تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815568014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل اخوان المسلمين لبنان بر تداوم روابط با ايران تأكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دبيركل اخوان المسلمين لبنان بر تداوم روابط با ايران تأكيد كرد
بيروت - دبيركل اخوان المسلمين(جماعت اسلامي) در لبنان در مورد ارتباط تشكل متبوعش با ايران گفت: رابطه برادرانه ما با ايران از زمان انقلاب امام خميني(ره) شروع شده و بر ضرورت ادامه آن تأكيد مي كنيم.


به گزارش ايرنا از بيروت، شيخ "ابراهيم المصري" امروز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري "المستقبل" وابسته به سعد حريري (نخست وزير پيشين لبنان) با اشاره به حمايت دولت سوريه از مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي گفت: حمايت از مقاومت در فلسطين و لبنان موضع گيري صحيحي از طرف سوريه به شمار مي رود ولي مردم اين كشور نيز خواسته هايي دارند كه نبايد آنها را ناديده گرفت.

مصري تاكيد كرد: ما با اطمينان كامل مي گوييم كه به هر حال موضع سوريه در حمايت از مقاومت ادامه خواهد يافت.

دبير كل اخوان المسلمين در لبنان با اشاره به روابط اين گروه با حزب الله گفت: رابطه ما با حزب الله رابطه اي قديمي و ادامه دار است و اين روابط با وجود اختلاف نظرها، همچنان دوستانه، خوب و گرم باقي خواهد ماند.

وي بدون اشاره به تحريكات غرب و حمايت واشنگتن از عناصر مسلح در رويارويي با نظام سوريه و تظاهرات و راهپيمايي هايي كه در حمايت از اين نظام برگزار مي شود، گفت: ما از حزب الله مي خواهيم موضع خود را نسبت به اوضاع جاري سوريه تغيير دهد چرا كه آنچه در سوريه مي گذرد، "يك جنبش مردمي" است و شايسته است كه مقاومت در كنار جنبش مردم سوريه قرار بگيرد.

اين در حالي است كه مخالفان نظام سوريه در خارج از اين كشور همواره بر اعمال خشونت و حمل سلاح عليه نيروهاي دولتي تاكيد مي كنند و واشنگتن هم از آنها خواسته است كه سلاح خود را زمين نگذارند.

وي پيرامون مسلح بودن حزب الله اظهار داشت: بايد رابطه سلاح در دست حزب الله با ارتش لبنان واضح و روشن باشد.

دبير كل اخوان المسلمين در لبنان با اشاره به اينكه دفاع مردم لبنان از كشورشان و به ويژه جنوب اين كشور حق مسلم حزب الله است، ادامه داد: ما به ايجاد راهبرد دفاعي يكپارچه كه رابطه ميان ارتش و مقاومت و همچنين رابطه مردم با ارتش و مقاومت را ترسيم كند، نياز داريم.

مصري در مورد موضع اخوان المسلمين لبنان درباره اوضاع جاري در سوريه با چشم پوشي از ستم هاي روا شده در حق شيعيان عربستان سعودي و مردم بحرين گفت: ما عقيده داريم كه مردم لبنان و سوريه يك ملت در دو كشور هستند و ما با دردها و رنج هاي مردم سوريه همدردي مي كنيم و از حركت آنها براي كسب آزادي و دموكراسي حمايت مي كنيم.

دبير كل اخوان المسلمين گفت: اگر روند اوضاع جاري سوريه به كنار رفتن نظام سوريه منتهي شود و اگر يك صيغه توافقي جديدي در سوريه ايجاد شود، اين امر يك مسئله داخلي است كه به مردم سوريه مربوط مي‌شود ولي اگر جريان امور در سوريه به همان وضع باقي بماند از نظر ما قابل قبول نيست.

دبير كل اخوان المسلمين اظهار عقيده كرد كه ادامه وضع موجود در سوريه به بروز جنگ داخلي منجر مي شود.

وي با اشاره به حضور و فعاليت ناظران عرب در سوريه گفت: ما در انتظار قرائت گزارش كار ناظران عرب در سوريه در شنبه آينده هستم تا بدانيم در اين گزارش نقاط مثبت وجود دارد يا نه.

قرار است نشست وزيران خارجه كميته پيگيري تحولات سوريه (مصر،سودان،عمان، قطر و الجزاير) وابسته به اتحاديه عرب روز شنبه در قاهره برگزار و بر اساس گزارش رئيس هيات ناظران عرب در سوريه درخصوص اقدامات مرحله بعدي تصميم گيري شود.

خاورم*2023**1030**1431

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30748686

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن