تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با امضا تفاهم‌نامه؛بنياد فارابي و آموزش‌وپروش به حمايت از سينماي كودك متعهد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با امضا تفاهم‌نامه؛بنياد فارابي و آموزش‌وپروش به حمايت از سينماي كودك متعهد شدند
بنياد فارابي و آموزش‌وپروش به حمايت از سينماي كودك متعهد شدند
تفاهم‌نامه بنياد سينمايي فارابي و وزارت آموزش و پرورش در راستاي حمايت از اكران فيلم‌هاي كودك و نوجوان در اولين گردهمايي "سينما - مدرسه" امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضاء تفاهم‌نامه ميان بنياد سينمايي فارابي و وزارت آموزش و پرورش در اولين گردهمايي "سينما - مدرسه" با حضور احمد ميرعلايي؛ مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و حميدرضا كفاش؛ معاون آموزش و تكنولوژي وزارت آموزش و پرورش و دبير جشنواره رشد، عصر روزگذشته (13 دي‌ماه) در بنياد فارابي برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم سعيد هاشمي مجري طرح اكران فيلم‌هاي كودك و نوجوان گفت: يك سال است با گروهي 10 نفره و با همكاري آقايان كفاش و ميرعلايي پيگير اكران گسترده فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان هستيم. در همين راستا با مسئولان اين حوزه و استان‌ها صحبت كرديم تا به اين امكان دست پيدا كنيم كه فيلم‌هاي كودك و نوجوان را به صورت گسترده اكران كنيم.

وي افزود: در همين راستا شورايي تشكيل شد تا امكان اكران براي آثار سينمايي را بوجود آورد. در نظر داريم 47 سينما در تهران و شهرستان‌ها را درگير اكران فيلم‌ها كنيم تا بتوانيم در اين راستا قدمي برداريم.

در ادامه پس از پخش نماهنگي از گفت‌وگو با بچه‌ها، مديران و معلمان آموزش و پرورش در ارتباط با آشنايي با سينما حميدرضا كفاش عنوان كرد در روزهاي گذشته قطعا خبر رونمايي سند ملي آموزش و پرورش را شنيده‌ايد. كتاب درسي تاكنون به عنوان تنها رسانه آموزشي مطرح بوده‌است و ساير رسانه‌ها نيز يا مطرح نبوده و يا اگر اين امكان را داشته‌اند مدير و معلم موظف نبودند از آن استفاده كنند اما با ابلاغ سند ملي آموزش و پرورش ما موظف به توليد بسته آموزشي هستيم.

دبير جشنواره رشد افزود: در حال حاضر كتاب علوم اول ابتدايي با فيلم در مدارس عرضه شده‌است. راهنماي برنامه، بسته آموزشي به جاي كتاب پيشنهاد مي‌دهد. با انجام اين كار قطعا در آينده دوره خوبي در آموزش و پرورش خواهيم داشت و فيلم‌ها جاي خود را در ميان مدارس باز مي‌كنند. براي رسيدن به اين هدف امكاناتي در اختيار داريم.

كفاش بيان كرد: نگاه ما در آموزش و پرورش به فيلم يك نگاه آموزشي - تربيتي است. وقتي متولي جشنواره رشد هستيم معتقديم رسانه سينما مي‌تواند معجزه كند اگر به كمك ما بيايد كار معلم را راحت مي‌كنيم. ما در ارتباط با ساخت و توليد فيلم قطعا شما را كمك مي‌كنيم بانك اطلاعاتي ما براي حضور فيلمسازان در حال تكميل است. در اين راستا ما نياز به هنرمندان متخصص داريم.

معاون آموزش و تكنولوژي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نقش و جايگاه سينماي كودك براي ما اهميت زيادي دارد زيرا دو گونه از مخاطب كه عده‌اي از آنها خانواده‌ها هستند و بخشي ديگر كودكان را درگير خود مي‌كند.

كفاش افزود: كميته صدور حمايت از فيلم‌ها در مجموعه آموزش و پرورش قرار دارد. از كانون تهيه‌كنندگان در اين كميته حضور دارند آنها مجوز صادر مي‌كنند تا فيلم‌هايي براي مدارس به نمايش درآيد. بدانيد براي ديدن آثار سينماي كودك و نوجوان هر كاري از دستمان برآيد انجام مي‌دهيم.

وي عنوان كرد: جشواره رشد نگاه علمي و آموزشي به فيلم‌ها دارد. بر همين اساس هم در جشنواره رشد تجديدنظر كرده و نوع نگاهمان را به سمت رسانه آموزشي و بسته آموزشي ببريم.

در ادامه اين مراسم با حضور كفاش، ميرعلايي، احمد نجفي و مدير اجرايي جشنواره كودك، از مديران كاروان‌هاي شادي بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر تقدير به عمل آمد. همچنين نماهنگي از حضور اين كاروان‌ها در شهرستان‌ها به نمايش درآمد.

احمد ميرعلايي؛ مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان در ادامه افزود: قشر سينمارو كساني نيستند كه در حال حاضر به سينما مي‌آيد البته بايد از آنها نيز تشكر كرد. در نظر داريم سمينارهايي در ارتباط با اين موضوع كه چرا سينماهاي ما فروش ندارند برگزار كنيم.

وي بيان كرد: در راستاي اين تفاهمإنامه سانس‌هاي صبح و ساعاتي از بعدازظهر سالن‌هاي سينمايي را اختصاص به نمايش آثار كودك دهيم. همچنين در اصفهان پايگاه توليد فيلم‌هاي كودك و نوجوان را ايجاد خواهيم كرد.

ميرعلايي افزود: ما مي‌خواهيم از سينما در راستاي صحبت‌هاي مقام معظم رهبري كه عنوان كرده‌است كليد توسعه كشور سينماست استفاده كنيم. هيچكدام از فعاليت‌هاي "سينما - مدرسه" دور از فعاليت‌هاي اداره نظارت و ارزشيابي ارشاد نيست اميدواريم بتوانيم در اين راستا با افراد زيادي همكاري كنيم و شما نيز بايد از اين حركت حمايت كنيد.

وي در پايان گفت: شهرداري دو سال است كه زنگ سينما را به راه انداخته اما امسال قطعا منسجم تر اين كار را دنبال مي‌كنيم. مي‌خواهيم با كمك تهيه‌كنندگان اكران سيار براي مناطقي كه دسترسي به سينما ندارند برگزار كنيم. يكي از حاميان اصلي اين طرح صدا و سيما است كه همكاري خود را پيش از اين اعلام كرده است.

در پايان اين مراسم تفاهم‌نامه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و معاون آموزش و تكنولوژي وزارت آموزش و پرورش به امضا رسيد و هنرمندان و مسئولان حاضر در اين مراسم تابلو لوگو سينما - مدرسه را امضا كردند.

حاشيه‌ها:

- فرشته طائرپور يكي از تهيه‌كنندگان سينماي كودك و نوجوان در ابتداي اين مراسم حضور داشت ولي قبل از شروع رسمي، سالن را ترك كرد.

- در پايان هنرمندان اين مراسم و مسئولان با تابلو لوگو سينما - مدرسه عكس يادگاري انداختند.

- پس از اتمام اين مراسم موضوع انحلال خانه سينما يكي از اصلي‌ترين محورهاي گپ و گفت غيررسمي خبرنگاران با مسئولان سينمايي حاضر در اين مراسم بود.

- در اين مراسم شفيع آقامحمديان، ابراهيم فروزش، محمدعلي طالبي، پوران درخشنده، داريوش بابائيان، عبدالله عليخاني، احمد ميرعلايي، حميدرضا كفاش و... حضور داشتند.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن