تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818264141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حرف و حديث هاي سفر احمدي نژاد به يزد همچنان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: حرف و حديث هاي سفر احمدي نژاد به يزد همچنان ادامه دارد
در مقابل حاميان دولت نيز مي گويند: يزدي ها در فاصله دو سفر استاني،شاهد اجراي مصوبات سفر قبلي بوده اند و لذا براي قدرداني از رئيس جمهور به استقبالش آمدند.
عصر ايران - سفر اخير محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به يزد ،همچنان يكي از موضوعاتي است كه رسانه ها و شخصيت هاي اصلاح طلب و اصولگرا درباره آن به جنگ و جدل رسانه اي و كلامي مشغول اند.

در اين راستا محمد علي ابطحي رييس دفتر سيد محمد خاتمي در دوران رياست جمهوري با چاپ يادداشتي در روزنامه اعتماد ملي نكاتي را راجع به اين سفر يادآور شده است كه جنبه هايي از آن تكراري و بازگويه كردن سخنان گفته شده پيش از اين از سوي اصلاح طلبان درباره اين سفر است و نكاتي نيز جديد تر به نظر مي رسد كه بدون پيشدواري درباره تحليل هاي طرفين ماجرا ، مورد اشاره قرار مي گيرد.

جنجال سفر رييس جمهور به استان يزد از جايي شروع شد كه نماينده مردم يزد در مجلس از هزينه هاي انجام شده براي اين سفر استاني براي آنچه كه نهار و شام براي جمعيتي كه مدعي بود به طور سازمان يافته و براي استقبال از رييس جمهور به شهر يزد آورده شده بودند ، انتقاد كرد و متعاقب اين انتقاد برخي ديگر از چهره ها و نمايندگان حامي دولت به سخنان اين نماينده پاسخ دادند و اين موضوع تبديل به سوژه اي شد تا رسانه ها و فعالان سياسي در اين باره قلم فرسايي كنند و حتي شكايتي از اين نماينده را در دادستاني يزد مطرح نمايند.

اما اهميت اين سفر از جنبه اي بود كه استقبال مردم يزد بنا بر ادعاي برخي محافل سياسي و رسانه اي در سفر دوم رييس دولت نهم بسيار بيشتر از سفر نخست وي به اين استان بود. حاميان دولت با توجه به اينكه مهم ترين رقيب رييس جمهور يعني سيد محمد خاتمي اهل استان يزد هستند معتقد بودند كه اين استقبال به اين معني است كه حتي همشهريان رييس دولت اصلاحات هم از او رويگردان شده اند و متمايل به حمايت از رييس دولت نهم در انتخابات آتي هستند.

از سوي ديگر ماجرا هنگامي جدي تر شد كه رييس جمهور با اشاره به جمعيت فراواني كه در يزد جمع شده بودند ، گفت كه اين سفر بايد به دقت از سوي همه مورد تحليل قرار گيرد.

از اين رو بود كه محمد علي ابطحي ، از نزديكان خاتمي و رئيس دفتر وي در دوران رياست جمهوري اش، در يادداشتي در روزنامه اعتماد ملي ، با اشاره به اين كه در سفر قبلي احمدي نژاد به يزد استقبال اندكي از وي شده بود ف نوشت:" در آن دوران استانداري در يزد حضور داشت كه مي‌گويند شعار‌هاي آقاي احمدي‌نژاد را خيلي جدي گرفته بود. شايد هم اعتقاد داشت كه آقاي احمدي‌نژاد از محبوبيت فراواني برخوردار است و خود مردم به‌صورت طبيعي به استقبال ايشان مي‌روند اما در آن سفر جمعيت كمي به استقبال ايشان رفتند. در آن سفر، رئيس‌جمهور تقاضاي تحليل سفر يزد را نكرد. طبيعي هم بود ، آن استاندار هم گويا مورد توبيخ قرار گرفت و تغيير كرد."

ابطحي افزوده است:" سفر دوم آقاي احمدي‌نژاد به يزد اما نزديك به ايام انتخابات صورت گرفته است و تقريبا جزو سفر‌هاي انتخاباتي تلقي مي‌شود، طبيعي است كه برنامه‌ريزي براي اين سفر و اهميت دادن به آن جزو برنامه‌هاي اصلي دست‌اندركاران ستاد انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد باشد. نه جاي تعجب است كه اين سفر با نامه‌ريزي وسيع شكل بگيرد و نه جاي شگفتي است كه بلا‌فاصله گفته شود كه تحليلگران اين سفر را تحليل كنند. اصلا‌ اين سفر با مقدماتي كه داشت براي تحليل شدن صورت گرفته بود".

رييس دفتر خاتمي در دولت اصلاحات در اداه مدعي مي شود: "من نه به اخبار محرمانه دسترسي دارم و اگر هم بدانم در نوشته‌هاي علني حق نيست كه به آن اشاره شود. اما علني‌ترين اتفاقات اين سفر كه مي‌بايست تحليل شود اين بود كه سهميه‌بندي افراد در شهرستان‌ها كه امكاناتي براي حمل‌ونقل در اختيار آنان قرار مي‌گيرد، از تلويزيون هم اعلا‌م شده بود. به بافق و طبس قطار ويژه براي انتقال اعزام شده بود تا مشتاقان را به يزد بياورند.
آقاي استاندار در تلويزيون اعلا‌م كرده بود كه خود آقاي رئيس‌جمهور در مسير راه يا اتومبيل بعدي ايشان نامه‌ها را تحويل مي‌گيرند.
مدارس تعطيل بود. ادارات تعطيل نبود ولي آقاي استاندار در رسانه‌ها اعلا‌م كرده بود اگر كسي بخواهد از فيض سخنان رئيس‌جمهور بهره‌مند شود مي‌تواند در مراسم شركت كند.
يك هفته راديو و تلويزيون استان بيشتر برنامه‌هاي خود را به حضور مردم در اين مراسم اختصاص داده بود. به‌طور بي‌سابقه‌اي در تمام قسمت شهر تابلو‌هاي بزرگ حدود 20 متري زده بودند كه شرح فعاليت‌ها و عملكردهاي دولت روي آن نوشته شده بود.
طبعا خيلي از اين افراد با اين همه مشكلا‌ت بايد مورد پذيرايي قرار مي‌گرفتند كه نماينده مردم يزد در حضور خود رئيس‌جمهور از اينكه مردم را با پذيرايي و ناهار و شام به استقبال رئيس‌جمهور ببرند انتقاد علني كرده بود و علني شدن اين اتفاق در يك جلسه عمومي آنقدر خشم دوستان رئيس‌جمهور را برانگيخت كه در فرودگاه عليه تنها نماينده يزد در مجلس شعار دادند.
اين همه مخارج براي سفر رئيس‌جمهوري كه صرفه‌جويي و بي‌آلا‌يشي جزو شعارهاي اوليه‌اش بود البته ضروري بود. چون اين سفر بايد تحليل مي‌شد."

ابطحي در ادامه نوشته است:" انتخابات نزديك است و شهر هم شهر آقاي خاتمي است. گمان من بر اين است كه آقاي احمدي‌نژاد از اين همه تمهيدات مطلع نبوده‌اند كه درخواست تحليل سفر خود را كرده‌اند وگرنه اين سفر هرچه تحليل نمي‌شد بيشتر به‌نفع انتخابات آقاي رئيس‌جمهور بود."

در مقابل اين نگاه اصلاح طلبان به سفر احمدي نژاد ، حاميان دولت ، معتقدند علت افزايش تعداد استقبال كنندگان از رئيس جمهور در يزد نسبت به سفر قبلي اين است كه يزدي ها در فاصله بين دو سفر ، شاهد اجرايي شدن مصبات سفر قبلي بودند و آثار خدمات دولت نهم را به طور ملموس دريافتند و لذا طبيعي است براي قدرداني از رئيس جمهوري كه شب و روز براي مردم كار مي كند، به استقبالش بيايند و از او حمايت نمايند.

به اعتقاد آنها ، اين كه گفته شود مردم يزد براي گرفتن ناهار به مراسم سخنراني آمده بودند ، توهين به آنهاست و از همين رو ، گزارش ها حاكيست از نماينده اصلاح طلب يزد كه براي اولين بار اين موضوع را مطرح كرد ، به اتهام توهين به يزدي ها شكايت كيفري شده است.

به نظر مي رسد ماجرا هاي سفر يزد رييس جمهور همچنان ادامه داشته باشد و اين در حالي است كه قرار است كه سيد محمد خاتمي نيز از روز چهارشنبه سفرهاي استاني خود را به استان كهكيلويه و بوير احمد ، فارس و بوشهر آغاز كند و از سوي ديگر نيز مهدي كروبي ديگر كانديداي انتخابات آتي رياست جمهوري براي انجام سفري استاني سه روزه عازم استان گلستان شده است.
با نزديك شدن به زمان انتخابات 22 خرداد 1388 به نظر مي رسد بايد همچنان شاهد جدل هاي تبليغاتي و رسانه اي طرفداران و منتقدان دولت و سفرهاي استاني اصلاح طلبان و رييس دولت نهم باشيم. ‌

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن