تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805293205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايد از طرح بنگاههاي زودبازده براي كاهش بيكاري در كشور استفاده كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بايد از طرح بنگاههاي زودبازده براي كاهش بيكاري در كشور استفاده كنيم
رييس جمهور گفت: كميته امداد بيشترين تلاش و كوشش را در جهت ايجاد اشتغال با كمترين هزينه و سرمايه گذاري و بيشترين بازده را داشته است و به فضل الهي دولت در پشت كار است و از فعاليت هاي اين چنيني حمايت مي كند.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، محمود احمدي نژاد صبح امروز در جشنواره ملي كارآفرينان برتر كميته امداد امام خميني (ره) كه در سالن همايش هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، با اشاره به تعداد نيروهاي فعال موجود در بازار كشور كه شغلي براي آنها وجود ندارد، گفت: امروز طبق آمار بيش از دو ميليون نيروي آماده كار داريم كه فرصت شغلي مناسب در اختيار آنها قرار ندارد.

وي افزود: در كنار اين سالانه حدود يك ميليون نفر نيز به اين تعداد اضافه مي شود و معناي آن اين است كه اگر ما بخواهيم بيكاري را در سطح پاييني نگهداريم، بايد سالانه يك ميليون شغل ايجاد كنيم.

رييس جمهور ادامه داد: روشن است كه براي ايجاد شغل، زير ساختهاي مناسب اقتصادي از قبيل انرژي، نيروي برق، راه هاي ارتباطي و غيره مورد نياز است اما نبايد نقش سرمايه و نيروي كارآفرين را فراموش كنيم. چرا كه كارآفرينان هستند كه مي توانند استعدادها را شناسايي و آنها را براي حضور در عرصه هاي مختلف اقتصادي فعال كنند.

احمدي نژاد گفت: اگر ما بخواهيم براي تمام افراد آماده به كار در كارخانجات و صنايع بزرگ شغل ايجاد كنيم بايد به ازاي هر نفر نزديك به يكصد ميليون تومان سرمايه گذاري كنيم كه براي ايجاد دو ميليون شغل منابع مورد نياز به بيش از 200 هزار ميليارد تومان مي رسد.

وي افزود: چنين كاري نه تنها مشكل و بسيار دور از دسترس است بلكه سبب مي شود تا تمام نيروهاي فعال يك كشور در كارخانجات و واحدهاي بزرگ كشاورزي به صورت كارگر مشغول به كار بوده و تنها عده خاصي كارفرماي اين تعداد از نيروهاي عظيم كشور باشند.

رييس جمهور تصريح كرد: در كنار اين وابستگي بيش از اندازه اقتصاد كشور به بازارهاي صادراتي يكي ديگر از معايب دنبال كردن چنين روشي در توسعه اقتصادي كشور است.

احمدي نژاد اظهار داشت: همانگونه كه در مورد كشورهاي سرمايه داري غربي مشاهده كرديم دنبال كردن چنين روندي سبب متصل شدن تمام كشورها به صورت يك حلقه زنجير به يكديگر مي شود كه هر جا اين زنجيره دچار اختلال و يا مشكلي شود، باعث درگير شدن تمام كشورها در اين مشكل خواهد شد و مردم در نقاط مختلف دنيا تبعات تصميماتي را خواهند پرداخت كه در آن دخالتي نداشتند.

وي افزود: ما بايد الگوي توسعه و بنگاه هاي خود را مورد تجديد نظر قرار دهيم و تصور نكنيم كه تنها راه پيشرفت و توسعه فعاليت تعداد معدودي از سرمايه داران بزرگ است.

رييس جمهور ادامه داد: پس ما بايد طيفي از فعاليت هاي اقتصادي را طراحي كرده و براي كاهش نرخ بيكاري به سراغ بنگاه هاي كوچك زود بازده برويم.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: كميته امداد امام خميني (ره) توانسته است با هزينه اي بين 2 تا 10 ميليون براي هر شغل 500 هزار نفر از نيروهاي فعال كشور را وارد چرخه اقتصادي كشور كند.

وي در ادامه با اشاره به توانايي هاي بنگاه هاي زود بازده در ايجاد شغل گفت: با تلاش هاي صورت گرفته در شوراي عالي كار با اختصاص هزينه اي معادل 15 تا 17 ميليون تومان، طي سه سال گذشته به هر شغل نزديك به يك ميليون نفر از تعداد بيكاران كشور كاسته شده است كه اين مسئله يك دستاورد بسيار بزرگ براي كشور محسوب مي شود.

احمدي نژاد با اشاره به ظرفيت ها و توانمندي هاي بنگاه هاي كوچك زود بازده، اضافه كرد: زمان راه اندازي يك بنگاه كوچك زودبازده بين 6 ماه تا 2 سال به طول مي انجامد در حالي كه راه اندازي يك بنگاه بزرگ اقتصادي نزديك به 6 تا 7 سال به طول مي انجامد از همين رو ما بايد در كنار بنگاه هاي بزرگ بنگاه هاي كوچك را ايجاد كرده و ساير حلقه هاي اقتصادي را تكميل كنيم.

وي افزود: اگر توان خود را بر روي بنگاه هاي زودبازده متمركز كنيم نه تنها 10 برابر ساير سرمايه گذاري ها اشتغال ايجاد مي كنيم بلكه سبب توسعه بازار داخلي كشور و همچنين ساير حلقه هاي اقتصادي مي شويم.

رييس جمهور ادامه داد: امروز بحث بنگاه هاي زودبازده بحث بسيار جدي و مهمي است و خيلي از كشورها خواستار به كار گيري تجربيات ما در عرصه بنگاه هاي زودبازده هستند.

وي افزود: در كنار اين ما بايد به كارآفرينان نيز توجه ويژه داشته باشيم. چرا كه كارآفريني يك هنر خاص در استفاده از ظرفيت هاي كشور است و اين خصيصه از گذشته در ملت ما وجود داشته و در متن فعاليت هاي اقتصادي ما قرار دارد.

وي افزود: متاسفانه ارتباط ما با گذشته و متن فعاليت هاي اقتصادي كشور قطع شده اند ولي هم اكنون با تلاش بسياري از دوستان شاهد هستيم كه امروزه دوباره اين شور و نشاط در حال ظهور دوباره در فعاليت هاي اقتصادي كشور است.

رييس جمهور ادامه داد: البته عده اي با فعاليت بنگاه هاي زودبازده در داخل كشور مخالف هستند و معتقدند بخش زيادي از اعتبارات اختصاص يافته به اين بخش صرف ساير بخش هاي اقتصادي مي شود. اين در حالي است كه از مجموع 200 هزار ميليارد تومان اعتبارات اختصاص يافته به اقتصاد كشور از سوي بانك ها تنها 15 هزار ميليارد تومان آن به بنگاه هاي زودبازده پرداخت شده است كه اين بنگاه ها نيز كمترين ميزان تاخير در پرداخت ديون خود را دارند كه نسبت به ساير فعاليت هاي اقتصادي بسياري مناسب است.

وي افزود: طرح بنگاه هاي زودبازده طرح بسيار عالمانه اي است كه بايد آن را ادامه بدهيم و از آن براي كاهش بيكاري در كشور استفاده كنيم.

احمدي نژاد در خاتمه با تشكر از كميته امداد امام خميني براي توسعه فعاليت هاي خود در جهت ايجاد اشتغال، گفت:طبق آمار و گزارش هايي كه از سوي بانك ها در شهرستان ها و استان هاي مختلف به دست ما رسيده است، كميته امداد بيشترين تلاش و كوشش را در جهت ايجاد اشتغال با كمترين هزينه و سرمايه گذاري و بيشترين بازده را داشته است و به فضل الهي دولت در پشت كار است و از فعاليت هاي اين چنيني حمايت مي كند.

در اين مراسم علاوه بر رييس جمهور، رييس كميته امداد حضرت امام خميني (ره) و همچنين نماينده مقام معظم رهبري در كميته امداد حضرت امام خميني (ره) به ارايه گزارشي در زمينه فعاليت هاي صورت گرفته در كميته امداد به منظور اشتغال زايي پرداختند و همچنين از تعدادي از برترين فعالان كميته امداد حضرت امام خميني (ره) در عرصه كارآفريني تجليل شد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن