تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون گردشگري فارس خبر داد: شيراز آماده‌تر از هرسال جهت استقبال از ميهمانان نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون گردشگري فارس خبر داد: شيراز آماده‌تر از هرسال جهت استقبال از ميهمانان نوروزي


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري اعلام كرد: شيراز آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، عليرضا دژبد با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت: اين سازمان با ايجاد ‌٦٠ دفتر اطلاع رساني گردشگري در مبادي ورودي استان، فرودگاهها، پايانه هاي مسافربري و در ميادين شهرها و ... همراه با توزيع نقشه، بروشورو كتابچه راهنماي نوروزي به صورت رايگان اطلاع رساني را در سطح گسترده‌اي به مسافران ارائه مي‌دهد.

وي گفت: استقرار ‌٣٠٠ نفر راهنماي آموزش‌ديده ملبس به لباس فرم و داراي كارت در اماكن تاريخي و فرهنگي به منظور راهنمايي مسافران و گردشگران نوروزي نيز در همين راستا از ديگر اقدامات سازمان است.

دژبد افزود: بيش از يك ميليون انواع نقشه، بروشور و كتابچه راهنما جهت ارائه به ميهمانان نوروزي به صورت رايگان به چاپ رسيده است و جامع ترين و كامل ترين كتابچه راهنما حاوي اطلاعات كامل مورد نياز مسافران و ميهمانان نوروزي(فهرست صنوف كشيك، خبازي‌ها، كليد سازي، تعويض روغن، پنچر گيري، سيلندر پركني، داروخانه ها، درمانگاههاي شبانه روزي، هتل ها، موزه ها، دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي و ...) نيز توسط اين سازمان به چاپ رسيده و آماده توزيع است.

وي گفت: بروشور رايگان اماكن تاريخي نيز همراه با بليط ورودي به ميهمانان نوروزي ارائه خواهد شد.

عليرضا دژبد گفت: استقبال از نخستين ميهمانان نوروزي «پس از تحويل سال نو» با اهداء گل، شيريني و هداياي ويژه در دروازه قرآن و فرودگاه شيراز، راه اندازي اتوبوس‌هاي ويژه گردشگري در شهر شيراز از تاريخ ‌٢٩/١٢/٨٧ تا ‌١٣/١/٨٧ از كمپ‌هاي نوروزي در مسير اماكن تاريخي ـ فرهنگي و زيارتي به منظور آشنا نمودن گردشگران نوروزي با آثار و جاذبه‌هاي گردشگري با استقرار راهنمايان مجرب در اتوبوس‌ها با همكاري سازمان اتوبوس راني نيز از ويژه برنامه‌هاي نوروزي استان است.

معاون گردشگري سازمان با اشاره به پايان عمليات نورپردازي اماكن تاريخي و فرهنگي مجموعه زنديه شيراز از جمله «ارگ كريمخاني، موزه پارس، موزه سنگ‌هاي تاريخي هفت تنان» و آرامگاههاي حافظ و سعدي گفت: ساعت بازديد از اين مكان ها، در ساعات شب به شكل مطلوبي افزايش يافته و و برنامه ريزي جهت ساماندهي ورودي اماكن تاريخي بخصوص آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدي نيز انجام گرفته است.

به گفته وي"افزايش ساعات بازديد از اماكن تاريخي و فرهنگي تحت پوشش سازمان بخصوص آرامگاه حافظ كه به عنوان تنها مكان تاريخي و فرهنگي كشور در ايام نوروز به صورت ‌٢٤ ساعته مي باشد نيز از ديگر اقدامات اين سازمان است."

(www.farstourism.ir - (www.vmf.ir/culture -www.vmf.ir از ديگر اقدامات مهم اين سازمان در ارائه خدمات به ميهمانان نوروزي است.

وي به برپايي سفره هفت سين در فرودگاه بين‌المللي شيراز و گلزار شهداي شيراز و در مجاورت ارگ كريمخاني اشاره كرد و گفت: مراسم ويژه تحويل سال نو در حرم مطهر احمدبن موسي(شاه چراغ «ع») برگزار خواهد شد.

وي همچنين به برپايي نمايشگاه صنايع دستي و سوغات محلي در تخت جمشيد، كازرون، سپيدان، لار، آباده، ني ريز و شيراز (آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدي، ارگ كريمخاني، باغ جنت، بوستان آزادي و ...)و برپايي چادرهاي عشايري و ارائه محصولات و دست بافته هاي عشاير در شهرستانهاي فيروزآباد ، آباده و خرمبيد و ... اشاره كرد و گفت: با راه اندازي اين مراكز محصولات صنايع دستي استان به شكل بسيار مناسبي به عموم هم ميهنان معرفي و از آن حمايت خواهد شد.

دژبد گفت: تلويزيون هاي شهري در سطح شيراز و اماكن تاريخي و فرهنگي استقرار خواهد يافت كه اطلاع رساني مناسب تري به ميهمانان صورت مي پذيرد و اجراي طرح آمارگيري و نظرسنجي از ميهمانان نوروزي نيز همچون ساليان گذشته در دستور كار سازمان قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه نظارت بر تأسيسات گردشگري در ايام نوروز از ديگر وظايف مهم سازمان است گفت: معاونت نظارت و ارزيابي ستاد تسهيلات سفرهاي استان مستقر در واحد معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در ايام تعطيلات نوروزي در قالب ‌٣٠ اكيپ عملياتي از بيش از ‌٥٠٠ واحد تأسيسات گردشگري استان شامل: هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذير، مجموعه هاي گردشگري، دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي، واحدهاي پذيرايي ميانراهي و سفره‌خانه‌هاي سنتي در سه نوبت از تاريخ ‌٢٧/١٢/٨٧ لغايت ‌١٤/١/٨٧ بازديد به عمل خواهد آورد.

وي گفت: همچنين از كمپينگ‌ها و مدارس نيز در سطح استان فارس توسط بازرسان اين ستاد بازديد بعمل خواهد آمد و مسافران نوروزي مي‌توانند در صورت بروز هرگونه مشكل يا تخلف در تأسيسات گردشگري مراتب را سريعاً به شماره تلفن‌هاي معاونت گردشگري سازمان

تلفن : ‌٢٢٤٤٠٦٧-2240203-0711 دورنويس: ‌٢٢٤٠٢٠٤

شماره تلفن خانه : ‌٢٢٤٤٠٦٨ و يا با شماره ( روابط عمومي): ‌٢٢٢٢١٤٥

و يا تلفن گوياي رسيدگي به شكايات معاونت گردشگري: ‌٢٢٤٤٠٦٥-0711 تماس گرفته و يا به خيابان زند، خيابان رودكي، خيابان داوري، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس واحد معاونت گردشگري مراجعه نمايند.

معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس گفت: ستاد تسهيلات سفرهاي استان فارس به منظور رفع نواقص و مشكلات ساليان قبل جلسات مختلفي تشكيل داده است كه اين جلسات علاوه بر مركز استان در ‌٢٦ شهرستان استان فارس نيز تشكيل شده است كه «26 ستاد در شهرستانها به رياست فرماندار و ‌١٨ ستاد در شيراز (جمعاً ‌٤٤ ستاد در سطح استان) مشغول فعاليت هستند.

وي افزود: ستادهاي شيراز شامل ‌٩ ستاد مربوط به شهرداري شيراز، ‌٤ ستاد مربوط به اسكان آموزش و پرورش و ‌٢ ستاد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري فارس و ‌٣ ستاد مربوط به حمل و نقل و پايانه، دانشگاه علوم پزشكي و سازمان بازرگاني مي باشند كه در ايام تعطيلات نوروزي به صورت شبانه روزي جهت ارائه خدمات به ميهمانان نوروزي فعاليت مي نمايند.به گفته وي تعداد ‌٥١ هتل و هتل آپارتمان و متل با ظرفيت بيش از ‌٤٦٠٠ تخت و ‌١٥٠ مهمانپذير با ظرفيت بيش از ‌١٠٥٠٠ «ده هزار و پانصد تخت» جمعاً به ميزان بيش از ‌١٥١٠٠ تخت آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي مي باشند.

به گفته وي بيش از ‌١٣٠٠٠ «سيزده هزار» كلاس درس در سطح استان آماده پذيرايي از ميهمانان آموزش و پرورش و ساير ميهمانان مي باشند و با توجه به اعتبار تخصيص يافته جهت تجهيز مدارس استان بيش از ‌٦٠% مدارس به فرش، يخچال و ... تجهيز گرديده اند.

دژبد همچنين مدعي شد: راه اندازي ‌٤٠ كمپينگ موقت در سطح استان(‌٢٦ شهرستان استان فارس) بصورت چادر و كانكس با ظرفيت بيش از ‌١٦ هزار چادر از ديگر اقدامات ستاد تسهيلات نوروزي در شيراز است.

بنا بر گفته وي فقط در شهر شيراز ‌٤٠ حسينيه جهت اقامت ميهمانان نوروزي در ايام اضطراري پيش بيني شده است. همچنين به منظور استفاده از ظرفيت منازل استيجاري در سطح استان جهت اقامت ميهمانان نوروزي با همكاري شهرداري شيراز، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس و مديريت اماكن نيروي انتظامي فارس و شركت هاي مجري طرح ساماندهي منازل استيجاري از جمله اقدامات اين ستاد مي باشد و تا پايان تعطيلات نوروزي در حدود ‌٣٠٠٠ واحد استيجاري جهت اقامت ميهمانان نوروزي در نظر گرفته مي شود.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن