تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806888437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطبه هاي نمازجمعه تهران ( كامل )


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خطبه هاي نمازجمعه تهران ( كامل )
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/12/09
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به پيش راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: باز هم مخالفان پيشرفت جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كنند مانع فعاليت روس ها براي تزريق سوخت به نيروگاه بوشهر شوند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران گفت: دشمنان ايران بدانند همان طور كه پرتاب ماهواره اميد و بحث غني سازي اورانيوم نشان داد ، خودمان مي توانيم نيروگاه بوشهر را هم تكميل كنيم حتي اگر روس ها اين كار را انجام ندهند ، در عين حال آنها بايد به تعهداتشان وفادار باشند.
امام جمعه موقت تهران در خصوص ساخت نيروگاه بوشهر نيز به سابقه انعقاد قرارداد آن با آلماني ها اشاره كرد و افزود : با وقوع انقلاب اسلامي ، آلماني ها به تعهدات خود عمل نكردند و پول هاي ايران را هم پس ندادند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: پس از انقلاب اين موضوع را در چند دادگاه پيگيري كرديم و آنها محكوم شدند اما به حكم دادگاه نيز عمل نكردند.
وي به سفر خود به شوروي و انعقاد قراردادهايي با گورباچوف براي تكميل نيروگاه بوشهر اشاره كرد و افزود : قرار بود روس ها نيروگاه بوشهر را در مدت چهار سال تكميل كنند اما به بهانه هاي مختلف تكميل آن را به تأخير انداختند تا اينكه در روزهاي اخير پيش راه اندازي شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: هنوز سوخت هسته اي به رآكتورها وارد نشده است البته سوخت در منطقه است و خودمان نيز سوخت آنرا در آينده تأمين
مي كنيم.
خطيب جمعه تهران به موفقيت متخصصان كشورمان در ارسال ماهواره اميد به فضا اشاره كرد و افزود: بايد از كساني كه ساليان طولاني در اين مسير تلاش كرده اند و ثمره تلاش آنها امروز به نتيجه رسيده است ، تشكر كنيم.
وي گفت : اساس اين كار در دوران دفاع مقدس و حدود سال 64 گذاشته شد ،
زماني كه احساس شد بدون موشك نمي توان جنگ را به خوبي هدايت كرد از اين رو عده اي از نيروها ، كار موشك سازي را از صفر آغاز كردند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: روند موشك سازي به تدريج پيشرفت كرد و به جايي رسيد كه امروز مي توانيم ماهواره را از جو خارج كنيم و در دويست و پنجاه كيلومتري زمين قرار دهيم.
وي اضافه كرد: بحث ساخت ماهواره نيز از همان زمان آغاز شد و اگر چه كشورهايي مانند روسيه و هند به طور مقطعي در اين زمينه همكاري مي كردند اما اين كار را متخصصان كشورمان به اتمام رساندند.
وي به گزارش اخير مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي صلح اميز ايران اشاره كرد و آن را داراي ابهاماتي دانست.
امام جمعه موقت تهران گفت: در اين گزارش مسائل تكراري امريكايي ها از جمله اجرا نشدن پروتكل الحاقي ، نيروگاه آب سنگين اراك و سؤالات تكراري مطرح شده است كه حرف هايي دوپهلوست و تنها بهانه به دست ديگران مي دهد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني درباره پروتكل الحاقي گفت: ما تعهدي به اجراي اين پروتكل نكرده بوديم و اجراي كوتاه مدت آن براي همكاري بيشتر، و توقف آن نيز حق ما بود.
وي تأكيد كرد: بنا نداريم در برنامه هسته اي خود به طرف كاربردهاي نظامي برويم و حاضريم ان را در مذاكرات اثبات كنيم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: مذاكرات نيز بايد منطقي و بدون موضع تهديد و هشدار باشد تا به حقيقت برسيم.
وي خطاب به برخي كشورهاي غربي گفت: اين شما هستيد كه به غلط در افكار عمومي امكان استفاده نظامي ايران در موضوع هسته اي را القاء مي كنيد در حالي كه اين به نفع كسي نيست.
خطيب جمعه تهران افزود: آرامش منطقه به نفع همه است و چنانچه در منطقه نزاع و دعوا باشد مسائل هماني خواهد بود كه در افغانستان و پاكستان رخ مي دهد و در عراق نيز مشاهده كرديم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به اقدام رژيم صهيونيستي در ادامه محاصره غزه اشاره كرد و افزود: تمام زيرساختها در غزه منهدم شده است و رژيم صهيونيستي مانند شرايط جنگ از طريق محاصره، به مردم مظلوم اين منطقه فشار مي آورد و اجازه بازسازي نمي دهد.
وي افزود: اگر اين رژيم قصد شكست محاصره به منظور بازسازي را ندارد دولت هاي همجوار فلسطين بايد اين محاصره را بشكنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به توافق اخير گروهاي فلسطيني اشاره كرد و افزود: اگر اين گروه ها ، يكپارچه شوند مي توانند در برابر رژيم صهيونيستي ، قدرت مقاومت بيشتري پيدا كنند كه اميدواريم اين همدلي ادامه يابد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن اشاره كرد و افزود: با وجود تبليغات و شيطنتهاي رسانه اي، اين حضور معنادار ثابت كرد كه انقلاب در ايران ، عزيز است و طرفدارانش در هر شرايطي ارزش ان را درك
مي كنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با گراميداشت سي امين سالگرد تأسيس كميته امداد امام خميني و خدمات ارزنده اين نهاد ، ادامه همكاري دولت ، مجلس شوراي اسلامي ،
ديگر سازمان ها و مردم را با اين نهاد خواستار شد.
وي در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز رحلت پيامبر بزرگوار اسلام ( 28 صفر) گفت: روزهاي آخر عمر پيامبر (ص) جاي مطالعه و تحقيق بسياري دارد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه دو ماه آخر حيات پيامبر اعظم اسلام (ص) روزهاي بسيار سختي براي ايشان بود گفت: آن حضرت كه همواره شاداب و شادابي آفرين بودند نگران جلوه مي كردند.
امام جمعه موقت تهران گفت: يكي از موضوع هاي روزهاي پاياني عمر پيامبر اسلام (ص) اقدام ايشان در تجهيز لشگري به فرماندهي جواني نورسيده بود كه افرادي ايشان را مورد انتقاد قرار مي دادند اما پيامبر (ص) عجله داشتند تا اين لشگر هر چه زودتر حركت كند.
وي افزود: توصيه پيامبر (ص) در روزهاي پاياني عمر به اهل بيت (ع)اين بود كه صبر كنند و وحدت امت اسلامي برايشان در درجه اول اهميت بود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به حيات حضرت امام حسن و امام رضا (ع) اشاره كرد و گفت: اين امامان بزرگوار نيز صبر و وحدت امت اسلامي را در درجه اول اهميت قرار داده بودند.
وي گفت: تقدير چنين بود تا امام رضا (ع) به خراسان بيايند و كانوني براي محبان اهل بيت در سراسر دنيا شوند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني ابراز اميدواري كرد با شرايط جديد به وجود آمده در عراق قبور ائمه بزرگوار و شخصيت هاي برجسته تاريخ اسلام به صورت امن و مطمئن ، مركزي براي عاشقان اهل بيت (ع) شود.
وي در خطبه اول نماز جمعه تهران هم گفت : مسائل عبادي مورد اختلاف در امت اسلامي بايد در يك مجمع اسلامي حل و فصل شود.
ايت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه مباحث تشكيل نظام اسلامي با محوريت قران به موضوع طهارت اشاره كرد و افزود: اي كاش با توجه به ارتباطاتي كه در جهان اسلام وجود دارد و وحدتي كه امت اسلامي به آن نياز دارد مشكلات اختلافي كه بسياري از آنها ريشه سياسي دارد، در مجمعي اسلامي با حضور فقها و شخصيت هاي مورد قبول امت اسلامي مورد همفكري قرار مي گرفت.
وي با بيان اينكه بسياري از اين مسائل را به آساني مي توان حل كرد، گفت: اين مجمع اسلامي مي تواند با توجه به منابع اصلي قرآن و سنت و مكتب اهل بيت (ع)كه بيشتر مذاهب اسلامي آنان را به عنوان مرجع مفسر و مبين قبول دارند اين اختلافات را خارج از تعصبات فرقه اي حل كند.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: با اين حال اين مسائل آسيبي به وحدت كلي جهان اسلام نمي زند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: كاري كه در خصوص قرآن و با وجود قرائت هاي مختلف از آن انجام شد، و همه نسخه هاي قرآن جمع آوري شد كار بسيار بزرگي بود كه باعث شد امروز قرآن به صورت يك سند محكم و مورد اجماع در اختيار ما قرار داشته باشد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت :‌ با توجه به فضاي بازي كه در دنياي اسلامي ديده
مي شود بيشتر علما و فقها آمادگي دارند با يكديگر همكاري كنند.
وي با بيان اينكه در دوران پس از بعثت پيامبر اختلاف مسلكي و فكري در نحوه وضو گرفتن وجود نداشت، گفت: من تعجب مي كنم كه اين اختلافات چگونه پس از رحلت پيامبر در امت اسلامي به وجود آمده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: البته هر مذهبي براساس نظر فقهاي خود عمل مي كنند و براي آنان حجت و نمازشان صحيح است.

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن