تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815719580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/ميرهادي استاد دانشگاه شوراي كتاب كودك است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/ميرهادي استاد دانشگاه "شوراي كتاب كودك" است
نوش‌آفرين انصاري در مراسم تجليل از توران ميرهادي وي را از بزرگترين افتخارات شوراي كتاب كودك و استاد اين شورا ناميد؛ مركزي كه همواره نقش دانشگاه را براي ادبيات كودك داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجليل از توران ميرهادي پيشكسوت ادبيات كودك و نوجوان و يكي از موسسان شوراي كتاب كودك با حضور نوش‌آفرين انصاري، سيد احمدعلوي، منصور وصالي، محمد رضا بتو معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يك و جمعي از نويسندگان و پژوهشگران عصر ديروز برگزار شد.

مدير مركز علوم و ستاره‌شناسي در ابتداي وي را بانوي فرهنگ ايراني خواند كه بيش از 6 دهه از زندگي خود را براي ارتقاي فرهنگي كودكان و نوجوانان ايراني صرف كرده است.

سيد احمد علوي گفت: ميرهادي مهمترين طرحهاي آموزشي مبتني بر پرورش ذهن را با عزمي جزم پيش برده است و فرهنگنامه كودكان و نوجوانان اثر بزرگي است كه ازخود به جا گذاشته است.

وي ادامه داد: نگاه ميرهادي نگاهي جامع به ايران و فرهنگ ايراني است و از همين روست كه وي نقشي سازنده در خودشناسي و هويت‌يابي كشور داشته باشد.

مدير مركز علوم و ستاره شناسي‌ افزود: تربيت بيش از 250 استاد و كارشناس در رشته‌هاي مختلف هنري از افتخارات بانو ميرهادي است.

جستجو، خواندن و دست يافتن از خصوصيات ميرهادي است

در ادامه جلسه نوش‌آفرين انصاري از همكاران و دوستان قديمي توران ميرهادي در مورد وي به صحبت پرداخت و گفت: گروهي از ما سال‌هاست كه در خدمت ميرهادي هستيم و از وي در دانشگاهي به نام شوراي كتاب كودك بسيار آموخته‌ايم.

وي ادامه داد: انتخاب موضوع براي صحبت امروز آسان نبود اما سالها است كه از خانم ميرهادي مي‌شنوم كه من يك دانشجوي تمام وقت هستم و مي‌خواهم بر اساس همين جمله ايشان صحبت كنم.

انصاري افزود: "من" خانم ميرهادي يك "من"، "ما" شده و يك "ما" ي "من" شده است و اين "من" هميشه مخاطب دارد؛ اعم از اينكه مخاطب بيروني آن را احساس كند يا خير.

عضو شوراي كتاب كودك افزود: ما بايد آثار ميرهادي را به دقت بخوانيم و از وي بخواهيم روايت شفاهي زندگي خود را كه چند ماهي است متوقف كرده‌اند ادامه دهند البته اين وظيفه همه ما است كه با مطالعه خلاق "من" خانم ميرهادي را بشناسيم.

انصاري جستجو، خواندن و دست يافتن را از ديگر خصوصيات ميرهادي خواند و گفت: وي خود را در دسترس آماج اطلاعات قرار مي دهند و تمام وقت به آموزش و علم فكر مي كنند.

در ادامه برنامه معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يك گفت: خدا را شاكريم كه توانستيم نكوداشت خدمات فرهنگي توران ميرهادي را برگزار كنيم.

محمدرضا بتو افزود: خلاء برگزاري چنين برنامه‌هايي سالهاست كه در كشورما حس مي شود، بايد در زمان حيات فرهيختگان به ياد آنها بود و در زمان حيات بزرگواران از حيات علمي و فرهنگي آنان تجليل كنيم.

بزرگترين بزرگداشت براي هر فرد ديدن نتايج و تاثير كارش در جامعه است

دكتر منصور وصالي از همكاران خانم ميرهادي در بخش نجوم فرهنگنامه در ادامه برنامه به سخنراني پرداخت و گفت: بزرگترين بزرگداشت براي هر فرد ديدن نتايج و تاثير كارش در جامعه است و شايد تنها جمعيتي كه براي بزرگداشت خانم ميرهادي آمده‌اند براي نشان دادن تاثير ايشان بر جامعه كافي باشد.

وي افزود: نجوم حوزه‌اي از علم است كه در فرهنگنامه جزو رشته‌هايي است كه مورد توجه قرار مي گيرد و ويژگي خاصي كه دارد اين است كه مي‌تواند در غالب يك امر عمومي ارائه شود.

نويسنده مجله نجوم گفت: به دليل اينكه اين فرصت در اختيار من گذاشته شد تا در بخش نجوم با فرهنگنامه همكاري كنم بسيار خوشحال هستم. نزديك به 101 مقاله را براي بخش نجوم فرهنگنامه پيش‌بيني كرده‌ايم كه تا به حال 38 مقاله چاپ شده‌اند.

وي با بيان اينكه لحن فرهنگنامه‌اي با لحن روزنامه‌نگاري فرق دارد گفت: فرهنگنامه ويژگي‌هاي خاصي دارد كه بايد در آن يك چارچوب كلي براي هر مدخل در نظر بگيريم.

مسئول بخش نجوم فرهنگنامه كودكان خاطر نشان كرد: اميدوارم فرهنگنامه توانسته باشد افرادي را تربيت كند كه بتوانند 30 سال بعد را ببينند همانطور كه خانم ميرهادي در گذشته به آينده توجه داشتند.

در ادمه اين مراسم هدايايي به خانم مير‌هادي اهدا شد و حاضران به رصد آسمان شب در مركز علوم و فنون ستاره‌شناسي پرداختند.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن