تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813186981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كانون هواداران باشگاه پرسپوليس با صدور بيانيه اي اعلام كرد: باج‌گيري و باندبازي روي سكوها به پايان مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: كانون هواداران باشگاه پرسپوليس با صدور بيانيه اي اعلام كرد: باج‌گيري و باندبازي روي سكوها به پايان مي‌رسد
سرآمد تمامي آنها نيز مرحوم محمد نايب عباسي معروف به «محمد بوقي» بود. مهربان، متواضع و نجيب كه گاه حكم پدري براي تماشاگران و بازيكنان داشت. هرگز كلامي ركيك برزبانش جاري نشد.


ايلنا: كانون هوادران باشگاه پرسپوليس با صدور بيانيه‌اي از مقابله با گروهي كه با اهداف خاص، ورزشگاه‌ها را تحت نام پرسپوليس در اختيار گرفته و آبروي مجموعه باشگاه را به قيمت يك مشت ريال بر باد مي‌دهند، خبر داد.

به گزارش ايلنا، كانون هوادارن و مشوقين باشگاه پرسپوليس بيانه‌اي را از قول مدير كانون هواداران اين باشگاه حسين فريدوني صادر كرد كه به شرح زير است:

نزديك به سه ماه است كه تغييرات مديريتي در باشگاه اعمال شده و با توجه به مسئوليت اينجانب، اين توانايي را پيدا كرديم تا در كانون هواداران طي اين مدت به خوبي دوستان واقعي را از مدعيان دروغين و دوست نما تشخيص دهيم. اين زمان كوتاه سنگ محك خوبي براي سنجش عيار هواداري اطرافيان تيم بود. كما اينكه تجربيات مديران سابق باشگاه، اصحاب رسانه، پيشكسوتان و دست اندركاران امنيتي و انتظامي و... و همچنين اتفاقاتي كه در سال‌هاي اخير در باشگاه رخ داد براين دستاوردها صحه مي‌گذارد. از آنجا كه دانستن حق مردم است، برآن شديم طي بيانيه‌اي مطالبي را به اطلاع خانواده بزرگ فوتبال كشورمان علي الخصوص طرفداران تيم هميشه سرافراز پرسپوليس برسانيم.

نه تنها پرسپوليس بلكه هر تيمي در اقصي نقاط جهان بدون هوادار و طرفداران واقعي‌اش معنايي پيدا نمي‌كند. تبديل شدن هر مجموعه و تيمي (در قالب ورزش) به يك تيم مردمي محصول پارامترها و اتفاقات فرهنگي و تاريخي مشخصي است. تاريخ باشگاه‌هاي مردمي در جهان نشان مي‌دهد كه همواره آن‌ها محصول انباشت آرزوها، نيازها و باورهاي جمعي آن اجتماع‌اند و بدون شك باشگاه بزرگ پرسپوليس نيز از اين قاعده مستثني نيست.

بازيكنان مي آيند و مي‌روند. چه محبوب چه عادي. عمر مفيد يك بازيكن براي هر باشگاه دست بالا 10 سال است. مديران موفق و ناموفق در رفت و آمدند. عمر مفيد هر مدير در باشگاه به ويژه كشور ما به تجربه بيش از چند سال نيست اما اين هوادار است كه از سنين كودكي و نوجواني تا ميانسالي و سالمندي همچنان به پاي معشوقش مي‌ايستد و زيبا آنكه ميراث هواداري خود را به فرزندان و نوادگان شان منتقل مي كنند. پشت به پشت، نسل به نسل.

از اين رو تكريم هواداران و توجه به خواست‌ها و نيازهاي آنان يك اصل اساسي و بديهي در هر باشگاهي است كه بالطبع باشگاه محبوب ما نيز با توجه به خيل عظيم مشتاقان و هوادارانش مي‌تواند نسبت به اين اصل مهم بي‌تفاوت باشد. در گذشته‌هاي نه چندان دور از ميان خيل پرشور هواداران در ورزشگاه‌ها گروهي كه خوش صداتر، پوياتر و خالق تر بودند نبض سكوها را به دست گرفته و مسئوليت تشويق را عهده دار بودند. آنان نه داعيه اي بيش از ديگر هواداران داشتند و نه خود را وكيل و ارباب هوادار مي‌شمردند. جان كلام آن‌ها تشويق تيم محبوب‌شان بود و آرزويشان پيروزي تيم. نه انتظاري وجود داشت و نه كيسه‌اي از اين كار براي خود دوخته بودند. سرآمد تمامي آنها نيز مرحوم محمد نايب عباسي معروف به «محمد بوقي» بود. مهربان، متواضع و نجيب كه گاه حكم پدري براي تماشاگران و بازيكنان داشت. هرگز كلامي ركيك برزبانش جاري نشد.
هرگز بازيكنان را بدهكار خود نمي‌ديد و آن‌ها را تهديد نمي‌كرد و هرگز وارد هيچ باند و جريان ورزشي و غير ورزشي نشد. آن مرحوم هيچ‌گاه اجازه نمي‌داد در تشويق‌ها، هواداران از حيطه ادب خارج شوند. او و امثال او به واقع عاشق تيم خود بودند. اگر تيم بد بازي مي‌كرد، انتقاد مي‌كرد اما نه در هنگام بازي و آن هم به بدترين شكل ممكن، اگر بازيكني خوش نمي‌درخشيد او را صرفاً تحريك مي‌كردند و نه تخريب و هرگز و هرگز دنبال دلالي، گروكشي و... نبودند.

متأسفانه از چند سال پيش و به دلايل بسيار ناپسند و خودخواهانه، تعدادي از مديران و مسئولين باشگاه‌ها اقدام به استخدام افرادي تحت عنوان ليدر كردند. اين افراد كه خيلي زود تبديل به مزدبگيراني پرمدعا شدند، بعدها پا را فراتر گذاشته و تعدادي از آنها به باندهايي مخوف كمرشكن در باشگاه ها تبديل شدند. هر باند طرفدار يك مربي، يك مدير يا چند بازيكن خاص شد. رسماً براي تشويق‌هاي خود به سراغ بعضي از بازيكنان و حتي مديران باشگاه‌ها رفته و طلب پول مي‌كردند. تأسف آورتر اينكه كار آنها در بسياري مواقع مورد پذيرش افراد نيز قرار گرفتند. در مقابل، بازيكنان، مربيان و مديراني كه به اين باج خواهي‌ها نه مي‌گويند به عناوين مختلف و حتي علناً تهديد شده كه از طريق سكوها چنين و چنانشان خواهند كرد.

در اين جو مسموم مربيان امنيت ندارند، بازيكنان آرامش ندارند و تمام اقدامات باشگاه‌ها با يك حركت و شعار آنها كه براي آن رسماً پول دريافت نموده اند، زير سوال مي‌رود و اينكه هواداران پاكدل و بي غل و غش با تصور اينكه اين به اصطلاح ليدرها در جريان امور هستند و چه بسا در خيلي از موارد آن‌ها را دلسوزتر و متعصب تر از خود مي‌دانند، هم زبان و هم صداي آنان مي‌شدند.
در طول سه ماه گذشته و پس از استقرار مديريت جديد باشگاه پرسپوليس، بارها و بارها و طي جلسات مختلف كارشناسي بر روي اين آفت و آسيب شناسي آن بحث و تبادل نظر شده حتي دراين مقوله از نقطه نظرات ساير باشگاه هاي پرطرفدار بهره برده و متأسفانه به طور متفق القول به اين جمع بندي رسيديم كه آنان نيز با اين معضل مبتذل و تخريبي دست به گريبان و گرفتارند.

پس بدون هيچ‌گونه پنهان كاري و بسيار شفاف اعلام مي‌داريم تصميم گرفته ايم اين غده چركين را از پيكره باشگاه بزداييم، البته بدون شك در ميان تشويق كنندگان پر و پا قرص پرسپوليس هستند افراد شريف و تحصيل كرده اي كه ما قدر آنان را ميدانيم و مطمئناً از آنها حمايت مي‌كنيم. اما به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد گروهي با اهداف خاص، ورزشگاه ها را تحت نام تيم دوست داشتني پرسپوليس در اختيار گرفته و آبروي بازيكنان، مربي و ... و مجموعه باشگاه را به قيمت يك مشت ريال بر باد دهند. هواداران ما حق دارند انتقاد كنند، ناراضي باشند. تشويق كنند، تاييد كنند و ما را پاسخگو بدانند. آنان بي ريا و باصفا به عشق باشگاه و تيم خود مي آيند و حتي اگر مواقعي اشتباه كنند، نظر آنان براي ما شيرين و محترم است.
ما نگران انتقاد نيستيم، ما نگران باندهاي پوشالي و بي اخلاقي هستيم كه بي محابا به آبروي فوتبال ما مي تازند. به همين روي در شرايطي كه هيچ اعتراض و مخالفتي از طرف سكوها به سازمان و تشكيلات جديد پرسپوليس نشده است، به سراغ ريشه كني اين آفت رفته ايم. چه اگر اعتراضي مي شد و ما بعد اقدام مي كرديم شايد اين شائبه پيش مي آمد كه به خاطر منافع خود دست به چنين كاري زده ايم.

باشگاه فرهنگي، ورزشي پرسپوليس و به ويژه كانون هواداران كه متولي اين امر به شمار مي‌رود آن هم در قالب كميته مشوقين، يقيناً تماشاگران و تشويق كنندگان عاشق و دلسوز تيم را با تمام توان و ضمن به كارگيري جديدترين متدها و به روزترين شيوه هاي تشويق در دنياي امروزي فوتبال، حمايت مي‌كند و در تلاش است تسهيلاتي در خورشأن نام اين باشگاه بزرگ براي آنان فراهم كند. اما مصرانه تأكيد مي‌نمايم زمان باج گيري و باندبازي روي سكوها بايد به پايان برسد و يقين بدانيد پرسپوليس به پشتوانه هواداران فهيم خود به شدت با اين گونه پديده ها مقابله خواهد كرد.

پايان پيام

چهارشنبه|ا|14|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن