هر چند با توجه به غير اقتصادي بودن ورزش براي بخش خصوصي ، بايد در اين زمينه ابتدا مقدمات كار فراهم شود كه اين نكته در تدوين برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است .
وي توسعه منابع انساني را دومين محور برنامه توسعه‌اي سازمان تربيت بدني برشمرد و گفت: براي اين كار سازمان تربيت بدني تاكنون 600 نفر نيروي متخصص را با دارابودن حداقل مدرك تحصيلي ليسانس استخدام نموده است. اين در حالي است كه هنوز به 1200 نفر نيروي انساني متخصص نياز داريم؛ چرا كه در 400 شهر كشور حتي يك نفر نيروي متخصص براي مديريت ورزش نداريم و از نيروهاي ديگر نهادها استفاده مي كنيم و در ساير شهرها نيز با كمبود نيروي انساني مواجه هستيم .اين در حالي است كه موضوع آموزش را در كميته ملي المپيك و فدراسيون هاي ورزشي نيز با جديت پيگيري مي كنيم.
رييس سازمان تربيت بدني بر ضرورت توسعه منابع ملي ورزش كشور تاكيد كرد و افزود: در شرايطي كه هيات هاي ورزشي مركز توليد ورزشكاران هستند و ما در سطح كشور 13 هزار هيات ورزشي داريم،منابع مالي ما قادر به پرداخت حتي يك ميليون تومان به اين هيات ها نيست .اين در حالي است كه حداقل نياز سالانه يك هيات 10 ميليون تومان است. بنابراين زماني كه در بخش توليد،ورزش كشور با مشكل مواجه است،طبيعي است در لايه هاي بالاتر نيز با مشكل اساسي مواجه باشد. پس توسعه منابع مالي يك ضرورت است و حمايت مجلس را مي طلبد. ضمن اينكه توسعه فرهنگ مذهبي و ملي در ورزش و همچنين توسعه ورزش همگاني و قهرماني نيز از ديگر محورهاي برنامه سازمان تربيت بدني است كه المپياد ورزشي ايرانيان در راستاي توسعه ورزش قهرماني طراحي و اجرا شده است.
علي آبادي با اشاره به نبود مديريت واحد در ورزش كشور تصريح كرد: امروز مديريت ورزش به طور كامل در اختيار سازمان تربيت بدني نيست.در حالي كه ورزش همگاني بر عهده شهرداري ها و ساير دستگاه‌هاست، آنها در اين زمينه اقدامي نمي كنند و از مجموع يك هزار شهرداري سراسر كشور حدود 900 شهرداري معتقدند بودجه لازم را براي امر ورزش ندارند؛ وگرنه سازمان تربيت بدني اين آمادگي را دارد مديريت ورزش همگاني را به شهرداري ها واگذار كند.
وي آموزش و پرورش را قلب تپنده ورزش توصيف كرد و گفت: بي ترديد قلب ورزش در آموزش و پرورش مي تپد ، اما در اين بخش نيز آموزش و پرورش حتي 10 درصد فضاهاي ورزشي مورد نياز خود را ندارد و به ازاي هر دانش آموز تنها 800 تومان اعتبار ورزشي دارد.
رييس سازمان تربيت بدني در پاسخ به اظهار نظر يكي از نمايندگان مجلس مبني بر هزينه 40 ميليارد توماني كاروان ورزش ايران در بازي‌هاي المپيك پكن تصيرح كرد: كميته ملي المپيك 40 ميليارد تومان ياد شده را براي شركت در 12 رويداد ورزشي نظير المپيك، پارالميك، المپيك زمستاني، بازي‌هاي آسيايي، بازي‌هاي نوجوان و جوانان هزينه كرده و هزينه حضور در المپيك پكن تنها 18 ميليارد تومان بوده است.
وي همچنين در پاسخ به اظهار نظر يكي ديگر از نمايندگان مجلس مبني بر حضور حدود 400 همراه در كاروان ورزشي ايران در المپيك يادآور شد: ما در المپيك پكن با 55 ورزشكار حضور يافتيم و تعداد همراهان نيز از 55 نفر به مراتب كمتر بوده و اين آمار و ارقام 400 نفري به هيچ وجه صحت ندارد.

رييس سازمان تربيت بدني در پايان از توجه و عنايت هيات رييسه و نمايندگان مردم در خانه ملت به مقوله ورزش قدرداني كرد و خواستار حمايت بيش از پيش مجلس شوراي اسلامي از ورزش كشور شد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//49 - 49 - 46//www.BornaNews.ir

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن