تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواد مخدر صنعتي عامل مستقيم قتل‌هاي خانوادگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: مواد مخدر صنعتي عامل مستقيم قتل‌هاي خانوادگي
دكتر اكبر وروايي جرم‌شناس

علل همسركشي ناشي از سه نكته مختلف است.
1- ازدواج‌هاي نامناسب كه شامل ازدواج‌هاي تحميلي و اجباري، اختلاف سني فاحش زوجين و اختلاف تحصيلي و فرهنگي طرفين است.
2- مشكلاتي كه پس از ازدواج براي زوجين پيش مي‌آيد از قبيل سوءظن‌ها كه گاه منشأ واقعي دارد و گاه ناشي از سوءتفاهم‌ها يا توهمات طرف مقابل است.
3- دشواري‌هايي كه در زمينه طلاق بر سر راه زوجين بخصوص زن‌ها وجود دارد. در اين‌باره بايد گفت: متأسفانه گرچه طلاق پديده‌اي مذموم است اما گاه به عنوان آخرين راه چاره به واقع حلال مشكلات و نابساماني‌هاي خانواده خواهد بود. ضمن اينكه دستگاه قضايي كشور ما درباره طلاق با مشكلات بسياري روبه‌رو است چراكه وقتي يك زن يا مرد براي جدايي از همسرش بايد سال‌ها انتظار بكشد و گاه با زندان و موانع ديگري روبه‌رو شود، اين موضوع عاملي در جهت سوق دادن فرد به جنايت مي‌شود.
يكي ديگر از عوامل قتل و جنايت بويژه قتل‌هاي خانوادگي و همسركشي استفاده از مواد مخدر صنعتي و روانگردان‌ها است كه موجب توهمات شديد در مصرف‌كننده مي‌شود. برخي افراد يا كارشناسان، اعتياد را به عنوان عاملي براي همسركشي عنوان مي‌كنند اما معتقدم اعتياد بخصوص از نوع سنتي – مصرف ترياك و هروئين – عاملي مستقيم در بروز جنايت‌هاي خانوادگي نيست بلكه به شكل غيرمستقيم و با متشنج كردن محيط خانواده گاه باعث بروز قتل مي‌شود. اما امروزه مواد مخدر صنعتي و روانگردان ها كه متأسفانه روز به روز در حال افزايش هستند به عاملي مستقيم براي ارتكاب جرم و جنايت تبديل شده است و با پيامدها و تأثيرات سويي كه در اخلاق و شخصيت و افكار مصرف‌كننده به جاي مي‌گذارد باعث همسركشي يا فرزندكشي مي‌شود. آنچه مسلم است همسركشي ناشي از نارضايتي زوجين از زندگي مشترك است پس يكي از مهمترين راهكارهاي پيشنهادي براي پيشگيري از اين جرم و بزه اجتماعي ازدواج صحيح و انتخاب همسر مناسب است. خودداري از ازدواج‌هاي تحميلي، استفاده از مشاوران خانواده و توجه به بهداشت رواني خانواده از مهمترين و مؤثرترين راه‌هاي پيشگيري خواهد بود. از سويي ديگر ريشه‌كن كردن مواد مخدر صنعتي و روانگردان‌ها بايد از سوي مسئولان و در سطح گسترده در جامعه انجام شود تا ريشه يكي از مهمترين عوامل بروز جرم و جنايت در كشور خشكانده شود.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن