تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813025563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نفت خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: معاون وزير نفت خبر داد
معاون وزير نفت گفت: عليرغم افزايش برودت هوا، مصرف گاز روزانه در بخش خانگي و تجاري 25 ميليون مترمكعب كاهش يافته است.
جواد اوجي در گفتگو با مهر با بيان اينكه سردي زمستان سال جاري در مقايسه با 42 سال گذشته بي سابقه بوده است، گفت: با وجود سرماي شديد هوا در اكثر استانهاي كشور تاكنون هيچ گونه افت فشار و يا قطعي گاز در سطح شرايط سراسري گزارش نشده است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به بهره مندي يك ميليون و 300 هزار مشترك جديد از نعمت گاز طبيعي از ابتداي سالجاري تاكنون تصريح كرد: همچنين در اين مدت سه هزار و 800 واحد صنعتي و چهار نيروگاه جديد به شبكه ملي گاز متصل شده اند.
معاون وزير نفت با اشاره به تدابير انديشيده شده از سوي وزارت نفت براي انجام تعميرات اساسي تمامي تأسيسات گاز شامل خطوط لوله، پالايشگاه ها و ايستگاه هاي تقويت فشار گاز، اظهار داشت: با انجام به موقع تعميرات اساسي پايداري، انتقال گاز در سطح شبكه سراسري تثبيت شده است.
اين مقام مسئول با اشاره به افزايش 2 برابري تزريق گاز شيرين به مخازن نفتي گاز كشور از ابتداي سال جاري تاكنون بيان كرد: در اين مدت به طور متوسط روزانه حدود 11 ميليون مترمكعب گاز شيرين به مخازن نفتي كشور تزريق شده است.
اين عضو هيئت مديره شركت ملي گاز همچنين از افزايش بي سابقه صادرات گاز طبيعي به تركيه در سال جاري خبر داد و يادآور شد: از ابتداي سال جاري به طور متوسط روزانه ميزان صادرات گاز طبيعي ايران به تركيه حدود 10 درصد افزايش يافته است.
اوجي همچنين با اشاره به افزايش 16 و 14 درصدي گازرساني به صنايع عمده و جايگاه هاي CNG بيان كرد: امسال به طور متوسط روزانه ميزان گازرساني به صنايع عمده كشور از 69 به 85 ميليون مترمكعب افزايش يافته است.
وي با اعلام اينكه امسال به طور ميانگين روزانه حدود 5/17 ميليون مترمكعب گاز به جايگاه هاي CNG ارسال شده است تأكيد كرد: با اين وجود متوسط مصرف گاز طبيعي در بخش خانگي و تجاري در ايام سرد سال روزانه 25 ميليون مترمكعب كاهش پيدا كرده است.
مديرعامل شركت ملي گاز با اعلام اينكه با اين ميزان صرفه جويي در بخش خانگي و تجاري به طور متوسط روزانه معادل يك فاز پارس جنوبي و خوراك گازي 5 تا 6 مجتمع پتروشيمي در مصرف گاز كشور صرفه جويي شده است از افزايش 10 درصدي وصول قبوض مشتركان خانگي خبر داد.
معاون وزير نفت در پايان با اشاره به ضريب 51 درصدي نفوذ گاز طبيعي به سبد انرژي خانوارهاي روستايي خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي حدود 96 درصد خانوارهاي شهري كشور از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن