تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805469001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال پرسپوليس دنيزلي در بندر


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال پرسپوليس دنيزلي در بندر
جام جم آنلاين: دنيزلي پس از 12 روز از آغاز كار با پرسپوليس درحالي به ديدار ملوان بندرانزلي مي‌رود كه چهار بازيكن اصلي خود به نام‌هاي علي كريمي، رضا نورمحمدي، محمد نصرتي و هادي نوروزي را در اختيار نخواهد داشت.


مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران پس از 17 روز تعطيلي از بعدازظهر پنجشنبه با برگزاري سه بازي آغاز مي‌شود.

تعطيلات ميان فصل ليگ برتر تمام شد و از فردا پنجشنبه اين مسابقات مجددا آغاز مي‌شود، با سه بازي در انزلي، تبريز و اصفهان.

پيش از آنكه اشاره‌اي داشته باشيم به ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر بدنيست گذري كنيم بر مهمترين اتفاقات در تعطيلات نيم فصل.

از وداع مجيدي تا سلام دنيزلي

مهمترين اتفاق تعطيلات نيم فصل بدون شك بازگشت مصطفي دنيزلي به فوتبال ايران و پرسپوليس است كه وداع ناگهاني فرهاد مجيدي از استقلال را تحت تاثير خود قرار داد.

آبي پوشان در نيم فصل دوم بدون كاپيتان خود به ميدان مي‌روند و از سوي ديگر پرسپوليسي‌ها خوشحال هستند كه مهدوي‌كيا را در اردوي خود دارند.

در پايان نيم فصل اول يك مربي خارجي از ليگ برتر ايران وداع كرد (ميودراگ يسيچ) و يك مربي خارجي ديگر به ليگ برتر آمد (مصطفي دنيزلي). يسيچ در تيم شهرداري تبريز جاي خود را به علي اصغر مديرروستا داد.

در نيم فصلي كه مشكلات و كاستي‌هاي مالي حرف اول بود، جابه‌جايي‌هاي خاصي در تيم‌ها به وجود نيامد و شايد بتوان از جدايي مهدوي‌كيا از داماش و حضورش در پرسپوليس به عنوان مهمترين جابه‌جايي بازيكنان در تعطيلات 17 روزه ليگ برتر ياد كرد.

داماش در نيم فصل فقط مهدوي‌كيا را از دست نداد، بلكه ابراهيم قاسمپور نيز روي نيمكت سرمربيگري اين تيم جاي خود را به مهدي تارتار داد و با شهر باران وداع كرد، او كه خود در نيمه راه نيم فصل اول جانشين مهدي دينورزاده شده بود.

ملوان بندرانزلي - پرسپوليس

پرسپوليس نيم فصل دوم ليگ برتر را با حال و هوايي متفاوت آغاز مي‌كند. همانطور كه پيش بيني مي‌شد همكاري سرخپوشان با حميد استيلي تا پايان نيم فصل نكشيد و او پيش از آغاز هفته شانزدهم ليگ برتر ناچار به جدايي شد.

استيلي رفت تا دنيزلي بازهم سرمربي سرخپوشان شود. او با ماموريت نجات پرسپوليس از بحران پس از چهار سال و نيم به جمع سرخپوشان بازگشته است.

دنيزلي پس از 12 روز از آغاز كار با پرسپوليس درحالي به ديدار ملوان بندرانزلي مي‌رود كه چهار بازيكن اصلي خود به نام‌هاي علي كريمي، رضا نورمحمدي، محمد نصرتي و هادي نوروزي را در اختيار نخواهد داشت.

يكي از اتفاقات ويژه اين بازي البته بازگشت مهدي مهدوي‌كيا به تيم پرسپوليس است، او كه تماشاگران پرسپوليس براي حضورش در تركيب اصلي تيم لحظه شماري مي‌كنند.

ملوان، حريف عصر پنجشنبه پرسپوليس اما با 15 امتياز رتبه هفدهم جدول رده بندي ليگ برتر را در اختيار دارد. براي ملواني كه فصل گذشته عنوان قهرماني جام حذفي را در رقابتي نزديك به پرسپوليس داد، ايستادن در اين جايگاه غريب است.

براي انزلي چي‌ها كه هنوز اعتقاد دارند به ناحق در ديدار فينال فصل گذشته با پرسپوليس بازنده شده‌اند، بازي عصر پنجشنبه فارغ از سه امتيازش كه مي‌تواند باعث فرار آنها از جمع فانوس بدستان شود، يك بازي انتقامي است، ديداري كه با پيروزي در آن مي‌توانند تا اندازه‌اي شكست فصل قبل را فراموش كنند.
نتيجه ديدار رفت: پرسپوليس يك - ملوان بندرانزلي يك

شهرداري تبريز - مس كرمان

اين نخستين بازي شهرداري تبريز با هدايت علي اصغر مديرروستاست. او در تعطيلات نيم فصل جانشين «ميودراگ يسيچ» شد كه با تيم شهرداري بد كار نكرده بود اما ظاهرا تندخويي و برخوردهاي بد با بازيكنان سرنوشت «لوكا بوناچيچ» را براي او رقم زده است.

شهرداري از اين هفته و آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر با هدايت مديرروستا به ميدان مي‌آيد، با هدف و انديشه رسيدن به ميانه بالاي جدول.

از قضا سرخپوشان تبريزي در اين هفته با تيمي بازي مي‌كنند كه مثل آنها نياز به سه امتياز دارد، البته براي فرار از انتهاي جدول. بايد ديد در اين ميان كداميك فاتح ميدان خواهند شد.
نتيجه ديدار رفت: مس كرمان يك - شهرداري تبريز يك

ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهرري

دو تيم ذوب آهن و راه آهن در نيم فصل اول ليگ برتر ركوردي جالب را از خود برجاي گذاشتند و از حيث كسب نتيجه تساوي با 9 و 13 مساوي سرآمد ديگر تيم‌ها بودند! اين دو تيم درحالي و هوايي متفاوت نيم فصل دوم را آغاز مي‌كنند، ذوب آهن براي رسيدن به صف مدعيان و راه آهن براي فرار از انتهاي جدول.

ذوب آهن كه هنوز درگير مشكلات مالي است با اميد به فردايي بهتر نيمه دوم ليگ را آغاز مي‌كند و مقابل تيمي مي‌ايستد كه از تساوي بيزار است. اين بازي البته تقابل دايي و ابراهيم‌زاده هم هست كه طي فصول گذشته جذاب و تماشايي بوده است.

طي چهار ديداري كه در گذشته اين دو در تيم‌هاي مختلف با هم داشته‌اند، دايي هيچ وقت بازنده نبوده است.
نتيجه ديدار رفت: راه آهن شهرري 2 - ذوب آهن اصفهان 2

صنعت نفت آبادان - داماش گيلان

صنعت نفت آبادان كه با دو پيروزي خارج از خانه مقابل نفت تهران و استقلال به اوضاع خود در جدول رده بندي ليگ برتر سروسامان داده بود، با شكست 4 بر صفر خانگي مقابل سايپاي البرز به تعطيلات نيم فصل رفت.

اين تيم در آغاز دوباره مسابقات ليگ برتر ميزبان تيم داماش گيلان است، تيمي كه از اين هفته مهدي تارتار را بالاي سر خود مي‌بيند.

صنعت نفت كه در فصل جاري فقط يكبار در ورزشگاه تختي آبادان پيروز شده، اميدوار به شكستن اين طلسم در آغاز دوباره مسابقات ليگ است. از سوي ديگر داماشي‌ها به شروعي خوب با مهدي تارتار مي‌انديشند.

بزرگترين حريف رشتي‌ها فعلا بحران مالي است كه باعث جدايي قاسمپور از اين تيم شد. آنها اميدوارند با تارتار نيم فصلي متفاوت را آغاز كنند.
نتيجه ديدار رفت: داماش گيلان صفر - صنعت نفت آبادان صفر

نفت تهران - فجر شهيد سپاسي شيراز

شگفتي ساز نيم فصل نخست مسابقات ليگ برتر در آغاز نيم فصل دوم اين رقابت‌ها عصر جمعه در خانه ميزبان فجرسپاسي شيراز است.

براي تيمي كه مي‌خواهد عنوان شگفتي سازي را براي خود حفظ كند و نيم نگاهي هم به سهميه ليگ قهرمانان آسيا دارد، كليه امتيازات ديدارهاي نيم فصل دوم ليگ از اهميت زيادي برخوردار است، به ويژه امتيازات ديدارهاي خانگي كه يكي از آنها همين بازي با فجرسپاسي است.

زردپوشان شيرازي اما درشرايطي كاملا متفاوت با تيم نفت تهران به مصاف اين تيم مي‌روند. اين تيم كه تنها چهار امتياز با انتهاي جدول فاصله دارد مادامي كه از زير سايه قعرنشينان جدا نشود، هر بازي برايش حكم فينال را خواهد داشت حتي اگر آن بازي يك مسابقه خارج از خانه با تيم سوم جدول باشد.
نتيجه ديدار رفت: فجرسپاسي شيراز صفر - نفت تهران صفر

شاهين بوشهر - فولادخوزستان

شاهيني‌هاي بوشهر يك هفته پس از راهيابي به ديدار نهايي جام حذفي در آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر در خانه با فولادخوزستان بازي كند.

شاهين اين روزها تيمي متفاوت از نيم فصل دوم است كه به مانند تمام تيم‌هاي فيروز كريمي باتدبير بازي مي‌‎كند.

اين تيم 20 امتيازي كه يك پله از فولاد 21 امتيازي در جدول پايين‌تر ايستاده است، با انديشه پيروزي به مصاف ميهمان خوزستاني مي‌رود تا جايگاه خود را ارتقا دهد.

از سوي ديگر تيم مجيد جلالي با استراحت كافي به بوشهر خواهد رفت با هدفي تقريبا مشابه ميزبان بوشهري. در شرايط فعلي تنها تفاوت دو تيم بهره برداري تيم بوشهري از امتياز ميزباني و البته حمايت تماشاگران است.
نتيجه ديدار رفت: فولادخوزستان صفر - شاهين بوشهر صفر

صباي قم - تراكتورسازي تبريز

شايد تا قبل از آغاز ليگ برتر كسي حرف‌هاي عبدالله ويسي را باور نمي‌كرد. شايد كسي باور نمي‌كرد توانايي تيم او را و اينكه مي‌گفت به تيم‌هاي امير قلعه نويي نباخته و نمي‌بازد اما او همه پيش بيني‌ها را باطل كرد و نتايجي گرفت كه همه را متعجب كرد.

شروع بازي‌هاي خوب تيم ويسي با برتري 3 بر 2 اين تيم مقابل تراكتورسازي در تبريز بود، آنجائيكه تيم ويسي در ورزشگاه خالي از تماشاگر يادگار امام (ره) تبريز تيم قلعه نويي را برد.

سرخپوشان تبريزي با انديشه جبران آن ناكامي و البته ماندن در بالاي جدول روز جمعه در قم مقابل سپيد و مشكي پوشان قرار مي‌گيرند.بايد ديد اين بار كداميك از مربيان خوب نيم فصل اول ليگ برنده از زمين خارج مي‌شوند، قلعه نويي يا ويسي.
نتيجه ديدار رفت: تراكتورسازي تبريز 2 - صباي قم 3

استقلال - سپاهان اصفهان

بدون شك حساس ترين ديدار هفته اول از نيم فصل دوم ليگ برتر همين بازي استقلال و سپاهان است. اين دو تيم كه طي فصول گذشته رقابتي نزديك باهم در صدر جدول داشته‌اند، در هفته‌هاي پاياني نيم فصل اول همسايه هم در جدول رده بندي شدند، استقلال در صدر جدول و سپاهان در رده دوم. اين بازي نه تنها براي استقلال و سپاهان بلكه براي ديگر تيم‌هاي بالاي جدول كه چشم به رتبه نخست دارند.

استقلال اين بازي را درحالي برگزار خواهد كرد كه فرهاد مجيدي را در اختيار نخواهد داشت. او كه در نيم فصل نقشي بسزا در صدرنشيني استقلال داشت با رفتن به تيم الغرافه قطر مظلومي و شاگردانش را در جاده دشوار قهرماني تنها گذاشت.

حالا مظلومي مانده و تيمي پرستاره كه پرنورترين ستاره‌اش رفته است. در اين شرايط تمام اميد مظلومي به جباري است، او كه در بازي نيمه نهايي جام حذفي ثابت كرد مي‌تواند انتظارات را برآورده كند.

آبي پوشان درحالي مقابل سپاهان، نزديك‌ترين تعقيب كننده خود در جدول رده بندي قرار مي گيرند كه آندرانيك تيموريان را به علت مصدوميت و كيانوش رحمتي را به علت مصدوميت در اختيار نخواهند داشت.

بحران استقلال تنها در پست هافبك دفاعي خلاصه نمي‌شود، اين تيم بازيكناني چون محسن يوسفي، خسرو حيدري و ميلاد ميداودي را نيز دارد كه هنوز حضورشان در بازي روز جمعه قطعي نيست.

در مقابل تيم سپاهان نيز بدون مهره‌هاي تاثيرگذاري چون سيدجلال حسيني، احمد جمشيديان و «ميلوراد يانوش» به تهران و ورزشگاه آزادي خواهد آمد تا فاصله خود با صدرنشين را به حداقل برساند.

با اين شرايط پيش بيني اينكه برنده دوئل پرويز مظلومي و «زلاتكو كرانچار» كداميك خواهند بود، قدري دشوار به نظر مي‌رسد.
نتيجه ديدار رفت: سپاهان اصفهان يك - استقلال يك

برنامه ديدارهاي هفته هجدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور به شرح زير است:

پنجشنبه - 15/10/90

ملوان بندرانزلي - پرسپوليس، ساعت 15، ورزشگاه تختي بندرانزلي
شهرداري تبريز - مس كرمان، ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
ذوب آهن اصفهان - راه آهن شهرري، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر

جمعه - 16/10/90

صنعت نفت آبادان - داماش گيلان، ساعت 15، ورزشگاه تختي آبادان
نفت تهران - فجر شهيد سپاسي شيراز، ساعت 15، ورزشگاه دستگردي تهران
شاهين بوشهر - فولادخوزستان، ساعت 15، ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر
مس سرچشمه - سايپاي البرز، ساعت 15، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان
صباي قم - تراكتورسازي تبريز، ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
استقلال - سپاهان اصفهان، ساعت 16:15، ورزشگاه آزادي تهران

جدول رده بندي ليگ برتر:
1- استقلال 36 امتياز
2- سپاهان اصفهان 30 امتياز - تفاضل گل 11+
3- نفت تهران 30 امتياز - تفاضل گل 6+
4- تراكتورسازي تبريز 29 امتياز - تفاضل گل 8+
5- صباي قم 29 امتياز - تفاضل گل 4+
6- ذوب آهن اصفهان 24 امتياز
7- داماش گيلان 23 امتياز - تفاضل گل 1-
8- صنعت نفت آبادان 23 امتياز - تفاضل گل 2-
9- پرسپوليس 22 امتياز
10- سايپاي البرز 21 امتياز - تفاضل گل 2+
11- فولاد خوزستان 21 امتياز - تفاضل گل 4-
12- شاهين بوشهر 20 امتياز - تفاضل گل صفر
13- شهرداري تبريز 20 امتياز - تفاضل گل 4-
14- راه آهن شهرري 16 امتياز - تفاضل گل 4-
15- فجرسپاسي شيراز 16 امتياز - تفاضل گل 6-
16- مس كرمان 16 امتياز - تفاضل گل 6-
17- ملوان بندرانزلي 15 امتياز
18- مس سرچشمه 12 امتياز (مهر)

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن