تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806713212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صرفه جويي 5/1 ميليارد دلاري كشور از طريق پيوند سلول هاي بنيادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صرفه جويي 5/1 ميليارد دلاري كشور از طريق پيوند سلول هاي بنيادي
تهران-مسوول بخش پيوند سلول‌هاي بنيادي كودكان بيمارستان شريعتي با بيان اينكه در هيچ رشته پزشكي به اندازه پيوند سلول‌هاي بنيادي صرفه جويي ارزي به همراه نداشته است گفت:از طريق پيوند سلول هاي بنيادي از خروج بيش از يك و نيم ميليارد دلار طي اين سالها جلوگيري شده است.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، "اميرعلي حميديه" افزود:پيوند سلول‌هاي بنيادي كه در درمان بيماري‌هاي صعب‌العلاج مانند سرطان خون، نقص ايمني و برخي بيماري‌هاي ارثي كاربرد دارد در ايران با هزينه‌اي ناچيز انجام مي‌شود.

وي هزينه پيوند سلول بنيادي در خارج از كشور را با داخل غيرقابل مقايسه دانست و گفت: هزينه پيوند سلول بنيادي در آمريكا بين 500 تا 850 هزار دلار براي هر بيمار ، در اروپا نزديك 400 هزار دلار و در كشورهاي مجاور مانند تركيه نزديك 250 تا 300 هزار دلار است اما اين هزينه براي ايرانيان حدود دو ميليون تومان براورد مي شود كه در اكثر موارد با پيگيري بيمار از طريق هيات امناي ارزي وزارت بهداشت اين هزينه نيز به بيمار برگشت داده مي‌شود.

مسوول بخش پيوند سلول‌هاي بنيادي كودكان بيمارستان شريعتي در مورد ميزان اثر بخشي پيوند سلول‌هاي بنيادي گفت: 70 تا 75 درصد كودكان علاج قطعي شده‌اند و اكنون بهترين مقالات علمي دنيا را در زمينه پيوند سلول‌هاي بنيادي ارائه مي‌كنيم.

حميديه با اشاره به اينكه بخش پيوند مغز استخوان بيمارستان شريعتي تنها بخش تخصصي فعال در كشور است افزود: اگر يك بخش خصوصي بخواهد در اين زمينه فعاليت كند به ازاي هر بيمار زير 100ميليون تومان دريافت نخواهد كرد اما وزارت بهداشت مابه‌التفاوت درمان را در بخش دولتي مي‌پردازد.

به گفته وي، پيوند مغز استخوان كه اكنون به پيوند سلول‌هاي بنيادي معروف شده براي آن دسته از بيماران انجام مي‌شود كه فرد دچار يك بيماري خوني، نقص سيستم ايمني يا مشكل ارثي متابوليسم و بعضي تومورها مي‌شود و نياز است كه سلول‌هاي مشكل‌دار از بدن حذف شود و به جاي آن سلول سالم از يك فرد دهنده استفاده شود.

اين فوق تخصص خون و سرطان كودكان يادآور شد: پيوند سلول‌هاي بنيادي در ايران قدمتي طولاني دارد و حدود 22 سال از آغاز فعاليت در زمينه سلول‌هاي بنيادي مي‌گذرد.

حميديه افزود: تاكنون بيش از سه هزار و 500 مورد پيوند سلول‌ بنيادي در بيمارستان شريعتي تهران انجام شده و الان در 3 بخش بالغان، پيوند سرپايي و پيوند كودكان سالي 400 پيوند انجام مي‌شود كه به جز اين مركز 2 بيمارستان در تكزاس و سياتل آمريكا بالاي 400 پيوند انجام مي‌شود و بقيه مراكز زير اين تعداد است.

متخصص خون و آنكولوژي، پيوند سلول بنيادي را در كودكان ثمربخش تر دانست و تاكيد كرد: از حدود پنج سال پيش بخش سلول‌هاي بنيادي كودكان راه‌اندازي شد و حدود 100مورد پيوند سلول بنيادي در سنين زير 15 سال رخ مي‌دهد.

مسوول بخش پيوند سلول‌هاي بنيادي كودكان تصريح كرد: در كودكان پيوند بهتر از بالغان نتيجه مي‌دهد،مهمترين اصل در سلول‌هاي بنيادي حضور دهنده است كه فرد اگر خواهر و برادري داشته باشد كه يك فاكتور خوني آنها به نام HLA همخواني داشته باشد امكان پيوند فراهم مي‌شود.

حميديه خاطر نشان كرد: فرد گيرنده پس از طي اين مراحل بستري و با استفاده از يك سري داروهاي سركوب كننده تمام مغز استخوان و سيستم ايمني‌اش را از بين مي‌بريم و از مغز استخوان يا خون فرد دهنده سلول‌هاي بنيادي را طي فرايندي جدا كرده و به بيمار منتقل مي‌كنيم.

وي افزود: در اين مرحله نه فرد دهنده بستري مي‌شود نه به اتاق عمل مي‌رود فقط چند ساعت دستگاه خاصي به وي وصل مي‌شود تا از عروق محيطي سلول‌هاي بنيادي دريافت و به فرد گيرنده تزريق شود.

مسوول بخش پيوند سلول‌هاي بنيادي كودكان مركز پيوند سلولهاي بنيادي بيمارستان شريعتي تهران گفت: فرد بيمار بين 10 روز تا يك ماه در بيمارستان بستري مي شود و ممكن است با عوارض كوتاه مدت مانند تغيير رنگ پوست مواجه شود كه پس از مدت كوتاهي درمان مي‌شود.

وي تصريح كرد: اما در كل اين پروسه بسيار پيچيده‌ است و شايد سخت‌ترين رشته طب باشد و براي همين در همه جاي دنيا پرهزينه‌ترين كار پزشكي پيوند سلول‌هاي بنيادي است.

فوق تخصص خون و سرطان كودكان، كمبود متخصص در زمينه پيوند سلول‌هاي بنيادي كودكان را از دغدغه‌هاي اين بخش عنوان كرد و گفت: يك پزشك پس از اخذ تخصص كودكان يا داخلي بايد در فوق تخصص بالغان يا فوق تخصص خون فعاليت خود را آغاز كند و بعد از آن يك سال دوره پيوند سلول بنيادي را بگذارند و تازه پس از اين پروسه طولاني كار را آغاز كند كه معمولا افراد به اين پروسه طولاني كمتر وارد مي شوند.

اجتمام**9015**1580

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30748805

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن