تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815564800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 كشور اروپا سال نو را با اعتراض و اعتصاب آغاز كردند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: 4 كشور اروپا سال نو را با اعتراض و اعتصاب آغاز كردند
كشورهاي اروپايي سال نو ميلادي را با اعتصاب و تظاهرات آغاز كردند.
چهاركشور مجارستان، هلند، يونان و ايتاليا در اعتراض به سياست هاي دولت هايشان اعتصاب يا تظاهرات كردند.
روز دوشنبه هزاران نفر از پايتخت نشينان مجارستان در اعتراض به قانون اساسي جديد كه اجراي آن از اول ژانويه آغاز شده، تظاهرات كردند. در اين تظاهرات ضددولتي كه از سوي سازمان هاي غيردولتي برنامه ريزي و مقابل ساختمان مجلس ملي برگزار شد معترضان قانون اساسي جديد را تهديدي عليه دموكراسي و حركت به سمت ديكتاتوري خواندند. در اين تجمع بزرگ كه به خشونت كشيده شد، تعداد زيادي از معترضان از جمله نخست وزير سابق اين كشور و رهبر بزرگترين حزب مخالف دولت (حزب سوسياليست) بازداشت شدند. نخست وزير سابق پس از مدتي آزاد شد. معترضان همچنين به شيوه انتخابات، وضع قوانين جديد و اوضاع نابسامان اقتصادي اعتراض كردند.
خبرگزاري فرانسه نيز در اين باره نوشت: قانون اساسي جديد كه اجراي آن خشم مجارستاني ها را برانگيخته، از سوي حزب محافظه كار اين كشور و پس از پيروزي در انتخابات 8 ماه پيش پارلماني نوشته شد. معترضان همچنين خواستار استقلال دادگاه ها هستند. گفتني است اتحاديه اروپا و آمريكا نيز با تغيير قانون اساسي مجارستان مخالفت كرده اند.
در ايتاليا نيز كارگران كارخانه دولتي كشتي سازي در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت و اخراج كارگران در شهر «پالرمو» تظاهرات كردند.
خبرگزاري جمهوري اسلامي نوشت، صدها نفر از كارگران دولتي به همراه كارگران شركت هاي وابسته دوشنبه پس از تجمع در مقابل كارخانه، به سمت مركز شهر راهپيمايي كرده خود را مقابل ساختمان فرمانداري رساندند. اين اعتراض كه از سوي اتحاديه هاي كارگري برنامه ريزي و اجرا شد، پيش از اين نيز به دلايل مشابه صورت گرفته بود.
خبرگزاري مهر اما از تظاهرات و اعتصاب كارگران در هلند و پزشكان در يونان خبر داد.
براساس اين گزارش، با گذشت تنها سه روز از سال نو ميلادي، كارگران هلندي و پزشكان يوناني در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادي و سياست هاي دولت دست از كار كشيدند.
همزمان با هشدار رئيس صندوق بين المللي پول درباره سرايت بحران بدهي منطقه يورو به آمريكا و بدبيني اروپايي ها درباره بدتر شدن اوضاع اقتصادي هر روز شاهد برگزاري تظاهرات ضد دولتي و اعتصاب در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي جديد هستيم.
اتحاديه سراسري كارگران هلند اعلام كرد كه اعتصاب كارگران از روز دوشنبه آغاز شده و بزرگترين اعتصاب در تاريخ اعتصاب كارگران بخش هاي دولتي است.
كارگران هلندي خواستار افزايش دستمزدها، ساعت كاري كمتر و مزاياي بيشتر هستند، اين در حالي است كه كارفرمايان اين درخواست ها را غير واقعي دانسته كه نمي توان آنها را اجرايي كرد.
همچنين پزشكان و داروسازان يوناني روز گذشته اولين تظاهرات ضد دولتي را در سال 2012 در اعتراض به طرح هاي رياضت اقتصادي با هدف مقابله با كسري بودجه برگزار كردند.
به موجب طرح هاي رياضت اقتصادي جديد، ماليات ها افزايش و حقوق و دستمزد كارگران و كارمندان كاهش مي يابد و 30 هزار كارمند در بخش هاي دولتي نيز اخراج خواهند شد. همچنين قراردادهاي كارگروهي نيز تعليق خواهد شد.
اين تظاهرات در حالي برگزار شد كه تمام بيمارستان هاي بخش دولتي با همين نيروي فعلي تا روز پنجشنبه فعاليت مي كنند اما داروخانه ها در اعتراض به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي در بخش بهداشت و سلامت به منظور صرفه جويي ميلياردها يورو تا امروز (چهارشنبه) تعطيل هستند.
خبرگزاري فرانسه اما از افزايش بي سابقه شمار بيكاران در اسپانيا از سال 1996 تاكنون خبر داد. وزارت كشور اسپانيا ديروز با صدور بيانيه اي اعلام كرد، تعداد بيكاران در اين كشور تا پايان ماه دسامبر به چهار ميليون و 420 هزار نفر رسيد كه در 15 سال گذشته سابقه نداشته است.

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن