تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815375816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته پرالتهاب اقتصاد ايران؛نوشدارو براي كاهش التهاب بازار ارز/ شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفته پرالتهاب اقتصاد ايران؛نوشدارو براي كاهش التهاب بازار ارز/ شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه
نوشدارو براي كاهش التهاب بازار ارز/ شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه
خبرگزاري مهر- گروه اقتصادي: هفته قبل اقتصاد ايران با چالش‌هاي بسياري مواجه بود، از نوسانات پياپي بازار ارز گرفته تا امضاي تحريم بانك مركزي ايران از سوي اوباما. البته دولت نيز در مقابل نوسانات ارزي چندين راهكار در نظر گرفته كه دامنه آنها از برگزاري جلسات بانك مركزي با اقتصاددانان، تا قطع ارايه ارز دولتي به 180 قلم كالا و كاهش ميزان ارز مسافرتي از 2000 به 1000 دلار كشيده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اقتصاد ايران، هفته گذشته را با التهابات ارزي آغاز كرد. نوساناتي كه به دلايل مختلف در اقتصاد ايران بروز كردند و توانستند همه دولت را براي مقابله با خود، بسيج كنند. از بانك مركزي گرفته تا وزارت صنعت، معدن و تجارت. حتي اتاق‌هاي بازرگاني و تشكل‌هاي اقتصادي و اقتصاددانان نيز وارد گود شدند بلكه براي اين بيمار ارزي، چاره‌اي بينديشند.

سهميه ارز مسافرتي 1000 دلار كاهش يافت
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران در بخشنامه‌اي جديد به بانكها، سهميه ارز مسافرتي - در بخش هوايي- به ازاي هر نفر را از 2000 به 1000 دلار كاهش داد. در اين بخشنامه اعلام شده است كه فروش ارز مسافرتي براي هريك از مسافران هوايي به مقصد تمام كشورها به استثناء عراق و سوريه كه 400 دلار است، به ميزان 1000 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و فروش ارز مسافرتي به مسافرين زميني، ريلي و دريايي كليه كشورها به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها است.

در كليه موارد فوق ، فروش ارز مسافرتي به نرخ بازار فرعي و يكبار در سال صورت مي گيرد، اين در حالي است كه پيش از اين ارز مسافرتي 2000 دلار به ازاي هر نفر بوده است. همچنين فروش ارز مسافرتي به مسافرين با سن قانوني كمتر از 2 سال امكان پذير نبوده و براي سنين 2 تا 12 سال به ميزان 50 درصد در هر يك از حالات فوق خواهد بود.

فهرست 180 قلم كالاي وارداتي كه ارز دولتي نمي‌گيرند

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از شرط تامين ارز وارداتي 180 قلم كالا از محل صادرات خبرداد و گفت: دولت براي واردات اين كالاها، حتي يك دلار نيز نمي‌پردازد. حميد صافدل گفت: واردات اين 180 قلم كالا با تعرفه‌هاي معمول سابق، كماكان امكان‌پذير خواهد بود و ممنوعيتي براي ورود اين كالاها به كشور نيست.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در جهت حمايت بيشتر از صادرات، به گونه‌اي در رابطه با اين كالاها اتخاذ تصميم شده است كه صادركنندگاني بتوانند اين كالاها را تامين كنند كه ارز حاصل از صادرات داشته باشد.وي اين اقدام دولت را يكي از راههاي گره زدن واردات به صادرات دانست و تصريح كرد: كالاهاي انتخابي از گروه غير كالاهاي واسطه‌اي و سرمايه‌اي هستند و در گروه كالاهاي مصرفي و غير اساسي قرار مي‌گيرند.

اعلام جزئيات كشف يك ميدان جديد گاز توسط وزير نفت

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران از اعلام جزئيات كشف يك ميدان جديد گازي در جنوب ايران توسط وزير نفت در آينده‌اي نزديك خبر داد. سيدمحمود محدث با اشاره به كشف يك ميدان گاز طبيعي در يكي از استانهاي جنوب كشور، گفت: به زودي رستم قاسمي وزير نفت جزئيات اين ميدان تازه اكتشاف شده گاز طبيعي را اعلام مي كند.

مدير اكتشاف شركت ملي نفت ايران همچنين از كشف 2 ميدان جديد نفت خام توسط ايران خبر داد و افزود: هم اكنون تمركز فعاليت هاي اكتشاف نفت و گاز ايران با محوريت مناطق مرزي در حال انجام است.

3 جلسه ويژه دولت براي ساماندهي بازار ارز

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران از سه جلسه ويژه دولتيها با اقتصاددانان، تشكلهاي اقتصادي و تجار و بازرگانان در روز جاري براي ساماندهي بازار ارز خبر داد و گفت: در يكي از جلسات عنوان شد كه نرخ ارز در بازار ثانوي يا ارز مسافري افزايش مي‌يابد تا به نرخ بازاري نزديك‌تر شود.

مهدي رئيس‌زاده با اشاره به سه جلسه ويژه امروز دولت با اقتصاددانان، فعالان بخش‌خصوصي و تشكل‌‎هاي اقتصادي، گفت: جلسه امروز بانك مركزي با اقتصاددانان برگزار مي‌شود اما نه براي اين جلسه و نه در جلسه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشكل‌هاي اقتصادي، هيچ دعوتي از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن به عنوان پارلمان بخش‌خصوصي و مشاور سه قوه به عمل نيامده و به اين ترتيب، نماينده اتاق در هيچ يك از اين جلسات حضور نداشته است.

عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران افزود: همچنين علاوه بر اين دو جلسه، سازمان توسعه تجارت ايران نيز صبح امروز جلسه‌اي را با فعالان بخش خصوصي در خصوص نرخ ارز و تاثيرات آن بر صادرات و واردات برگزار كرد كه در اين جلسه، نمايندگان دايره تهاتر، اداره سياست و مقررات ارزي و نيز اداره بين‌الملل بانك مركزي حضور داشتند.

احتمال افزايش 20 درصدي قيمت فرآورده‌هاي لبني

مشاور انجمن صنايع لبني ايران اعلام كرد: اگر ستاد تنظيم بازار قيمت 710 توماني هر كيلوگرم شير خام را بپذيرد بدون شك قيمت فرآورده هاي لبني نيز حداقل 20 درصد افزايش مي‌يابد. حسين چمني با بيان اينكه افزايش قيمت شير و فرآورده هاي لبني را بايد از دو بعد اقتصادي و اجتماعي مورد بررسي قرار داد، گفت: دامداران حق دارند در زمينه قيمت شير اعلام نظر كنند، ضمن اينكه دررابطه با افزايش قيمت شير آنها مقصر نيستند.

مشاور انجمن صنايع لبني ايران تأكيد كرد: اگر ستاد تنظيم بازار قيمت شير خام را كيلويي 710 تومان بپذيرد، حداقل قيمت فرآورده هاي لبني نيز 20 درصد افزايش مي يابد. وي از بعد اجتماعي نيز افزايش قيمت شير و فرآورده هاي لبني را به صلاح ندانست و گفت: اگر قيمت شير افزايش يابد و به دنبال آن نيز قيمت فرآورده هاي لبني نيز سير صعودي را طي كند، بازار مختل مي شود.

تمهيدات دولت براي شناسايي خانه‌هاي خالي از سكنه

وزارت راه و شهرسازي اعلام كرد: استفاده از ابزارهاي مالياتي براي مواجهه با خانه‌هاي خالي و دلالي در بازار مسكن در دست اقدام است. جهت كاهش نوسانات بخش مسكن دولت تمام توان خود را با بهره مندي حداكثري از ظرفيت هاي موجود به كار بسته است تا شاهد كمترين التهاب در اين بخش باشيم.

در اين راستا مي توان به اقداماتي چون برخورد تعزيراتي با موجريان و مشاورين املاكي كه ساختار قيمتي متعارف را رعايت نمي نمايند اشاره نمود، ضمن اينكه تمهيدات ديگري همچون استفاده از ابزارهاي مالياتي جهت مواجهه با خانه هاي خالي و دلالي در بازار مسكن در دست اقدام است. ماليات‌هاي بخش مسكن يكي از مهمترين ابزارها جهت مواجهه با مشكلات اين بخش است.

حكم رياست خورشيدي بر سازمان ملي استاندارد لغو شد

رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از دستور جديد رئيس‌جمهور براي بازگشت به كار خود در سمت رئيس اين سازمان خبرداد و گفت: آمدن فرد جديدي به عنوان رئيس سازمان ملي استاندارد منتفي شد. نظام‌الدين برزگري گفت: رئيس‌جمهور به بنده اعلام كرد كه از فردا صبح مجدد به عنوان رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، به كار خود در اين سازمان ادامه دهم.

رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه قرار بود جلسه توديع بنده و معارفه رئيس جديد سازمان امروز برگزار شود، افزود: چندان در جريان عدم برگزاري جلسه توديع و معارفه امروز نيستم، اما تماس ديشب رئيس‌جمهور حاكي از اين بود كه بايد از امروز مجدد در سمت قبلي مشغول به كار باشم. وي تصريح كرد: در حال حاضر، همچنان رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هستم و حكم بنده لغو نشده است.

راه‌اندازي كامل نيروگاه اتمي بوشهر تا دهه فجر

قائم مقام وزير نيرو از راه اندازي كامل نيروگاه اتمي بوشهر تا دهه فجر سالجاري خبر داد و اعلام كرد: هم اكنون توليد برق با 50 درصد ظرفيت در اين نيروگاه در حال انجام است. علي ذبيحي درباره آخرين وضعيت افزايش ظرفيت توليد برق در نيروگاه اتمي بوشهر با بيان اينكه در حال حاضر در اين نيروگاه توليد برق اتمي 40 تا 50 درصد ظرفيت اسمي در حال انجام است، گفت: پيش بيني مي شود تا دهه فجر سالجاري ظرفيت توليد برق در نيروگاه بوشهر تكميل شود.

قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينكه هم اكنون توليد برق اتمي در اين واحد نيروگاهي به طور طبيعي در حال انجام است، تصريح كرد: وزارت نيرو از افزايش ظرفيت توليد برق اتمي در نيروگاه بوشهر استقبال مي كند.

واگذاري مبهم بورس انرژي به بانك ملي

با وجود حضور بازرسان سازمان بورس در شعب عرضه كننده سهام بورس انرژي، در حالي بانك ملي سهام آن را به نيابت از كاركنان خريداري كرد كه جاي خالي سازمان بازرسي كل كشور در اين ماجرا تامل برانگيز است. وقتي خاتمه پذيره نويسي 200 ميليارد سهام بورس انرژي در 46 شعبه بانك ملي در عرض نيم ساعت در حالي به پايان رسيد، اعتراضاتي از سوي متقاضيان خريد سهام اين بورس مطرح شد.

بسياري از افرادي كه در صف‌هاي خريد سهام از شب گذشته ايستاده بودند، نسبت به نحوه فروش سهام، توزيع فيش‌هاي خريد و غيره اعتراض كردند و خواستار پذيره نويسي مجدد شدند.اما بانك ملي سهام بورس انرژي را به نمايندگي از كاركنان خود خريداري كرده است كه اگر اين اتفاق افتاده باشد، بر خلاف سياست‌هاي اصل 44 بوده و اقدامي غير قانوني تلقي مي شود.

وزير نفت دستور بازگشايي درب انبارهاي نفت را صادر كرد

مديرعامل شركت ملي نفت از دستور وزير نفت براي بازگشايي درب تمامي انبارهاي صنعت نفت بروي فازهاي جديد پارس جنوبي و افزايش تقاضاي شركتهاي خارجي براي خريد نفت ايران خبر داد و گفت: هم اكنون تقاضاي خارجي‌ها براي خريد نفت بيش از توليد فعلي نفت است.

احمد قلعه‌باني با اشاره به دستورات جديد وزير نفت براي تامين كالا و تجهيزات مورد نياز فازهاي آماده بهره برداري ميدان مشترك پارس جنوبي، گفت: بر اين اساس، اخيرا با دستور وزير نفت درب تمامي انبارهاي صنعت نفت بر روي فازهاي پارس جنوبي بازگشايي شده است.

مديرعامل شركت ملي نفت افزود: هر كالا و تجهيزاتي كه در انبارهاي مختلف صنعت نفت وجود داشته باشد براي استفاده در فازهاي پارس جنوبي مورد استفاده قرار مي گيرد.

متوسط درآمد ماهانه هر خانوار شهري 833 هزار تومان اعلام شد

مركز آمار ايران متوسط درآمد سالانه هر خانوار شهري و روستايي را به ترتيب بيش از 10 ميليون و 600 هزار تومان و 5 ميليون و 900 هزار تومان اعلام كرد كه برهمين اساس، متوسط درآمد ماهانه هر خانوار شهري بيش از 833 هزار تومان و هر خانوار روستايي بيش از 491 هزار تومان مي‌شود.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن