تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813230676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: اخبار كوتاه
36 هزار مترمربع بافت فرسوده در منطقه 8 به معابر تبديل مي‌شود
شهردار منطقه 8 از تغيير وضعيت 36 هزارمترمربع بافت فرسوده در محدوده بزرگراه امام علي(ع) و تبديل آن به معابر شهري خبر داد. محمد مهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر بيش از 70درصد املاك موجود در بزرگراه امام علي(ع) تملك شده است. وي افزود: تملك املاك معارض در قالب 4 بلوك از مسيل باختر آغاز شد و تا سبلان شمالي ادامه دارد. شادالوئي گفت: با توجه به اينكه محدوده شرق و جنوب تهران محور فعاليت‌هاي فرهنگي، عمراني قرار گرفته است، اجراي بزرگراه امام علي مناطق همجوار اين بزرگراه را متحول خواهد كرد. وي افزود: احداث اين بزرگراه آثار مطلوبي در كاهش ترافيك، آلودگي هوا و كاهش مصرف سوخت و صرفه‌جويي در وقت خواهد داشت و در عين حال آسايش روحي و رواني را براي شهروندان به بار مي‌آورد.
احداث نمازخانه‌هاي جديد در بوستان‌هاي شمال تهران
با هدف فراهم نمودن تسهيلات مناسب براي شهروندان جهت انجام فرايض ديني، بوستان‌هاي شمال تهران به نمازخانه‌هاي جديد مجهز شد. مهندس مجيد نوربخش معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يك با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اهميت نماز و اشاعه فرهنگ نماز خواندن در بين آحاد جامعه به خصوص نسل جديد از جمله برنامه‌هايي است كه مديريت شهري براي اجراي آن اهتمام نموده است.
به گفته مهندس نوربخش 10 بوستان زيتون، ياس، مريم، فردوس، بلوط، بهشت، خورشيد، مهران، رويان و نرگس از جمله بوستان‌هاي واقع شده در ارتفاعات شمال تهران هستند كه براي تكميل تجهيزات و رفاه حال مراجعان و نمازگزاران در هر يك از آنها نمازخانه‌اي به مساحت 30 مترمربع احداث شده كه مجموع مساحت آنها 300 مترمربع است.
همچنين علاوه بر اقدامات ياد شده، تجهيز بوستان‌ها به سرويس‌هاي بهداشتي از ديگر فعاليت‌هاي اجرا شده است كه توسط اداره فضاي سبز منطقه بيش از 25 چشمه سرويس بهداشتي در 5 بوستان واقع در ارتفاعات شهرك شهيد محلاتي احداث شده است.
ايمن‌سازي خط ويژه اتوبوس‌هاي تندرو در خيابان ولي‌عصر
شهرداري منطقه 3 تهران در راستاي توسعه حمل و نقل عمومي مسير ويژه اتوبوس‌هاي تندرو در خيابان ولي عصر را ايمن‌سازي كرد. مهندس طيباني معاون حمل و نقل و ترافيك اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: اين حوزه با بررسي‌هاي كارشناسي و با نصب علائم و تابلوهاي ترافيكي در اين نقطه و به منظور پيشگيري از وقوع تخلفات و تصادفات احتمالي اقدام به ايمن‌سازي مسير ويژه اتوبوس تندرو كرده است. وي افزود: تقاطع‌هاي اين مسر با استفاده از نصب تابلوهاي منور محدوديت سرعت، تابلوهاي هشدار دهنده محل عبور عابرين پياده، آئينه‌هاي محدب و گل ميخ‌هايي با ابعاد مختلف ايمن‌سازي شده است. معاون شهردار منطقه 3 در ادامه نصب دوربين‌هاي ترافيكي در ميدان ونك را از اقدامات اخير اين منطقه عنوان كرد و افزود: با هدف نظارت و كنترل بر ورود و خروج تاكسي‌ها و جلوگيري از وقوع تخلفات احتمالي 2 دستگاه دوربين ثبت ورود و خروج و 1 عدد دوربين ثبت تخلفات در اين پايانه نصب شده است.
رشد 61 درصدي صدور پروانه ساختماني در غرب تهران
معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 5 از رشد 61 درصدي صدور پروانه ساختماني در سال جاري در اين منطقه خبر داد. سعيد رضايي معاون شهرسازي و معماري شهرداري منطقه 5 با اعلام اين خبر گفت: با اقدامات صورت گرفته همچون اجراي طرح برون سپاري و انتقال وظايف به دفاتر خدمات الكترونيك، ارائه تسهيلات ويژه و تسريع در رسيدگي به درخواست شهروندان صدور پروانه ساختماني از رشد قابل توجهي برخوردار است. به گفته وي در 8 ماهه سال جاري 1210 پروانه ساختماني صادر شده است كه نسبت به مدت زمان مشابه تعداد پروانه ساختماني صادر شده 61 درصد رشد داشته است. معاون شهردار منطقه 5 در ادامه از افزايش تعداد دفاتر خدمات الكترونيك خبر داد و گفت: براساس برنامه معاونت شهرسازي شهرداري تهران مبني بر فعاليت تعداد دفاتر خدمات الكترونيك به تعداد نواحي با توجه به تقاضاي اعلام شده منطقه 5 با راه‌اندازي 8 دفتر خدمات از برنامه‌ها جلوتر بوده و با توجه به وسعت منطقه گسترش اين دفاتر نيز در دستور كار قرار دارد.
تصويب بيش از 180 مصوبه عمراني در دور پنجم بازديدهاي ميداني از محلات منطقه 4
قائم مقام شهرداري منطقه چهار گفت: در دور پنجم بازديدهاي ميداني از سطح محلات، مشكلات عمراني، ترافيكي و خدمات شهري و اجتماعي و فرهنگي 11 محله در قالب بيش از 188 مصوبه بررسي و اجرا شد. مهندس سيد حسين حسيني‌نژاد با اعلام اين خبر اظهار داشت: با توجه به نيازهاي ضروري، فرهنگي اجتماعي، عمراني، ترافيكي و امور شهري كه در سطح محلات 20گانه منطقه احساس مي‌شد، از ابتداي مهر ماه امسال دور پنجم بازديدهاي ميداني با نظارت و اولويت‌بندي مشكلات اساسي محلات توسط اعضاي شوراياري در دستور كار قرار گرفت. قائم مقام شهردار منطقه 4 با بيان اينكه اغلب پروژه‌هايي كه هم اكنون در دست اقدام قرار گرفته است حاصل بازديدهاي ميداني و نظرسنجي چهره به چهره از شهروندان است افزود: در حال حاضر عمليات احداث بيش از 10 پروژه عمراني، ترافيكي، فرهنگي و اجتماعي در منطقه 4 در دست اقدام است كه با اتمام و بهره‌برداري از اين پروژه‌ها ضمن افزايش سرانه‌هاي فرهنگي و ورزشي، تحولات چشمگيري در منطقه 4 ايجاد خواهد شد.
افزايش 4 هزار مترمربع فضاي سبز محله "فروزش"
4 هزار مترمربع به فضاي سبز محله فروزش در محدوده ناحيه دو منطقه 11 افزوده خواهد شد. محمدرضا فراقتي شهردار ناحيه دو اين منطقه با اشاره به تراكم جمعيتي و بافت مسكوني اين محله كه به شدت با كمبود فضاي سبز مواجه است گفت: به تازگي قطعه زميني به مساحت 4 هزار مترمربع در خيابان حضرت ولي‌عصر(عج) محدوده فروزش از سوي اين منطقه براي اجراي پروژه افزايش مساحت فضاي سبز شناسايي شده كه در حال پيگيري انجام توافقات لازم براي خريد اين قطعه زمين هستيم.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به كمبود فضاي سبز در منطقه 11 اين قطعه زمين به محض خريد تبديل به فضاي سبز خواهد شد كه اين امر مهم خود بر بهبود هواي تنفسي شهروندان ساكن در اين ناحيه موثر خواهد بود.
فراقتي افزود: از ابتداي سال جاري نسبت به كاشت 500 اصله نهال در محدوده ناحيه دو اقدام شده و كاشت تعداد بيشتري نهال در ماههاي پايان سال نيز در دستور كار اين ناحيه قرار دارد.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن