تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاص5/15 ميليارد ريال اعتبار مقابله با خشكسالي براي عشاير مدير كل امور عشايري جهاد كشاورزي خراسان رضوي اعلام كرد:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: اختصاص5/15 ميليارد ريال اعتبار مقابله با خشكسالي براي عشاير مدير كل امور عشايري جهاد كشاورزي خراسان رضوي اعلام كرد:
مشهد- خبر نگار آفرينش
مدير كل امور عشايري جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي، از اختصاص ميليارد ريال براي مقابله با بحران خشكسالي به عشاير استان خبر داد.
معمارزاده اظهار داشت: از آن جا كه يك درصد از جمعيت استان خراسان رضوي را عشاير تشكيل مي دهند و اين جمعيت توليد كننده 10 درصد گوشت قرمز استان هستند، علاوه بر كارهاي عمراني انجام شده براي كمك به آنان در برابر خشكسالي سال زراعي گذشته، در مرحله نخست مبلغ 5/15 ميليارد ريال اعتبار به اين جمعيت اختصاص يافت.
وي با بيان اين كه اين مبلغ براي امور زيربنايي عشاير همچون تامين آب و علوفه يارانه اي دام هزينه شده است، گفت: در مرحله دوم نيز هزار ميليون ريال جذب شده است كه در حال توزيع اعتبارات آن هستيم.
وي ابراز اميدواري كرد، با اختصاص اين اعتبارات عشاير استان بتوانند به ادامه كار بپردازند و خللي در روند توليد آنان به وجود نيايد.معمارزاده با اشاره به محدوديت مراتع و خشكسالي هايي كه وجود دارد نيز تصريح كرد: با توجه به اين مشكلات بايد تعداد دام عشاير كاهش يابد كه اين امر باعث كاهش درآمد عشاير مي شود.
اين مسئول افزود: براي حل اين معضل درصدد هستيم بخشي از دام داري هاي عشاير را به دام پروري تبديل كنيم و با تشكيل تعاوني ها و مشاغل جانبي براي عشاير و خانواده هايشان درآمد زايي داشته باشيم كه از آن جمله مي توان به طرح هاي زنبورداري، بافت تابلو فرش، پرورش مرغ بومي و بوقلمون اشاره كرد.
مدير كل امور عشاير استان خراسان رضوي از ارائه تسهيلات ويژه در اين خصوص هم خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه وام، از توليدات عشاير حمايت مي كنيم و براي بازاريابي محصولات به آنان كمك مي كنيم تا در فروش محصولات توليدي خود با مشكل مواجه نشوند. وي افزود: در شهرستان سبزوار هم به عنوان يكي از شهرهاي عشاير نشين استان كارهاي خوبي با كمك مسئولان اين شهرستان انجام شده است كه مي توان به تامين آب و اجراي بند خاكي در روستاي چاه تلخ از محل اعتبارات ملي اشاره كرد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن