تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815469690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي بزودي به ايران سفر مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي بزودي به ايران سفر مي كنند
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: هياتي از مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي به دعوت جمهوري اسلامي ايران بزودي به كشورمان سفر خواهند كرد.


آفتاب: تهران - سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: هياتي از مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي به دعوت جمهوري اسلامي ايران بزودي به كشورمان سفر خواهند كرد.

"رامين مهمانپرست" روز سه شنبه در ادامه نشست خبري هفتگي با خبرنگاران افزود: هياتي از مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي به سرپرستي معاون دبير كل آژانس به ايران سفر خواهند كرد كه اين اقدام در جهت همكاري مستمر كشورمان با اين نهاد بين المللي است.

وي اظهار داشت: اين دعوت از طرف جمهوري اسلامي ايران انجام شده است و نشان دهنده حسن نيت و عملكرد شفاف كشورمان در فعاليت هاي هسته اي است.

**سفر رييس جمهوري به آمريكاي لاتين دستاوردهاي مهمي براي ملت ها به دنبال دارد

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين درمورد سفر رييس جمهوري به چهار كشور آمريكاي لاتين، گفت: اين سفر رييس جمهوري به دنبال روابط خوبي است كه ميان دو طرف وجود دارد و در پاسخ به سفر روساي جمهوري اين كشورها به زودي انجام مي شود.

مهمانپرست با بيان اين كه سفري كه در سطح روساي جمهوري انجام مي شود داراي دستاوردهاي مهم و بزرگي است، تصريح كرد:اين سفر دستاوردهاي بزرگي را به دنبال خواهد داشت.

وي با بيان اين كه بايد از ظرفيت هاي همكاري ميان ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين نهايت استفاده را كرد، افزود: در سفري كه در سطح روساي جمهوري انجام مي شود موضوع هاي خوبي را مي توان دنبال كرد.

دستيار ويژه وزير امور خارجه در مورد تفاهم نامه هايي كه روز گذشته ميان وزارت امور خارجه و دو معاونت رياست جمهوري امضا شد، اظهار داشت: اين تفاهم نامه ها به دنبال همكاري هايي است كه در حال حاضر با كمك اين وزارتخانه و معاونت هاي رياست جمهوري انجام مي شود.

مهمانپرست اظهار داشت: براساس اين تفاهم نامه ها به بخش نيروي انساني كه مهم ترين بخش در وزارت امور خارجه است، كمك خوبي مي شود.

وي با بيان اين كه امضاي اين تفاهم نامه ها سرعت همكاري ميان وزارت امورخارجه و اين دو معاونت رياست جمهوري را افزايش مي دهد، گفت: اميدواريم با امضاي اين تفاهم نامه ها شاهد افزايش نيروهاي كيفي در وزارت امور خارجه باشيم.

** محكوميت اقدامات تروريستي در نيجريه

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در رابطه با اقدامات تروريستي در نيجريه و تلاش برخي كشورها براي اسلامي نشان دادن ماهيت گروه هاي تروريستي در اين كشور، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره هرگونه اقدام تروريستي را محكوم كرده است و فكر مي كنيم مردم در محيط آزاد و با وجود دمكراسي مي توانند در دولت مشاركت داشته باشد.

مهمانپرست با بيان اين كه اعمال هرگونه خشونت و اقدامات تروريستي در جهت خلاف منافع ملي هر كشوري خواهد بود، گفت: اميدواريم در نيجريه هم اين مسايل كنترل شود تا همه مردم بتوانند نقش موثري در پيشرفت كشور خود داشته باشند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با اقدامات ضد ايراني در جمهوري آذربايجان، اظهارداشت: سياست اصولي ما توسعه همكاري ها با كشورهاي همسايه است و قصد داريم از تمامي ظرفيت ها براي همكاري استفاده كنيم.

وي با اشاره به مشتركات فراوان تاريخي، فرهنگي و ديني ميان ايران و آذربايجان، گفت: اگر ملاحظاتي در مسايل داخلي وجود دارد مي توان آن را در مذاكرات مطرح كرد.

** برخورداري مقامات عراقي از توانايي و درايت كافي براي حل مسايل داخلي

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي درمورد برخي اخبار مبني بر برنامه سفر يكي از نزديكان "اياد علاوي" رييس فهرست العراقيه به ايران براي رايزني درباره موضوع "طارق الهاشمي" معاون رييس جمهوري عراق، گفت: هنوز مطلب رسمي در خصوص سفر نزديكان آقاي علاوي به تهران دريافت نكرده ايم .

وي، سفرهاي مقامات و مسوولان دو كشور ايران و عراق را امري طبيعي و ضروري دانست و گفت: معتقد هستيم مقامات عراقي از توانايي و درايت كافي براي مسايل داخلي آن كشور دارند.

** روابط ايران و انگليس قطع نشده است

مهمانپرست در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت روابط تهران - لندن گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران و انگليس قطع نشده است اما در حال حاضر، فعاليت هاي سفارتخانه هاي دو كشور به حالت تعليق درآمده است.

رييس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه درباره مباحث رسانه اي در زمينه تعيين دفتر حافظ منافع اظهار داشت: بحث تعيين حافظ منافع شرايط و قواعد خاص خود را دارد و زماني مطرح مي شود كه دو كشور در خصوص موضوع قطع روابط چه به صورت كوتاه مدت و چه به صورت بلند مدت به توافق برسند كه هنوز اين روند اتفاق نيفتاده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: سياست خارجي ايران گسترش روابط با همه كشورها به جز آمريكا است كه در رفتار خصمانه خود عليه ملت ما تغييري ايجاد نكرده است و البته رژيم صهيونيستي را هم به رسميت نمي شناسيم.

وي افزود: روابط ايران با دولت انگليس هم به خاطر اقدامات خصمانه اي كه از سوي دولت آن كشور دنبال شد و اصرار به انجام چنين اقداماتي داشت، به سطح كاردار كاهش يافته است.

مهمانپرست اظهار اميدواري كرد كه همه كشورها از ظرفيت روابط با ايران استفاده كنند.

** نوسانات قيمت ارز ربطي به تحريم ها ندارد

به گزارش ايرنا، سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي در خصوص نوسانات قيمت ارز در كشور، وجود هرگونه رابطه ميان اين موضوع و بحث تحريم ها را رد كرد و گفت: اين گونه سوال ها را بايد از مسوولان اقتصادي پرسيد اما چيزي كه مسلم است اينكه موضوع نوسانات قيمت ارز هيچ ربطي به تحريم ندارد و تحريم هايي كه اعلام كرده اند هنوز شكل عملي به خود نگرفته است.

وي تاكيد كرد: مسايل مربوط به بازار ارز بايد در جاي ديگري ريشه داشته باشد و بايد ريشه آن را در زمينه مسايل اقتصادي جستجو كرد و اين موضوع هيچ ربطي به سياست خارجي ندارد.

كد مطلب : 142328

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن