تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810515661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وبلاگ سياست شيطان چرا مردم از احمدي نژاد استقبال مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وبلاگ "سياست شيطان "چرا مردم از "احمدي نژاد " استقبال مي‌كنند
خبرگزاري فارس: استقبال پرشور و كم نظير مردم از هيأت دولت در استان‌هاي مختلف، دليل بارزي از رضايت مردم از اين سفرها بوده و نتيجه همذات پنداري مردم با شخص رييس جمهور است.


به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، نويسنده وبلاگ "سياست شيطان "، مطلبي را با عنوان "چرا مردم از "احمدي نژاد " استقبال مي‌كنند " در يكي از پست‌هاي وبلاگ خود منتشر كرده است.
برپايه اين گزارش در بخشي از اين مطلب آمده است:

استقبال پرشور و كم نظير مردم از هيأت دولت در استان‌هاي مختلف، دليل بارزي از رضايت مردم از اين سفرها بوده و نتيجه همذات پنداري مردم با شخص رييس جمهور است.
از همان هنگام كه محمود احمدي نژاد قدم به ساختمان شهرداري در خيابان بهشت نهاد، كوشيد رويكرد رجايي را "معيار " قرار داده و غبار اسطوره را از دولت سال‌هاي آغازين انقلاب بزدايد و آن را به محك تجربه بيازمايد. از اين رو، ارتباط مستقيم با مردم را در اولويت برنامه‌هاي كاري خود گذارد تا از اين رهگذر در مقام شهردار بزرگ‌ترين شهر كشور در جريان مشكلات آحاد جامعه قرار گيرد و گره‌اي از كلاف سردرگم مشكلات ملت بگشايد.
احمدي نژاد همين رويكرد را پس از ورود به نهاد رياست جمهوري در ابعاد كلان‌تري در پيش گرفت و با تأكيد بر لزوم ايجاد تحولي بزرگ در سيستم، عزم به شكستن فاصله به وجود آمده بين مديران و مردم در استان‌ها جزم نمود و اقدام به ابتكار "سفرهاي استاني هيأت دولت " و حضور مستقيم در جمع مردم و برخورد چهره به چهره با آنها كه در دولت‌هاي گذشته كمتر به آن بهايي داده مي‌شد، نمود.
اگرچه پيش از اين نيز شاهد حضور رؤساي جمهور در استان‌ها و شهرستان‌هاي كشور بوده‌ايم اما تفاوت سفرهاي استاني دولت نهم در ريشه ماهوي آن نهفته است چه، سفر رؤساي جمهور گذشته در استان‌ها به بازديد از چند پروژه و افتتاح آنها خلاصه مي‌شده و عموماً سفرهايي " تشريفاتي " بوده حال اينكه سفرهاي دولت نهم با حضور هيأت وزيران و معاونين رييس جمهور و تشكيل شوراي اداري استان و نيز بازديد هر يك از وزراء از امور مرتبط با وزارتخانه متبوع حتي در دورافتاده‌ترين بخش و روستا، سفرهايي "كاري " هستند كه به منظور حل مشكلات مردم صورت مي‌گيرد.
به تعبير دقيق‌تر، تمركز زدايي از محدوده پايتخت و حضور در استان‌ها و مناطق دوردست و محروم كشور اين دلگرمي را در بين آحاد ملت به وجود آورده كه دولت تمام توان و انرژي خود را براي رفع محروميت‌ها به كار بسته و در حال خدمت‌رساني به مردم است و بي شك استقبال پرشور و كم نظير مردم از هيأت دولت در استان‌هاي مختلف از يكسو دليلي بارز از رضايت مردم از اين سفرها بوده و از سوي ديگر، نتيجه همذات پنداري مردم با شخص رييس جمهور است.
در واقع اگر در گذشته رييس جمهور از طريق نامه‌هاي مسئولين استان‌ها، با مشكلات مردم آشنا مي‌شد امروز هيأت دولت خود به صورت مستقيم وارد كار شده و مشكلات را از زبان خود مردم مي‌شنود. اين نگرش حاصل منطق باور احمدي نژاد مبني بر لزوم آشنايي نزديك با درد و رنج مردم سراسر كشور و دوري از مركز محوري و مركز نشيني (ويلانشيني) كه نتيجه نظام حجيم بوروكراتيك است، مي‌باشد.
بايد اذعان داشت كه سياست‌هاي دولت‌هاي پيشين در راستاي توسعه اقتصادي و سپس توسعه سياسي، تنها به حجيم سازي و مركزگرايي دستگاه بوروكراتيك كشور منتهي شد و دولت نهم كوشيد از طريق سفرهاي استاني و حضور در قلمروهاي شهري و روستايي، علاوه بر نظارت بر چگونگي روند تصميمات در قامت عالي‌ترين مقام اجرايي كشور به مبارزه با دستگاه ناكارآمد بوروكراسي برخيزد.
در همين راستا حضور رييس جمهور و هيأت دولت به همراه ديگر مسئولان استاني و محلي در اقصي نقاط كشور، مردم اين حوزه‌ها راكه به واسطه محروميت‌هاي فرهنگي و سياسي از بسياري از حقوق اساسي خود محروم مانده بودند، از حاشيه به متن آورد.
مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي نيز با ارائه گزارشي از سوي سه دفتر تخصصي اين مركز شامل دفاتر مطالعات برنامه و بودجه، اقتصادي و سياسي ضمن بررسي پيآمدهاي سياسي و اقتصادي سفرهاي استاني رييس جمهور با تأكيد بر استان‌هاي خراسان جنوبي، ايلام و سيستان و بلوچستان تصريح كرد كه " از مجموع مصوبات هيأت دولت در سفرهاي استاني، 78 درصد به طرح‌هاي عمراني در حوزه‌هاي توليد، مسكن، سدهاي استاني، برق، تأمين آب آشاميدني شهرها و روستاها، توسعه خطوط راه‌آهن و راه‌‌هاي جاده‌اي، احداث و تكميل بيمارستان‌ها، ايجاد مراكز فني و حرفه‌اي، احداث مدارس، گسترش دامنه پوشش برنامه‌هاي تلويزيوني براي روستاهاي داراي برق، گاز رساني، نصب تأسيسات آب شيرين‌كن، احداث سيل‌بند، كانال‌هاي آب ‌رساني و دفع آب‌هاي سطحي براي جلوگيري از سيل و امثال اين‌ها بوده است كه در مجموع مورد تأييد مي‌باشند "
مركز پژوهش‌هاي مجلس همچنين با تشريح پيآمدهاي مثبت اين سفرها خاطرنشان ساخت كه " رييس جمهور با سفرهاي استاني خود سلسله مراتب و فاصله طولاني از روستا تا رييس جمهور را شكسته و مسائل را نه از اتاق رييس جمهور در مركز بلكه با حضور در صحنه شاهد شده است و به همين دليل اين سفرها از يك سو سبب تقويت "حس همبستگي ملي " شده و از سوي ديگر حل مشكلات كهنه استان‌ها را به مدد حضور همه تصميم‌گيران اصلي كشور امكان پذير ساخته است. "
دور دوم سفرهاي استاني رييس جمهور و استقبال فزون‌تر از نمونه اول آن، شاهد ديگري از "خدمتگزاري " دولت عدالت محور و رضايتمندي شهروندان محسوب مي‌شود. دولت نهم در اين مسير با تحمل موج روزافزون تخريب‌ها و سياه‌نمايي‌ها بدون توجه به فرارسيدن عمر دولت، با همان شور و شوق پيشين، در مسير تحقق هرچه بيشتر عدالت و عمران و سازندگي كشور گام برداشت و وجهه همت خويش را بر اجراي عدالت و اصلاح نظام تصميم‌گيري كشور استوار ساخت و توانست سفرهاي استاني را به عنوان الگوي "مديريت مردمي " مطرح نمايد.
بر همين مبنا، مقام معظم رهبري با ستايش از روحيه پركاري و خستگي ناپذيري دولت فرمودند: " اين دولت انصافاً دولت ‌پركار و در بعضي از خصوصيات نمونه است. اين كه به همه شهرها مي‌روند، اين خيلي براي من مهم است؛ خيلي براي من جالب است. رييس‌جمهور، وزير و مديران ارشد اجرايي كشور به شهرهاي مختلف مي‌روند. اين رفتن به شهرها خيلي تأثير دارد. بعضي مي‌‌گويند آقا ما گزارش‌ها را كه مي‌ خوانيم، نه، گزارش خواندن فرق مي‌كند با رفتن. شايد بيش از اغلب مديرها براي من گزارش مي‌آيد. وقتي انسان مي‌رود به يك شهري، مي‌رود به يك استاني، مي‌نشيند با يك مردمي، مي‌نشيند با يك مجموعه جواني، مي‌بيند گزارش‌ها با آنچه كه واقعيت است، تفاوت‌هايي دارد. انسان آنچه كه مي‌بيند و مي‌‌شنود، از گزارش خيلي با ارزش‌تر است. اين كار را امروز دولت دارد مي‌كند. به همه جاي كشور سفر مي‌كند. "
رهبر معظم انقلاب در آخرين اظهارات خود درباره سفرهاي استاني در جمع اعضاي هيأت دولت، از سفرهاي استاني به عنوان "اولين امتياز مثبت دولت نهم " ياد كردند و فرمودند: "با اين كه سه سال از عمر اين دولت گذشته، انسان احساس مي‌كند كه تحرك و نشاط و فعاليت و اقدام در اين دولت محسوس است - يعني كاهش پيدا نكرده؛ افت پيدا نكرده - اين خيلي چيز با ارزشي است. در خدمت به مردم جديت وجود دارد. رفتن به شهرها، رفتن به شهرهاي كوچك، همه نقاط كشور را زير پا گذاشتن و هيچ نقطه‏اي از كشور را از منظر خبرگي و كارشناسي دور قرار ندادن، اين ها چيزهاي باارزشي است. اين امتياز اول است. "
بدين ترتيب، دولت نهم با بهره گيري از سيره عملي حضرت امام (ره) و تقيد به احياي آرمان هاي انقلاب اسلامي، با سفر به استان‌هاي كشور و برگزاري جلسات هيأت دولت در مراكز استان، موجبات ايجاد رابطه‌اي عاطفي و صميمي بين ملت و دولت را فراهم آورد كه اين خود، سبب عزت و اعتلاي ايران اسلامي خواهد شد.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن