تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم‌هاي نوروزي/فيلم جنجالي قطب‌نماي طلايي روي آنتن شبكه چهار مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فيلم‌هاي نوروزي/فيلم جنجالي "قطب‌نماي طلايي" روي آنتن شبكه چهار مي‌رود
فيلم‌هاي سينمايي "قطب‌نماي طلايي"، "گومورا"، "ماجراجويي بزرگ موتادلو و فيلمون" و "مسافران زمان" نوروز از شبكه چهار پخش مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حماسه فانتزي و 180 ميليون دلاري "قطب‌نماي طلايي" به كارگرداني كريس وايتز توليد مشترك سال 2007 آمريكا و بريتانياست.

اين فيلم بر مبناي كتاب "سپيده شمالي" نخستين جلد از سه‌گانه برنده جايزه "نيروهاي اهريمني او" نوشته فيليپ پولمن ساخته شده كه اساسا نسبت به مذهب نگاهي ترديدآميز دارد.

صحنه‌اي از فيلم "قطب‌نماي طلايي"

"قطب‌نماي طلايي" با بازي نيكول كيدمن و دانيل كريگ داستان دختري 12 ساله به نام لايرا (داكوتا بلو ريچاردز) اهل آكسفورد انگلستان و سفر او به قطب شمال و دنيايي ديگر است، جايي كه در نبردي ميان خير و شر گير مي‌افتد.

كاتوليك‌هاي محافظه‌كار و پروتستان‌هاي انجيلي از مدت‌ها پيش از اكران فيلم در اوايل دسامبر 2007 آن را محكوم كردند. آنها اعتقاد داشتند نمايش اين فيلم مي‌تواند بچه‌ها را به خواندن كتاب‌هاي پولمن و دنياي تاريك و فردگرايانه آن ترغيب كند.

اوايل اكتبر همان سال مجمع كاتوليك حقوق مذهبي و مدني در نيويورك با تحريم "قطب‌نماي طلايي" آن را فيلمي دانست كه به شكلي مخفيانه "الحاد را به بچه‌ها مي‌فروشد."

واتيكان نيز با محكوم كردن "قطب‌نماي طلايي" آن را فيلمي توصيف كرد كه دنيايي سرد و عاري از خدا را تبليغ مي‌كند. اوسرواتوره رومانو روزنامه رسمي واتيكان دسامبر 2007 در مقاله‌اي نوشت: تماشاگران صادق جز سرماي بزرگ حس ديگري در اين فيلم پيدا نمي‌كنند.

در دنياي خلق شده پولمن، كليسا و سازمان پرقدرت و مخوف Magisterium با آزمايش‌ها و تحقيقاتي بي‌رحمانه در ارتباط هستند كه با هدف كشف ماهيت گناه صورت مي‌گيرد و تلاش مي‌كنند بر واقعياتي كه مشروعيت و قدرت كليسا را زير سوال مي‌برد، سرپوش بگذارند.

در فيلم ساخته شده از روي كتاب تمام ارجاعات به كليسا حذف شده و كريس وايتز كارگردان فيلم سعي كرده از هر چيز كه ممكن است توهين به كليساروها تلقي شود، پرهيز كند. او تاكيد كرد با حذف مضامين مذهبي جنجال‌برانگيز كتاب پولمن سعي كرده آن را به لحاظ تجاري ماندني‌تر كند.

"قطب‌نماي طلايي" با 70 ميليون دلار فروش در آمريكا عملكردي نه چندان موفق داشت، اما در سطح بين‌المللي 302 ميليون دلار فروخت. اين فيلم با واكنش متفاوت منتقدان روبرو شد.

ايان مكلن، ايان مك‌شين، سام اليوت و ايوا گرين ديگر بازيگران فيلم 113 دقيقه‌اي "قطب‌نماي طلايي" هستند. اين فيلم در دو رشته نامزد اسكار بود و جايزه بهترين جلوه‌هاي ويژه تصويري را برد. دانيل كريگ بازيگر اصلي اين فيلم بيشتر براي بازي در نقش جيمز باند در فيلم‌هاي "كازينو رويال" و "مايه آرامش" شهرت دارد.

درام مافيايي "گومورا" به كارگرداني ماتيو گارونه يكي ديگر از فيلم‌هاي نوروزي شبكه چهار اتست. اين فيلم بر مبناي رمان پرفروش روبرتو ساويانو ساخته شده و درباره مافياي كامورا در ناپل است.

"گومورا" با بازي نيكولو مانتا، جانفليس ايمپاراتو و توني سرويلو اولين بار ماه مه 2008 در بخش مسابقه جشنواره كن به نمايش درآمد و جايزه بزرگ هيئت داوران را برد. گارونه 39 ساله در فيلم 137 دقيقه‌اي "گومورا" زندگي پنج شخصيت را كه مسيرشان با گروه مافيايي كامورا يكي مي‌شود، مورد توجه قرار داده است.

او فيلم را با بازيگران غيرحرفه‌اي و مخفيانه در ناپل ساخت و سرويلو تنها بازيگر حرفه‌اي آن است. كتاب ساويانو كه مبناي فيلم گارونه بوده از زمان انتشار در 2006 تاكنون بيش از يك ميليون نسخه فروش داشته است.

اين كتاب به 42 زبان نيز ترجمه شده است. ساويانو در كتاب خود با پرده برداشتن از دخالت گروه مافيايي كامورا در خريد و فروش اسلحه، ساختمان‌سازي و قاچاق مواد مخدر تصويري هولناك از اين سنديكاي جنايتكار ترسيم كرده و به همين دليل سران مافيا دستور مرگ ساويانو را صادر كرده‌اند.

"گومورا" سال 2008 به نمايندگي از ايتاليا براي حضور در بخش اسكار بهترين فيلم غير انگليسي‌زبان معرفي شد، اما از راه يافتن به فهرست نامزدهاي نهايي بازماند. اين فيلم در عين حال برنده پنج جايزه از جمله بهترين فيلم و كارگردان از بيست و يكمين دوره جوايز آكادمي فيلم اروپا شد. "مهمانان"، "مومياگر" و "عشق اول" از ديگر ساخته‌هاي گارونه است.

فيلم اسپانيايي "ماجراجويي بزرگ موتادلو و فيلمون" توليد سال 2008 و اقتباسي از يك مجموعه قصه‌هاي مصور اسپانيايي درباره دو جاسوس است. ادو سوتو، پپه ويوئلا، كارلوس سانتوس و جانفري توپرا در اين 94 دقيقه‌اي بازي مي‌كنند كه در پنجاهمين سال خلق دو شخصيت موتادلو و فيلمون به نمايش درآمد.

كمدي حادثه‌اي "مسافران زمان" توليد سال 2000 ژاپن است. اين فيلم را كاتسويوكي موتوهيرو كارگرداني كرده و تاكشي كانشيرو، اري فوكاتسو، ماسانوبو آندو و هيرويوكي ايكيوچي در آن بازي مي‌كنند.

داستان "مسافران زمان" درباره سه مرد جوان يتيم است كه براي تحقق آرزوي دوران كودكي خود و سفر به يك بهشت استوايي، تصميم مي‌گيرند از يك بانك سرقت كنند، اما ...

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن